תבואו, יש פה צחוקים..

כשאדם צוחק ושמח הוא מייצר אנדורפינים המחזקים את המערכת החיסונית ובכך מסייע לגוף להלחם בחולי ולרפאו. וכך מצאתי את עצמי בפרויקט המשפר את איכות החיים, כי מצווה גדולה להיות בשמחה זהו ציווי ולא המלצה! (בריאות)

חני בוחבוט | כיכר השבת |
יש קונה עולמו.. קוראים לו 'ליצן רפואי'.כשנכנסתי בפעם הראשונה למחלקה ועמדתי מול יהודי זקן בא בימים השקוע במיטת חוליו, ללא כל אפשרות להניע אף איבר מאיברי גופו, כשסף הכאב עלה לעוצמות בלתי נסבלות, ובני משפחתו עומדים סביבו בדממה ונותנים לסבל להכניע גם אותם.. הבנתי שזו השליחות שלי.

כי אז נכנס הליצן הרפואי והפך את היוצרות.. הוא גרם ליהודי הזקן הסובל 'לרקוד' במיטה לצלילי השיר מש.. מש.. משנכס ליצן... וכשלאט לאט הפשיר הפחד וכולם הצטרפו לשירה עם ריקודים כשדמעות של עצב ושמחה מתערבבים והרגשות ממש מבולבלים.. או אז השתחררה המועקה והתחלפה ברגש של פורקן מתוך שמחה..

ו.. כן.. הליצן הרפואי אכן הפך להם את היגון המדכדך לשמחה של התחזקות מתוך אמונה, הוא נתן להם את הכלים הנכונים להתמודדות במצבים כאלו, כלים המשפרים את פני הדברים והופכים אותם ליותר נכונים.. כי האדם הכואב שוקע בעצב קודר ובכך מעמיק את הסבל והנזק..

ליצנות רפואית זוהי שיטה מדעית הקובעת כי הצחוק והשמחה מועילים לבריאות. שיטה זו רווחת היום בעולם כדפוס חיים ומאפשרת התמודדות נכונה בכל תחומי החיים החברתיים.

כשאדם צוחק ושמח הוא מייצר אנדורפינים המחזקים את המערכת החיסונית ובכך מסייע לגוף להלחם בחולי ולרפאו..
וכך מצאתי את עצמי בפרויקט המשפר את איכות החיים, כי מצווה גדולה להיות בשמחה זהו ציווי ולא המלצה!

תחום הליצנות הרפואית יוצא לדרך חדשה, שמואל גיטלר הליצן הרפואי, החליט לקחת יוזמה ברוכה ולהקים את הארגון "השמחה תנצח". הארגון נטל על עצמו לקבץ ליחידה מבצעית אנשי צוות מתוך בית החולים עם תלמידים נוספים מכל הגילאים ליצנים רפואיים, כאשר המטרה והחזון להקים צבא של ליצנים רפואיים שיוכלו לשפר את איכות חיי החולה ומשפחתו בטריטוריה של בתי החולים ומחוצה לו.

הדבר הוכח מעל כל ספק, כי שתה"פ בין אנשי הצוות לליצנים הרפואיים מזרז את תהליך ההחלמה, ע"י הומור צחוק ושמחה. או כמו שאמר ילד חולה לאחיו: "כדאי לבוא לבקר אותי, יש פה צחוקים".. עוד רגע הוא בכלל לא ירצה ללכת הביתה.. מישו אמר בית חולים?!

הליצנים המשמחים:

כי אז נכנס הליצן הרפואי והפך את היוצרות.. הוא גרם ליהודי הזקן הסובל 'לרקוד' במיטה לצלילי השיר מש.. מש.. משנכס ליצן... וכשלאט לאט הפשיר הפחד וכולם הצטרפו לשירה עם ריקודים כשדמעות של עצב ושמחה מתערבבים והרגשות ממש מבולבלים.. או אז השתחררה המועקה והתחלפה ברגש של פורקן מתוך שמחה..,ו.. כן.. הליצן הרפואי אכן הפך להם את היגון המדכדך לשמחה של התחזקות מתוך אמונה, הוא נתן להם את הכלים הנכונים להתמודדות במצבים כאלו, כלים המשפרים את פני הדברים והופכים אותם ליותר נכונים.. כי האדם הכואב שוקע בעצב קודר ובכך מעמיק את הסבל והנזק..,ליצנות רפואית זוהי שיטה מדעית הקובעת כי הצחוק והשמחה מועילים לבריאות. שיטה זו רווחת היום בעולם כדפוס חיים ומאפשרת התמודדות נכונה בכל תחומי החיים החברתיים.,כשאדם צוחק ושמח הוא מייצר אנדורפינים המחזקים את המערכת החיסונית ובכך מסייע לגוף להלחם בחולי ולרפאו..וכך מצאתי את עצמי בפרויקט המשפר את איכות החיים, כי מצווה גדולה להיות בשמחה זהו ציווי ולא המלצה!,תחום הליצנות הרפואית יוצא לדרך חדשה, שמואל גיטלר הליצן הרפואי, החליט לקחת יוזמה ברוכה ולהקים את הארגון "השמחה תנצח". הארגון נטל על עצמו לקבץ ליחידה מבצעית אנשי צוות מתוך בית החולים עם תלמידים נוספים מכל הגילאים ליצנים רפואיים, כאשר המטרה והחזון להקים צבא של ליצנים רפואיים שיוכלו לשפר את איכות חיי החולה ומשפחתו בטריטוריה של בתי החולים ומחוצה לו.,הדבר הוכח מעל כל ספק, כי שתה"פ בין אנשי הצוות לליצנים הרפואיים מזרז את תהליך ההחלמה, ע"י הומור צחוק ושמחה. או כמו שאמר ילד חולה לאחיו: "כדאי לבוא לבקר אותי, יש פה צחוקים".. עוד רגע הוא בכלל לא ירצה ללכת הביתה.. מישו אמר בית חולים?!,הליצנים המשמחים: ,,,,,
‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית