לא נבחרות, לא בוחרות: נשים חרדיות מדברות

האם נשים חרדיות צריכות לייצג את עצמן בעצמן? ואולי חברי-הכנסת החרדים עושים זאת מצוין? הבאנו ואת קולותיהן של מי שהסכימה להשמיע, לשיפוטכן, בעד ונגד (אקטואליה)

Mame | כיכר השבת |

בחירת נשים וייצוגן בכנסת הוא נושא רגיש בשל הבעיות ההלכתיות וגם בשל המהות. האם נשים חרדיות צריכות לייצג את עצמן בעצמן? ואולי חברי-הכנסת החרדים עושים זאת מצוין? הבאנו ואת קולותיהן של מי שהסכימה להשמיע, לשיפוטכן, בעד ונגד.

האזינו לדעותיהן של העיתונאית טלי פרקש, יעל קליגר, מאשי קידר ועו"ד רבקה שוורץ.

אסתי שושן – " לא הייתי עושה מהלך כזה שבעקבותיו אני משלמת מחירים כבדים, אילולא ידעתי עד כמה הוא נחוץ לאישה החרדית, איני מייצגת את אלו שיכולות לפעול ולהתבטא בכוחות עצמן, אני מייצגת את הנשים שקולן לא נשמע ולא יישמע".

טלי פרקש – "אין שקר יותר בוטה ממה שנאמר "שאנחנו מחפשות ג'ובים" במקום להתייחס לגופם של דברים מנסים להציג מטרות שגויות, המטרה האמיתית היא להוות שיקוף צרכיה של האישה החרדית המייצגת כ- 5% מכלל הציבור, ההתיחסויות שהיו אינן הולמות ולא מתאימות לציבור בני תורה".

יעל קליגר – "אנחנו מפספסים דבר חשוב בכל המהלך הזה, מכיוון שההתנהלות שנויה במחלוקת, אנשים בורחים מהמהות ומהליבה של כל הקמפיין הזה, פספוס אדיר".

מאשי קידר – "יש מקום לייצוג נשים וכן אף אחד במגזר שלנו לא דואג להן, איני חושבת שזו הדך הנכונה לייצגן".

עו"ד רבקה שוורץ – "אין בעיה שאישה תשב בכנסת אך דעת תורה החא זו הקובעת ואל לנו להנתנגד לכך, לגבי הקמפיין במידה והווא בא לעורר פרובוקציה השאלה תהיה מה המניע של אותן נשים, אם המניע הוא לפריצת דלת סגורה, אז הו השיג את מטרתו, אך אם המניע הוא להשפיע לטובתה של האישה החרדית, אזי ההשפעה היא לאו דווקא באמצעות כניסה לכנסת, "מאחורי כל גבר מוצלח עומדת אישה" זו אינה אמירה קלישאתית אלא מהותית נשים מצליחות להשפיע גם מאחורי הקלעים".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית