בשורה משמחת: חיסון חדש ירפא סוכרת

בניסוי קליני ראשון מסוגו שנחשף בכנס לסוכרת בבוסטון הציג פריצת דרך חדשה בתחום הסוכרת. חיסון שירפא וישמר את תאי הבטא בלבלב. לסובלים מסוכרת יש למה לצפות. השלב הבא: ניסוי על 150 איש המאובחנים כסוכרתיים בתחילת דרכם (בריאות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
פריצת דרך משמעותית בסוכרת, חיסון חדש יכול לרפא את סוכרת. בשלב הראשון של הניסוי נרשמו תוצאות מרשימות, השלב הבא הוא לנסות על- 150 חולי סוכרת בתחילת המחלה שלהם ולבדוק האם חיסון זה יהיה יעיל.

ארגון הבריאות העולמי, ה-FDA אישר את החיסון. בכנס הסוכרת השנתי שהתקיים בבוסטון, נחשף הניסיון הקליני הראשון מסוגו ונמצאו תוצאות מרשימות.

ניסיונות קודמים דומים נעשו בתחום, אך לא נרשמו פריצות דרך משמעותיות. האינסולין המשאבות וכל הציוד המתקדם למחלה בשנים האחרונות, ללא ספק מציינים התקדמות ופתרון יעיל ומשמעותי להקלת התמודדותם היומיומית של הסובלים מסוכרת .

התפתחות בסוגיית הסוכרת

ד"ר פלוריס לוי מנהלת מרפאת סוכרת נעורים בבית החולים שערי צדק אומרת: "בכותרות זה מה שנאמר, צריך לזכור שזה ממצאים שהוצגו בכנס השנתי הגדול, אכן באמת יש תוצאות מעודדות לשימור שארית תאי הבטא, אך הם ממשיכים את המחקר, ניתן לציין שלא היו תופעות לוואי " ממשיכה ד"ר פלוריס :" סוכרת מסוג 1 היא קריטית יותר מבחינת האובדן של תאי בטא. מחלת הסוכרת הינה מחלה אוטואימונית, הגוף תוקף ונלחם בעצמו, והמחקרים והרפואה המתקדמת לאורך שנים מנסים לחזק את התפקוד של מערכת החיסון. במחקר זה לקחו חלבון שנמצא בתא בטא ציפו אותו, ובאו לומר כביכול למערכת החיסון התוקפת את עצמה, בואי תתקפי את החלבון ולא את הלבלב עצמו. נמצאו תוצאות מרשימות בעליה בייצור האינסולין, זה מעודד אך צריך לזכור אנחנו רק בתחילת הדרך".

ארגון הבריאות העולמי, ה-FDA אישר את החיסון. בכנס הסוכרת השנתי שהתקיים בבוסטון, נחשף הניסיון הקליני הראשון מסוגו ונמצאו תוצאות מרשימות.,ניסיונות קודמים דומים נעשו בתחום, אך לא נרשמו פריצות דרך משמעותיות. האינסולין המשאבות וכל הציוד המתקדם למחלה בשנים האחרונות, ללא ספק מציינים התקדמות ופתרון יעיל ומשמעותי להקלת התמודדותם היומיומית של הסובלים מסוכרת .,התפתחות בסוגיית הסוכרת,ד"ר פלוריס לוי מנהלת מרפאת סוכרת נעורים בבית החולים שערי צדק אומרת: "בכותרות זה מה שנאמר, צריך לזכור שזה ממצאים שהוצגו בכנס השנתי הגדול, אכן באמת יש תוצאות מעודדות לשימור שארית תאי הבטא, אך הם ממשיכים את המחקר, ניתן לציין שלא היו תופעות לוואי " ממשיכה ד"ר פלוריס :" סוכרת מסוג 1 היא קריטית יותר מבחינת האובדן של תאי בטא. מחלת הסוכרת הינה מחלה אוטואימונית, הגוף תוקף ונלחם בעצמו, והמחקרים והרפואה המתקדמת לאורך שנים מנסים לחזק את התפקוד של מערכת החיסון. במחקר זה לקחו חלבון שנמצא בתא בטא ציפו אותו, ובאו לומר כביכול למערכת החיסון התוקפת את עצמה, בואי תתקפי את החלבון ולא את הלבלב עצמו. נמצאו תוצאות מרשימות בעליה בייצור האינסולין, זה מעודד אך צריך לזכור אנחנו רק בתחילת הדרך".,,המחלה גורמת להשבתה של תאי הבטא בלבלב האחראים על ייצור האינסולין. ולכן חולי סוכרת נזקקים לאינסולין חוץ גופי, רוב המחקרים שנעשו עד כה בתחום נועדו גם לשמר את התקיפה וגם לשמר את ה- 20 אחוז תאי בטא הנותרים בתחילת גילוי המחלה.,מנכל"ית האגודה לסוכרת נעורים מדי יעקובסון התיחסה למחקר: "חזון האגודה הוא העתיד ללא סוכרת נעורים, ארגון ה- JDRF ממן מחקרים בכל העולם להבטחת חזון זה ושיפור בריאותם של ילדי סוכרת נעורים, האגודה בארץ גם מממנת מחקרים אלו ותשמח על-כל הצלחה, בתקווה שאכן מחקר זה יהווה פריצת דרך ויימצא פתרון הולם לסוכרת"
‏ חמישה אחוז מחולי הסוכרת מאובחנים כסוכרת נעורים (סוג 1)


המחלה גורמת להשבתה של תאי הבטא בלבלב האחראים על ייצור האינסולין. ולכן חולי סוכרת נזקקים לאינסולין חוץ גופי, רוב המחקרים שנעשו עד כה בתחום נועדו גם לשמר את התקיפה וגם לשמר את ה- 20 אחוז תאי בטא הנותרים בתחילת גילוי המחלה.


מנכל"ית האגודה לסוכרת נעורים מדי יעקובסון התיחסה למחקר: "חזון האגודה הוא העתיד ללא סוכרת נעורים, ארגון ה- JDRF ממן מחקרים בכל העולם להבטחת חזון זה ושיפור בריאותם של ילדי סוכרת נעורים, האגודה בארץ גם מממנת מחקרים אלו ותשמח על-כל הצלחה, בתקווה שאכן מחקר זה יהווה פריצת דרך ויימצא פתרון הולם לסוכרת"

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית