שובן של משפחות המלוכה: מהפך הירושה מבעל לאישה

פעם לפני הרבה שנים וגם עדיין בשנות ה-120 ראינו כי שלטון ומלוכה זה ככל הנראה משהו שעובר גם בגנים, אב-לבן, סב-לנכד וכו' * בארה"ב זה הודגש במיוחד בשנים האחרונות כאשר משפחת בוש, האב והבן שימשו בנשיאות וכעת קבלו שינוי - קליטון הבעל להילארי האישה, רגע, ומה עם אובמה ומישל? (אקטואליה)

יערית אלבז | כיכר השבת |
רוח מלוכה חדשה נושבת, קלינטון הבעל מעביר את שרביטו לרעייתו, על אף הסקרים שמנבאים כי היא צריכה לעבוד קצת יותר על מנת לצעוד בבית הלבן בקרוב. אך למרות זאת התופעה הזו, כי פוקוס השלטון עובר לשדה החיטים של האישה של.. מביא עימו סוג של אמירה שלטונית חדשה. יכול להיות שהשוויון , הפמניזים וכל מה שכרוך בקידום מעמדה של האישה בשנים האחרונות, גורם לתופעת הנשים לצאת לקדמת ההנהגה, ואולי סתם ככה תחילת התגשמותה של נבואה - 'בזכות נשים ניגאל' הוא חלק מקונספט מלוכה ונשים לשלטון?

בן לאב – בעל לאישה

בנורמה הנשיאותית בארה"ב היה לנו את האב בוש, קלינטון שוב בוש הבן וכמעט קלינטון- הרעיה. ואז נכנסת מישל אובמה לתמונה, במידה שטראמפ יפתיע הוא ישבור את הרצף, ויפנה לשתי הנשים זו שלצידו וזו המכהנת בפועל האישה הראשונה, מישל להתמודד בפעם הבאה לנשיאות.

הילארי עשתה רושם טוב מאד בנאומה אמש, אבל זה לא ממש עוזר לה רוב כל הפרשנים אומרים כי היא עדיין אינה פופולארית וטראמפ השחקן מוביל, על אף אמירותיו הפוגעניות, ואפילו דורסניות שאם היו נשמעות מפי פוליטיקאי אחר לא היו עוברות חלק, אבל טראמפ יצר מצב שכולם 'סולחים לו' על אף ולמרות הכל הוא תופס תאוצה – מעורר קריאות שונות כ- 'דביל ויעבור'...

היתרונות של מישל אובמה כנשיאת ארצות הברית הבאה..

רבים טוענים כי להילארי מתאים יותר מכל להיות נשיאה, הגיל, ההתקרבנות הנשית, וכן גם אשתו של.. יצרו סביבה מעגל קסם שטראפ דואג למוסס כל פעם מחדש. לעומת זאת מישל אובמה כגברת הראשונה השפיעה באופן יוצא דופן, האהדה והתאוצה הציבורית שצברה רק בשל היותה מי שהיא מסמנים לה סיכוי גדול בהמשך הדרך לרוץ לנשיאות, וכמו שאומרים מערכות בחירות רבות לפנינו...

היתרונות של מישל אובמה לנשיאות

1. 'שחרחורת' - יתרון קצת גזעני – אמנם - גזעני אך נתון זה מעניק לה יתרון גדול, אמריקה 'הרגשית', מתחברת לקטע השווין וזהו 'גול' יתרון למישל על פני נשים לבנות אחרות.

2. קצת יותר משכילה מהשאר – נחשבת ללמדנית, ושמשכילה, למדה באוניברסיטת הרווארד היוקרתית, לא חיפשה קיצורי דרך, עשתה את כל המסלול לרכישת השכלתה הגבוהה ביושר ובהצלחה.

3. מתלבשת טוב, ותתפלאו לשמוע גם בזול - מישל אמנם מתלבשת בטוב טעם, אך אינה 'מפציצה' במחירים ממותגים ושאר תופינים. ידוע סיפור השמלה שרכשה מרשת האופנה אייץ' אנד' אם, היא רכשה בעצם 2 שמלות בזול, במחיר 30 דולר, וחיברה מאחת מהן שרוולים על מנת שתהיה צנועה יותר. המסר החזק הוא - כי גם פשוטות העם יכולות להרשות לעצמן לבוש הולם כאשת הנשיא, די דומה בתקשורת שלה עם ההמון לקייט מידלטון שהפכה לאייקון אופנה בשל הופעותיה והירידה שלה לעם.

4. שייכת ל-121 – הילרי עשתה הרבה למען חלשים אך לעומת זאת מישל אובמה יודעת ליחצן את עצמה טוב יותר, היא שיחקה בסידרה NCIF בתפקיד המגלם את עצמה, שם היא כיכבה על מנת לעזור לאלמנות החיילים – ובכך היא מכניסה את עצמה לתוך התרבות האמריקאית תחת הטייטל הנחשק 'גיבורת תרבות' .

5. עממית - כבר אמרנו, אך תון נוסף שמשחק לטובתה כאשר היא הופיעה בתוכנית טלויזה ודיברה על זה ששומרת על כושר, במהלך התוכנית היא ירדה על הקרקע ועשתה תחרות עם המגישה בכפיפות בטן, וכמובן היא ניצחה קמה כל יום ב-4 בבוקר כדי לעשות ספורט.

6. רהוטה יותר – היא נואמת טובה יותר מכל הנשים שנאמו עד כה, לעומת זאת הילארי אינה נחשבת כאשת דברים - מישל אף כותבת את הנאומים שלה בעצמה – למרות שהיא חוזרת על מסרים שנאמרו, אך לא כמו אצל מלניה שכותבי הנאום שלה לא חידדו לה את המסרים כדי שלא ייראה כמועתק.

7. מבינה מזה להיות אישה עובדת - התמודדה עם האתגרים של אישה עובדת, הוריה לא גרו בקרבת מקום, והיא נאלצה לנהל שנים עוד לפני שהפכה להיות 'הגברת הראשונה' את ביתה בצורה מוצלחת.

אז רגע לפני הבחירות בארה"ב, ואולי גם לפני מהפך דרמטי - למרות שבמערכת הבחירות הנוכחית מדובר באישה שמתמודדת לנשיאות, יש כאן גם 'שינוי ממלכתי' שאולי יבוא לידי ביטוי בעוד כמה שנים..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית