רודפים אותך? שמים לך רגליים? כך תצליחי!

אנשים שפוגעים בנו ורודפים אחרינו, תורמים לנו חוץ מהכאב והצער הרבה מעבר לכך. נצא מהקופסא ונגלה שמהזדמנות של פגיעה שלא הזמנת, כאב, ותחושת 'נרדפת' תגיעי לתפנית טובה אם תדעי לנצל את ההזדמנות * זה לכשעצמו יהווה לך קרש קפיצה עבורך, לפנייך מתכון אדיר להצלחה (סוד ההצלחה)

הרבנית אסתר טולדנו | כיכר השבת |
כמרצה הפוגשת נשים רבות בארץ ובעולם, נחשפתי להרבה סיפורי רדיפות ופגיעות בין מתחרים, או כאלו הממררים את חיי הזולת עקב מרמור אישי, ואף מקרים של מקנאים שיעשו הכול בנסיון לשבור את רוחו או למנוע את קידומו של השני. כיצד נתמודד עם אותם תופעות, ההורסות נפשות יקרות במספרים גבוהים מדי?

ראשית אסייג שבמקרים חריגים יש לחפש פתרון, אך אם כבר נפגענו, או נרדפנו, כיצד נוכל מתוך הכאב הזה לצמוח לגבהים? הסוד כרגיל בפרשת השבוע. כשרודפים אותך – ה' איתך, בפרשת השבוע – פרשת וישלח אומר ה' ליעקב:

"...לָאֵל הַנִּרְאֶה אֵלֶיךָ בְּבָרְחֲךָ מִפְּנֵי עֵשָׂו אָחִיךָ" (בראשית לה,א). אומרים צדיקים שדוקא בזמן ש"מפני עשיו אחיך" – אתה נרדף: "לקל הנראה אליך" – הקב''ה קרוב אליך, ותוכל אם תנצל כאב זה לבקשה ותפילה לה' – לראות ישועות!

כשיעקב הלך לקראת עשיו הוא שם את השפחות בלהה וזלפה ובניהן ראשונים בחזית המסוכנת, מאחוריהם שם את לאה וילדיה, ורק מאחוריהם שם את רחל ובנה. אומר הרבי משינאוה יסוד נפלא: איך זה שיעקב הפלה בין בניו ושמר יותר על האהובים עליו יותר? הרי כולם נשותיו ובניו?

אלא שידע יעקב שהנרדף ה' מגן עליו בהגנה מיוחדת, ולכן על בלהה וזלפה לא פחד כי תמיד הפלו את בניהן כ'בני השפחות', וגם הן הרגישו פחותות. גם על לאה פחד יעקב פחות, כי היא הייתה שנואה – פחות אהובה מרחל, ממילא גם היא מוגנת. ועל רחל פחד במיוחד כי היא הייתה אהובה, ולא היה לה את ההגנה של 'נרדף', ולכן שם אותה אחרונה. הגמרא כותבת שה' כל כך מגן על הנרדף, שאף אם צדיק רודף רשע, ה' יהיה עם הרשע הנרדף.

מי שיפריע לעלייתך יגרום לגדולתך, כשה' קבע לאדם שיעלה לגדולה מי שינסה להפריע לו יגרום לעלייתו, רודפו מנסה כביכול למנוע מרצון ה' להתקיים אומר לו ה': "דוקא על ידך יתקיים רצוני!", "יושב בשמים ישחק" (תהילים ב,ד) מה הגורם לצחוק? תפנית בלתי צפויה, ה' גורם לתפניות כל כך לא צפויות שגורמות לשחוק. כאותו פתגם באידיש: "א מענטש טראכט און דער אייבישטער לאכט" (אדם חושב, ה' צוחק...).

יוסף הצדיק ישב בבור במצרים ונראה שאין סיכוי, וביום אחד הפך מאסיר למשנה למלך. פרעה חשב למנוע ממושיען של ישראל להוולד ובגזירתו להשליך התינוקות ליאור גרם שהוא גידל את משה בארמונו.

נשים שיש המנסים להורידן או למנוע עלייתן, והן מפחדות שרודפיהם יצליחו במזימתם. אל דאגה! מתוך המקורות, ומהמקרים שבאו לפניי למדתי שכשה' רוצה לקדם אדם, כל מקנאיו ורודפיו יהיו שליחים ישירים או עקיפים להתקדמותו. הם עוד יתחרטו על רדיפתם שהביאה להצלחה. לא קל להיות נרדף, אך נזכור שה' איתנו, ואם רק נתפלל הוא ירעיף עלינו שפע ברכות וישועות.

הרבנית אסתר טולדנו מרצה בכירה ומחברת הספרים: שבילי השלום, שבילי טהרה, שבילי החלה ועוד. להערות ולתגובות:

manofbait@neto.bezeqint.net

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית