כמה את שוקלת?

משקל, משקל ושוב משקל.. כמה פעמים בשבוע את נשקלת? או שיש לך פוביה ממשקל שעומד בקצה החדר? איך תדעי מהו הזמן הרצוי ביותר להשקל? ולמה כדאי לך פחות להצמד למשקל, ויותר לשמור על אכילה מיותרת בשעות הלילה (בריאות)

טליה אדר | כיכר השבת |
דיאטות, שקילות, התגברויות וכו', הן חלק ממסע דיאטה שכמעט חווה כל אדם, חוץ מהמושלמים כמובן בעלי גוף צנום שנולדו ללא חשקי אכילה מיותרים.

הבעיה בלהשקל על בסיס יומי קבוע במהלך הדיאטה היא הווצרות תופעה מייאשת ז"א כאשר התוצאה – חיובית או שלילית – עלולה לגרום לנו לאכול יותר. גם אם יש ירידה משמעותית במשקל אנו עלולים לפצות את עצמנו בחטיף פיצוי ולהוסיף לצריכת הקלוריות היומית שלנו סתם ככה ללא סיבת רעב ממש מוצדקת. במידה והמשקל מראה עליה – הנחמה באכילה יכולה להיות מהר מאד כאחת הנפילות הגדולות ביותר בדיאטה.

במהלך הדיאטה מספיק לנו לשקול פעם בשבועיים, למרות שזה מאד מסקרן לדעת מה מצבנו במהלך הדיאטה, מחקרים מראים כי אנשים אשר נשקלו פחות ירדו יותר. הגוף שלנו כידוע מורכב מ-70 אחוז נוזלים מצטברים, נוזלים אלו גורמים לנפיחות ולעליה מדומה במשקל, הנוזלים הללו יורדים במהלך היום.

עיכול המזון בשעות הלילה מתבצע באופן איטי, וגם אם אוכלים סלט ירקות בלבד, המזון עובר תהליך עיכול איטי במשך הלילה, האפקט של העיכול נמשך שעות ארוכות יותר כאשר האכילה מתבצעת בשעות הלילה ונמשך לעיתים עד הבוקר ייתכן מאד כי לאחר העיכול של האוכל משקל זה יירד.

על מנת לראות ירידה ניכרת צריך לדאוג להצטברות של עוד כמה גרמים כדי לקבל את המשקל הרצוי, ירידה של כ-700 גרם ביום תביא לירידה מצטברת של 3 קילו בחודש. שימו לב, כי פעולת השקילה היא לא סתם פעולה למדידת מצב אלא גם גורם מניע או הגורם לנסיגה. לכן צריך לדאוג כי כל פעולה שאנו עושים על מנת להשקל בצורה בריאה, הינה פעולה שיכולה לגרום לנו להטעיה בשעות מסויימות וסתם להשבר. קבעו לכם יעד שקילה מסויים בו היו בטוחים במשקלכם.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית