למה אוכלים יותר בחורף?

בחורף אוכלים יותר? לא מיתוס, יש לכך סיבות פיזיולוגיות שמשפיעות על הרגלי האכילה שלנו, מודעות והכרה בנתונים יכולים להפוך את החורף הזה לבריא יותר ולמנוע עליה של כמה קילוגרמים מיותרים.

יערית אלבז | כיכר השבת |
בחורף הגוף עובר שינוי כמו בכל עונה גם בחורף הגוף עובר תהליכים פיזיולוגיים שונים ומתרגם אותם בהרגלים שלנו ובתפקוד היומיומי, אם נשים לב, נבחין כי ניתן לשנות את התחושה על ידי הכרה בסימפטומים הנלווים לעונת החורף.

ככל שהטמפרטורות יורדות הצורך להתחמם ולהישאר בבית, מתחת לפוך גובר, דבר הגורם לנו לזוז פחות ואנו נתקפים "בתרדמת חורף" שהינו מנגנון הישרדותי להתמודדות עם תקופות של קור ומחסור במוצרי מזון חיוניים, על מנת להימנע ממצב זה הגורם לחוסר תפקוד, נקבע לעצמנו פעילות גופנית פעם ביום שמתאפשרת וזמינה ואינה דורשת מאתנו התארגנות שמכבידה ומונעת לבצע פעילות, כגון ריצה קלה בבית, עלייה וירידה בחדר מדרגות, פעילויות קטנות אלו יעוררו את המערכת הגופנית ויתרמו לאיזון הגוף מפני הכבדות.

הנטייה הרווחת בחורף היא לא לשתות מספיק, בשל הקור הגוף פחות מאותת לנו על צמא, ואם נלך לפי תחושת הצמא, פשוט נמנע מגופנו את כמות הנוזלים הנדרשת לקיומו, לכן שתיה לפי תחושת צמא אינה נכונה בעונת החורף, צריך לשתות את הכמות הנדרשת כמו בכל זמן בשנה גם אם לא מרגישים צורך בכך, הגוף עדיין דורש זאת, ליטר וחצי מים היא הכמות הנדרשת לאורך כל היום, חשוב לאמץ את השתיה כהרגל לשתות משקאות חמים ומעוררים כגון: תה צמחים, תה ירוק שאף תורם למערכת העיכול ומעורר, משקאות מפרי הדר המחזקים את המערכת החיסונית, ולשים לב שליד כל משקה חם לא מתגנבת לה קוביית שוקולד (ממש רק חתיכה קטנה וזהו) כמה כאלו ביום מתווספים כרזומה עשיר, לכמות הפחמימיות היומית בלי שנרגיש.

הירקות כבר לא בתפריט?

הקור בחוץ מגביר את הצורך באוכל חם ועשיר בפחמימה , מה שגורם לנו לזנוח את מקור הויטמינים ההכרחי ביותר לגוף שנמצא בירקות ובפירות, הגוף נכנס לתהליך של רעב בשל כמות הסרטונין הירודה בבתקופת החורף, הוא דורש סוכרים כדי להתעורר ולעלת את רמת האנרגיה בגוף, מה שמכניס את הגוף לרוטינה בלתי פוסקת של צריכת סוכרים ופםחמימות על מנת לשמור על עירנות וחום הגוף. לכן, צריך לשים לב שבכל ארוחה יהיו ירקות עשירים ורצוי חיים כדי לשמר את כמות הויטמינים שבהם על מנת לחזק את הגוף, חלבונים יכולים לתרום משמעותית להתגברות על הרעב ולמנוע צריכה מוגברת בנשנושים שמזיקים לנו.

אז זהו, החורף כאן ובעיצומו , שעות האור התקצרו ושעות החושך התרבו, מה שגורם לעלייה במלטונין המכונה גם "הורמון החושך", כתוצאה מכך מפתחים תלות באור מלאכותי בשל החשיכה והשינה מאבדת מערכה, הזמנים משתנים ישנים פחות בשעות החושך המוקדמות, וערים יותר במהלך הלילה, כדי להמנע ממצבים של חוסר סדר צריך להצמד לשעות השינה הרגילות על אף החשיכה המוקדמת, לאכול ארוחת ערב טובה ועשירה בפחמיומת כדי לחסוך ארוחות מיותרות בלילה.

באופן טבעי בחילופי עונות משתנים הרגלי האכילה, אך עם זאת חשוב לשים לב למספר דגשים כדי לעבור את החורף בשלווה וללא קילוגרמים עודפים. יחד עם זאת חשוב לזכור כי המטרה הינה הרגלי אכילה נכונים באופן כללי , גם אם עושים לעיתים בחירות פחות נכונות באכילה, הארוחה הבאה היא הזדמנות חדשה לשיפור, השילוב בין תזונה פעילות גופנית ושינה בזמן יסייעו לנו לשמור על בריאות תקינה, ולהימנע מעליה מיותרת במשקל בחורף הבא עלינו לטובה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית