קדימה, שלחי לאחותך

מחקר: לגדול עם אחות עושה אותך מאושרת ואופטימית יותר

זה לא סוד שאחיות יכולות להיות הדבר הכי מעצבן בעולם, אך מסתבר שאנחנו צריכות להודות להן יום יום. מחקר גילה שהן הופכות אותנו למאושרות ואופטימיות יותר (מחקרים, משפחה) 

חיה כהן | כיכר השבת |
אחיות או לא להיות (מאושרות) (צילום: Ivan Samkov from Pexels)

חוקרים מאוניברסיטת דה מונפורט בלסטר שבאנגליה ומאוניברסיטת אלסטר בצפון אירלנד דגמו מעל 570 אנשים בגילי 17 עד 25 וביקשו מהם להשיב על מגוון שאלות פסיכולוגיות בנושאים שונים, כולל בתחום הבריאות הנפשית.

ממצאי המחקר עולה כי אנשים שגדלו עם אחות אחת לפחות רכשו את היכולת לתקשר בפתיחות רבה יותר על רגשותיהם, מה שסייע להם לפתח נקודת מבט אופטימיות יותר על החיים.

לדברי פרופסור טוני קאסידי, ממבצעי המחקר, לגדול לצד אחות מעודד תקשורת פתוחה יותר בבית ולכידות משפחתית. "בנים נוטים לפנות למחוזות השתיקה ולא לדבר על מה שמפריע להם. בנות נוטות לדבר ולפרק דברים בקול".

עם זאת, החוקרים מסייגים את הדברים בכך שהנטייה של הבנים להתמודד עם הדברים בשקט, לא לחלוק בקול ולא לשתף ברגשותיהם היא תוצאה של השפעה חברתית. "אנחנו חיים בעולם שזה לא מספיק "גברי" לדבר על מה שאתה מרגיש" נכתב במאמר המחקר. יתכן מאוד שאם אנחנו, כהורים בהווה או בעתיד, נעודד את הבנים שלנו לבטא את רגשותיהם מגיל קטן, כתבות כמו הכתבה הזו כבר לא יכתבו יותר והמחקרים בנושא יקבלו זווית אחרת לגמרי.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית