זכתה; חוי ארנפלד זוכת פרס חברתי עולמי

יזמת מהמגזר החרדי, תושבת רמת בית שמש, הקימה מיזם לעידוד השכלה אקדמית בקרב נשים חרדיות זכתה בתואר במסגרת התחרות השנתית של ארגון YBI, המוביל בעולם לעידוד יזמות צעירה * חוי ארנפלד בראיון חגיגי למאמע, ואיפה היא חוגגת את חג הפסח? (תרבות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
בלווי ותמיכה של "קרן-שמש" לעידוד יזמים צעירים - זכתה חוי בתואר "יזמת השנה", בתחרות השנתית של ארגון YBI - המוביל בעולם בעידוד יזמות צעירה. את הפרס היא קיבלה באוגנדה בסוף השבוע שעבר, בדיוק ביום הולדתה.

מהו הקושי אליו נחשפת אישה חרדית בבואה לרכוש השכלה אקדמית?

במהלך הלימודים האקדמיים פוגשת האישה החרדית מאפיינים שנוגעים למסגרת המאפיינת אותה כאישה ואם חרדית. האקדמיה על פי רוב מציעה מסלולים מוגדרים וידועים שפחות מתאימים מבחינת אורח חיים של האישה החרדית. חוסר ההתאמה מתאפיין בפערי תרבות, בלוחות הזמנים של מסלולי הלימוד, אופי התכנית ועוד.

אם חרדית שמחליטה לצאת לרכוש השכלה, צריכה להתמודד עם מערכת שלימה של פרנסת הבית, משפחה וילדים, ולכן מסלול מותאם המתחשב בצרכים אלו, יכול להקל משמעותית.

מה מציע המיזם של "חוי ארנפלד"?

המיזם כולל הקמה ותפעול של מסלולי לימוד נפרדים במכללות כלליות לנשים חרדיות. במגזר החרדי מקובל שנשים פונות ללימודים לתעודת הוראה, אולם הן נותרות ללא השכלה אקדמית, ודרכן להתפתחות אישית חסומה. המיזם שלנו, בשיתוף מכללות (ביניהן: מכללת לוינסקי, אורות לחינוך, והמסלול האקדמי - המכללה למנהל), יוזם מסלולים מותאמים, המאפשרים לבעלות תעודות הוראה להמשיך ללימודים אקדמיים לתואר ראשון ולתארים מתקדמים, תוך כדי ליווי רחב ומקיף של הסטודנטיות לאורך כל שנות הלימודים.

מה הייחודיות של המיזם הספציפי הזה?

הייחודיות של המיזם היא פתיחת כיתות לימוד בתוך מוסדות הלימוד עצמם. הסטודנטיות מקבלות שירותים מלאים ומקיפים כמו כל סטודנט אחר, כדון שירותי ספריה, מרצים מעולים וקירבה לכל משרדי ומדורי המכללה. כמו כן, המערכת מותאמת עבורן בצורה ייחודית המותאמת לנשים בעלות משפחה המשלבות לימודים עם עבודה. לכן, הלימודים מתקיימים במשך יום אחד בשבוע. חשוב לציין כי הלימודים במסלול זה זהים למסלולי הלימוד במכללות ואין הבדל בקבלת התואר, או בחומרי הלימוד. גם תעודת התואר הניתנת עם סיום הלימודים, הינה מטעם המוסד האקדמי.

איך הגעת לרעיון להקים את המיזם?

אני באה ממשפחה חרדית, גדלתי והתחנכה במסלול החינוך החרדי בבית יעקב ובסמינר הרב וולף. במסגרת הלימודים למדתי הוראה וחינוך מיוחד. לאחר מכן שביקשתי להשלים לתואר ראשון בחינוך, נחשפתי לקושי של אישה חרדית לרכוש השכלה גבוהה במסגרת ההולמת את מאפייניה הייחודיים כאישה ואם חרדית-דתית. הקשיים עימם התמודדתי משותפים לנשים חרדיות ודתיות רבות ולכן ראיתי לנכון לפעול בתחום זה. היום אני ממשיכה ללימודים לתואר שני בייעוץ ארגוני יחד עם תלמידות נוספות שלי מהמגזר החרדי.

המיזם החל לפעול ב-2010 ועד כה מעל 1400 סטודנטיות למדו במסלוליו, סיימו אותו בהצלחה והשתלבו בשוק העבודה, ומאות סטודנטיות עדיין בתהליך הלימודים.

ומה עם פסח, האם סיימת עם הנקיונות?

שאלה קשה, בעצם אני כל שנה בימים אלו מארגנת את פרויקט 'הכסא הריק' בו אני מתנדבת במשך 7 שנים, אני אחראית לארגן ליל הסדר וחג שלם למשפחות שכולות, פרויקט התנדבותי שלי, מבחינתי זהו האתגר האמיתי, את הבית שלי אני מנקה כל השנה ואת הפסח אני חוגגת עם המשפחות החשובות הללו מתחילתו ועד סופו.

שיהיה פסח כשר ושמח לכל בית ישראל!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית