מאלף ומעצים

זהו תפקידן המיוחד של הנשים בל"ג בעומר

כל אחד חוגג את ל"ג בעומר בדרכו שלו, אבל רגע, מה תפקידה של האישה היהודייה ביום הזה? • שגשוגו של רבי עקיבא היה בזכות לאישה היהודייה עליה הוא עצמו סיפר בקול (מאמע)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
בזכותן - כל העם היהודי עומד (צילום: פלאש 90)

כל אחד מתייחס לל"ג בעומר בצורה כזו או אחרת. יש שעולים כמובן לציון הרשב"י. יש שנמצאים בטיש עם האדמו"ר, יש שעושים מדורה בסמיכות לבית, יש את התהלוכות של חב"ד ויש את מי שממשיכים ללמוד תורה (גם) בטענה שרשב"י נמצא בגמרא.

כך או כך, ל"ג בעומר זה יום שכולנו עוברים אותו וכל אחד חוגג אותו בדרכו שלו.

ומה תפקידה של האישה ביום הזה? מכתב מאלף של הרבי מליובאוויטש זיע"א מספר על כוחה העצום של האישה ביום ל"ג בעומר ובכלל.

"...בכל האירועים ההיסטוריים החשובים שהונצחו בלוח שלנו, היה לנשות ישראל תפקיד חשוב", כותב הרבי מליובאוויטש במכתב שכתב לקראת כנס 'נשי חב"ד'. "כך גם בנוגע לל"ג בעומר, כידוע, מזכיר לנו את האירוע עם תלמידי רבי עקיבא, במיוחד אלו ששרדו את המגיפה, ה' יצילנו, וביחד עם רבם החיו והבטיחו את המשך התורה שבעל פה...

"במה מתבטא תפקידן של נשות ישראל ברגע קריטי זה בתולדות עמנו? זאת הבהירו לנו חכמינו זכרונם לברכה בסיפור אודות רבי עקיבא. הגמרא מספרת בפרוטרוט, כיצד שגשוגו של רבי עקיבא, ממצב של רועה בּוּר עד למדריגה של התנא הכי גדול של דורו, היה הודות לאשה אשתו הנאמנה והאמיצה, רחל.".

ממשיך הרבי מליובאוויטש במכתבו: "ורבי עקיבא עצמו אישר זאת בפומבי, באמרו לתלמידיו "שלי ושלכם שלה הוא" (כתובות סג, א). כלומר, שכל בנין התורה שבעל פה, שהוא יסוד וקיום העם היהודי, הוא בעצם הודות לאשה יהודייה! מכיוון שאירועים אלו, עם כל הפרטים, סופרו והונצחו בגמרא, הרי שזו הוראה ברורה ובהירה לכל נשות ישראל בכל הדורות.

מסכם הרבי מליובאוויטש: "הלימוד המעשי מכך הוא, שכל אשה יהודייה מקבלת מהקדוש ברוך הוא כוחות גדולים, ענקיים, עם יכולות ארוכות טווח, לא רק עבור עצמה, בעלה וילדיה, אלא גם עבור כל העם היהודי".

אם כן, כוח התורה הקדושה והמשכיות העם היהודי – תלוי באישה היהודייה!

מקור: תרגום מאגרות קודש חלק כ"ח ע' קצאבאדיבות מכון 'אור החסידות'

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית