מרגישה שנפלת ברוחך? השמחה תרים אותך

פורים הוא זמן גם של חשבון נפש ותפילה, יש סגולה מיוחדת ביום הזה. דווקא מתוך השמחה ניתן לפרוץ את החומות והמחסומים שמלווים אתכם, "עבדו את ה' בשמחה". זה עובד (פורים 2015)

יערית אלבז | כיכר השבת |
אתם בנפילה? מרגישים מרוסקים? נפלתם לקרשים? אתם חייבים להרים את עצמכם, רק אתם יכולים. לשמחה יש ערך עליון היא הופכת כל מציאות עגומה למציאות שונה ונוחה יותר.

קבלו את הניסיון שהגיע אליכם בהבנה - נכון אף אחד לא אמר שזה קל, כולם עוברים במהלך שנות חייהם ניסיונות כאלו ואחרים, אך השאלה הגדולה היא "איך?"

במידה ובחרתם לשקוע במרה שחורה, לצנוח אל התהומות, לשבת שם בדד ולא לצאת משם לעולם - דעו שזה לא פתרון עבורכם. אתם תצאו עם חתיכת ניסיון ואפס לקח. אז שנו קו חשיבה, עיצמו עיניים ותנשמו עמוק. קבלו את הניסיון, היו מציאותיים, עודדו את עצמכם ונסו למצא נקודת אור אחת שתוכלו להתחיל לצעוד איתה לעבר ההתמודדות.

התמודדות היא לא מילה איומה – אל תנסוו לברוח ממנה, הא תרדוף אתכם כי זהו טבעה.

כשתצליחו לצאת מצורת החשיבה השלילית תוכלו למצא מעט שלווה, האכזבה הגדולה נובעת בעיקר מרמת ציפיות גבוהה אנחנו מצפים למשהו, בטוחים שמגיע לנו, וכשזה לא מגיע אנחנו מתאכזבים, נופלים ובורחים מהמציאות.

ההתמודדות היא בדיוק התרופה לציפיה שלא התממשה, היא הקו הדק בין לתעל את הנפילה "לחוזקה" או "לנפילה סתמית" ללא משמעות.

שחררו את הרצונות הלא הכרחיים והלא מציאותיים, אל תתנו לרצונות הללו להשתלט על חייכם. קבלו את המצב הנוכחי הנתון באהבה ובשמחה, תהנו ממנו. לאחר שתצליחו לעשות זאת כל התמודדות תהיה קלה עבורכם.

החיים הללו זמניים עבורנו – הזכירו זאת לעצמכם בכל רגע נתון, אילו היו נותנים לכם זמן חיים קצוב לשבועיים, לא הייתם מנצלים להעביר אותם במקסימום אושר? וודאי שכן. כך חישבו תמיד והשתדלו להיות בשמחה זה מה שמחזיק אותנו.

חפשו דבר קטן שהצלחתם בו - הוא יגרום לכם להעריך את עצמכם מעט ויזכיר לכם שאתם גם בצד של ההצלחה. תזכרו הדברים הקטנים, הרגילים והפשוטים הם אלו שיוצרים את מציאות חיינו הגדולה. הם המרכיבים העיקריים שגורמים לנו לחיות את חיינו. היו שמחים בהם ותודו בכל רגע נתון על הטוב שבחייכם.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית