ירח דבש: בין יום כיפור לסוכות

עם כל הרעש, הלכלוך, הדבק והיציאה מהשגרה, לא הייתי מוותרת על הימים האלה בקלות

אתי קצבורג | כיכר השבת |
ישנן המון הגדרות לימי העמוסים האלה, אני אוהבת להשתמש בהגדרה שהימים האלה סרט, מהז'אנר הקרוי דרמה. יש כאן כל מה שצריך לסרט כזה, יש את ימי הדין שכל כולם רגש, תפילה וקדושה, ויום כיפור שאנו כבר בדרגת מלאכים, ובצום של כמעט 24 שעות.ואז מגיעים ימי השמחה, החגיגות, האווירה, הריח המיוחד לימים האלה של סכך וקישוטים, ממש ירח דבש אמיתי.

יש אפילו מילון מיוחד לימים הללו ושלא לדבר על שפה מיוחדת שתמצאו רק אצלינו , אם ישאר זמן ומקום אנסה לכמת את זה לרשימה אחת מסודרת של משפטים מדוברים, אבל רגע, בואו נתמקד קודם.

להיות אמא בימים האלה, מה זה אומר?

אם דברנו על סרט אז מאיפה שלא תסתכלו על זה אנחנו השחקניות הראשיות, נחשוב רגע במושגים של כמויות,אני לא אשת מספרים גדולה אבל מה שברור שאנו מבשלות בימים הללו טון עופות, מאה קילו ירקות, עשרות אלפי עלעלים ירוקים וחותכות בצלים..והנה הדמעות.

טחנת הקמח של ירושלים שקורסת ממליארדי קילו של קמח שנטחן, נאפה ונמשח בשומשומין, ומעלה אותנו בעוד כמה קילוגרמים ,טריליארדי הממתקים שנקנו להשתיק את הצאצאים בכל גיחה שלנו לבית הכנסת, בשביל לנסות לשמוע את הד השופר?!

בעצם אם נתבונן אלו החגים של הילדים, כמויות אסטרונומיות של ממתקים, שנטחנים עד דק ,החל מר"ה ועד שמחת תורה. כשהתמונה המצויה ביותר ברכוזים חרדיים כאלה ואחרים זה עגלות הולכות ברחובות כשערימות של צ'יטוס נערמות עליהם כגוויות, חבילת חצי ריקה של וופלים, וילד אחד מושך את העגלה מאחורה, וטוען בעלות על העגלה העמוסה שלפניו.

בסך הכל אלו ימים צבעוניים ועם כל הרעש, הלכלוך, הדבק, והיציאה מהשגרה, לא הייתי מוותרת על הימים האלה בקלות , אלו ימים מיוחדים שנותנים לנו כח לימי השגרה הארוכים שבאים אח"כ, (עיין ערך אחרי החגים).

בזמן שאני יושבת וכותבת את השורות האלה, הייתי אמורה בכלל, לרוץ לקנות גרביונים בשחור לבן אפור ובורדו, וכיפות בחום ושחור, וטלית הפתעה לבעלי, ולהכין 4 עוגות עם נוגט וקרמים, ולבדוק איפה קונים ארבעה מינים הכי זול ולקפוץ למכירת תכשיטי הלו קיטי מיובאים מהונג קונג, ולהכין צהריים לבנים שבחופשה,ולתכנן קישוטים לסוכה שהשנה בסימן כלי נגינה, ולתכנן את חול המועד כלומר את הלו"ז, טוב התעייפתם אפשר להבין

אבל שיהיה לכם ברור שזה רשימה חלקית, וההמשך שלה רשום על האחורה של קופסאות הקורנפלקס, ויש עוד המשך קטן שרשום על המקרר..(על ההזמנה של לוי). חבל להלאות אתכם, מטבעי אני שונאת טרחנות, בסך הכל הייתי הוגנת והראיתי שקיפות מלאה. ואיך זה נראה הימים האלה בקצרצרה.

אז רגע לפני שאני עפה לעניניי אני כאן רוצה לתת מקבץ של משפטים ייחודים לחגי תשרי,

ואם יש בית שהם לא שם...(המשפטים) הייתי בודקת בציציות, כי אולי הם לא מגזע חרדי טהור.

  • או נו , נו, לא רוצה חלה עם דבש, זה מגעיל הדבש הזה על החלה
  • הייתם כבר אצל הרב ויא לבדוק את התולעים מהקיינעס?
  • שירה אינסופית בבית של 1-800 וברכתם של גדולי הדור לתורמים המאושרים
  • מי בא למישקולץ שמחת בית השואבה?
  • הסוכה שלכם היא שיטת חזון איש? או נוסח גריינמן? או בכלל שייכת לסוכות ירושלים??!
  • רק אתרוגים של גרוס, ולובי דרי אל תנסו משו אחר.
  • טוב, קוראים לי פה, הסכך שלנו עף לשכנים, כי לא היה מספיק אזיקונים. חייבת לזוז, תמלאו לבד את הרשימה ושבנתיים יהיה חג שמח וכיף. ירח דבש של ממש..

    ]]>
    תוכן שאסור לפספס

    0 תגובות

    אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

    טוען תגובות...
    תוכן שאסור לפספס

    Mame לאישה הדתית