כך תשמרי על מערכת העיכול בפסח הזה

כמויות האוכל בחג הפסח והערך הקלורי הרב שיש במצה פסח הופך את חג הפסח גם לחג עליה במשקל. עיקר הבעיות במערכת העיכול, נטועות בשינוי הקיצוני בהרגלי התזונה ובמעבר המהיר לאכילת מצות. אז איך בכל זאת עוברים את החג בשלום? הרוקח עומר פורת עם כמה טיפים שיועילו למערכת העיכול שלך (בריאות)

עומר פורת | כיכר השבת |
לקראת חג הפסח חייבים לשמור על מערכת העיכול, רבים נוטים לחשוב כי עצירות היא בעיה חולפת ומתייגים אותה כמטרד נקודתי הנמשך לרוב כ- 24 שעות או מספר ימים ולבסוף חולף.

עם זאת, ניראה כי תופעת העצירות הינה הבעיה השנייה הנפוצה ביותר אחרי כאבי הראש. התופעה איננה פוסחת על גברים או נשים, מבוגרים או צעירים.

בעקבות כמויות ואופי האוכל בחג הפסח הממשמש ובא, פסח הופך לעיתים לחג בו קיימת נטייה לעלות במשקל ולסבול מבעיות במערכת העיכול- ביניהן עצירות, כאבי בטן וצרבות. עיקר הבעיות נטועות בשינוי הקיצוני בהרגלי התזונה ובמעבר המהיר לאכילת מצות.

אז איך בכל זאת עוברים את החג בשלום? כיצד ניתן למנוע סיבוכים אלה ולהימנע מקריסה על הספה עם כאבים ואי נעימות לאורך כל תקופת חול המועד? כמה טיפים חשובים שליקטנו עבורכם:

1. הקפידו על כמויות מתונות של מצות - למרות הקלות בה אנו נוטים לנשנש את המצות יחד עם כל מנה המוגשת בערב החג, לשלבן בעוגות או סתם למרוח עליהן שוקולד, חשוב לזכור כי למצה יש ערך קלורי גבוה ולכן כדאי להקפיד על אכילה מתונה של מצות.

2. שילוב ירקות בתפריט - במהלך ארוחות החג וחול המועד, חשוב לשלב ירקות רבים ומגוונים בתפריט. בין אם מדובר בירקות המוגשים בסלט קר ובין אם מדובר בירקות מבושלים, יש לשלבם בכל ארוחה במיוחד במהלך ארוחות החג. זאת ועוד, הסלטים יהוו תוספת נהדרת למנות ויוסיפו צבע לשולחן החג.

3. הסובלים מצרבות – מאכלי החג עלולים לגרום לתחושת צרבת לאלו הנוטים לסבול מכך. במידה והתחושה מוכרת לכם, מומלץ להצטייד מבעוד מועד בתכשיר לטיפול בצרבות ואף ליטול אותו מספר שעות לפני ארוחת החג.

4. הרבו בשתיית מים - למרות ההנאה שבלגימת ארבע הכוסות בליל הסדר (ועוד לא מעט כוסות בין לבין), זכרו להרבות בשתיית מים שיעזרו ויקלו על מערכת העיכול.

5. היו מוכנים מראש- בכדי למנוע מצבים לא נעימים, החזיקו עמכם תרופות להקלה על מערכת העיכול כדוגמת קרבוסילן או באנציפלמד. לדברי הרוקח עומר פורת, B. Pharm M.Sci, שימוש מיידי בכדורים אלה, צפוי למנוע כאבים ובעיות עיכול מיותרות בהמשך.

6. איכלו דגנים מלאים – לאורך החג מומלץ לאכול מאכלים המבוססים על דגנים מלאים (לאוכלים קטניות, לדוג' אורז מלא) בעת בחירת המצות, מומלץ וכדאי לבחור במצות מקמח מלא ולא מקמח לבן.

7. הקשיבו למיתוס - במידה ואתם סובלים מעצירות לאורך החג, הקפידו בשתיית מיצים על בסיס תאנים ושזיפים או לחילופין, השתמשו בתכשירים לטיפול בעצירות המבוססים על פירות אלה.

8. חג האגוזים – האגוז ובעיקר אגוז המלך עשיר בחומצות שומן מסוג אומגה 3 וויטמינים. לכן, מומלץ לשלב במסגרת ארוחות החג אגוזים אך שימו לב לכמות' לאגוזים ישנו ערך קלורי גבוה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית