הגבירה: הכירו את רחל דביר, חלוצת ההייטק הראשונה

כשאף אחד עוד לא חשב ששילוב חרדים בהייטק הוא הדבר הנכון לעשות, רחל דביר מנכ"ל 'בשן מערכות', החליטה כי בחברת ההייטק שלה ישולבו חרדים, היא העניקה להם כלים מקצועיים והצליחה לשלב רבים מהם בתפקידים בכירים * סיפורה של חלוצת ההייטק הראשונה (חרדיות ומדינה)

יערית אלבז | כיכר השבת |
הגבירה - כך כינו אותה בעולם ההייטק בשנות ה- 80 המתקדמות כאשר חרדי והייטק זה היה כמעט חיבור בלתי אפשרי, מבין הראשונות שחיברה בין שני העולמות, רחל דביר הביאה את בשורת החרדיות להייטק, וכן יש לה סיפור מעניין אשת עשייה, כיום אחרי שנות קריירה עשירות ומרתקות היא מרצה בכל הארץ, בסדרת הרצאות מרתקת.

עמדתי שם, מולי נצבת אישה שניכר שהחיים לימדו אותה לא מעט דברים, היא הרצתה את משנתה, ושם היא הדגישה כי ללוא נחישות, ודבקות במטרה לא הייתה מגיעה למעמדה. טוב, זה ברור - אמרתי לה, הרגשתי כי מעבר לנחישות יש משהו אחר שמניע להצלחה, הזרימה, הרצון לעשות, לא לנוח, ועוד משהו שלא ידעתי להגדירו..

רחל דביר היא אישה חרדית, אמא וסבתא לנכדים ולנינים. למדה בבית יעקב ועבדה כמורה. המקצוע לא התאים לה (דאז) ועשתה הסבה למחשבים. בהתחלה עבדה כשכירה ולאחר מכן ניגשה לפרויקט היא מיד השתלבה והקימה את "בשן מערכות".

אט אט היא הרחיבה את החברה שהלכה וגדלה עד למעל מ-300 עובדים. היה לה מוניטין רציני והיא הקימה פרוייקטים ברמה טכנולוגית מאד גבוהה. בין הלקוחות שלה היו משרדי ממשלה כמו משרד האוצר, חינוך, תיירות ועוד. משרד הביטחון והצבא וחברות עסקיות גדולות כגון: סלקום, yes, בזק, בנקים ועוד.

לאחר כ-15 שנה היא מכרה את החברה לחברת ההיטק המובילה 'מטריקס', ועד היום עובדי בשן נמצאים בתפקידים מאד בכירים במטריקס וגם בגופים אחרים. לאחר המכירה, נכנסה רחל לעולם העסקי ובמקביל תפסה תאוצה והפכה ליועצת לחברות גדולות לסטארטפים ומכהנת כיום כדיירקטורית בתחומים שונים.

הרעיון שהוביל להצלחה הגדולה של רחל הוא המבנה המיוחד של החברה שהקימה, כל שנה קלטה לעבודה מס' עובדים חרדים ללא השכלה אקדמאית מתוך אמונה במסירות, ביסודיות ובחריפות שקיימת במגזר החרדי. רחל ראה זאת כאידיאל בשילוב החרדים בעולם התעסוקה. והתוצאה לא אחרה לבוא בבשן מערכות הה ידוע כי העובדים החרדים ובעיקר העובדות החרדיות, הגיעו לתפקידים בכירים ולמשכורות גבוהות. בהמשך יזמה את פרוייקט תלפיות ומכרה גם אותו למטריקס.

רחל, מהו ה'אני מאמין' שלך?

20% מקצועיות אבל ברמה מאד גבוהה, 80% כישורים אישיים שבאים לידי ביטוי בכל התפקידים וברמות ההתקדמות. על סמך זה בניתי מתודולוגיה שאותם גם הנחלתי לעובדים. וההצלחה מדברת בעד עצמה. עובדי בשן הגיעו היום לתפקידים מאד בכירים במשק. בעלי חברות, סמנכ"לים של חברות ועד היום הם מודים לי על הכלים שהנחלתי להם.

גם החרדים והחרדיות שעבדו אצלי הגיעו לתפקידים מאד בכירים עם משכורות מאד גבוהות ויפות. כי המוטו שלי שאין סיבה שהם יתקדמו פחות מאחרים.

לפני כשנה הם עשו לי מסיבה כדי להודות לי על כך ששילבתי אותם אז, כיון שהם רואים מה קורה בשוק עם האפליה לחרדים ואצלי הם היו כשווים בין שווים וקיבלו תפקידים ומשכורות גבוהות, וזה מלווה אותם גם בהמשך.

מה דעתך היום על שילוב החרדים בתחום ההייטק?

צר לי, לראות את התנאים של העובדים והעובדות החרדיות ולא רק בתחום ההייטק שנותרים עם משכורות והתנאים שהם מקבלים היום. אני לא מאשימה את החברות כי גם אנחנו מעדיפים לקבל עובדים טובים בזול מאשר לשלם יותר. מה שחבל לי שאין להם את התעוזה ואת המודעות העצמית לדעת כמה הם שווים, ולקדם את עצמם בהתאם וזה ה"תבלין" שהנחלתי לעובדים שלי.

מקווה כי מדינת ישראל בשנות ה- 68, כבר סיגלה לעצמה את התובנה ששילוב חרדים וחרדיות בתחום ההיטק הוא הכרחי, ולאפשר להם להגיע לעמדות מפתח, מקווה שנראה זאת בפועל בשנים הבאות

רחל דביר כיום מרצה בתחום הקידום האישי להצלחה, היא מעניקה כלים מעשיים ויועצת לחברות גדולות בתחום פיתוח מערכות ויישום עובדים, אין ספק שהתואר שהוענק לה אז מלווה אותה גם כיום.. 'הגבירה'.

הכתבות שהיו אודות רחל דביר כשבשן מערכות הייתה בשיאה. הצליחה רחל לעשות מה שאף חרדי לא חשב לעשות, בעיקר היא דאגה לשלב חרדיות במשרות אם, ובעצם היא החלוצה שפתחה את הצוהר לבאות אחריה לעולם ההיטק המתפתח בימינו.

עמדתי שם, מולי נצבת אישה שניכר שהחיים לימדו אותה לא מעט דברים, היא הרצתה את משנתה, ושם היא הדגישה כי ללוא נחישות, ודבקות במטרה לא הייתה מגיעה למעמדה. טוב, זה ברור - אמרתי לה, הרגשתי כי מעבר לנחישות יש משהו אחר שמניע להצלחה, הזרימה, הרצון לעשות, לא לנוח, ועוד משהו שלא ידעתי להגדירו.. ,רחל דביר היא אישה חרדית, אמא וסבתא לנכדים ולנינים. למדה בבית יעקב ועבדה כמורה. המקצוע לא התאים לה (דאז)
‏ ‏ ‏ ‏ ]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית