הגירסה הנכונה: החרדיות, מי הן באמת?

לאור היכרותה האישית עם נשים שהשתתפו בסדרה 'הפנים האמתיות' של אמנון לוי, כאישה חרדית הרגישה כי אינה מסוגלת לצפות בתכנית שמציגה אותה כאישה אומללה חסרת בחירה וכושר שיפוט. אסתי וסרמן חרדית בת 23 נשואה, יצרה את הגירסה הנכונה לאישה החרדית * מי אתן באמת, הנשים החרדיות? (תרבות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
נשים חרדיות רבות שצפו בסדרת החרדיות של אמנון לוי, לא הסכימו כלל עם המצג שהוצגה האישה החרדית. אסתי וסרמן חרדית בת 23 נשואה במאית ומפיקה במקצועה, הרגישה כי היא חייבת ולאו דווקא כתגובה 'לפנים האמיתיות' של אמנון לוי, אלא מיתוך רצון אמיתי, להציג גירסה נכונה של האישה החרדית.

החרדיות - הסרט

יותר מכל כאב לאסתי העניין שלאורך הסדרה מצוות חשובות באורח חייה, מצוות שמוסיפות אושר בחייה נראו בצורה מעוותת, המרמור שלה התעצם כששוחחה עם מורתה לשעבר-אסנת בן שחר כיום מתגוררת באותה שכונה. והבינה עד כמה המציאות עוותה עד כדי שצולמה מרפסת השכנים ולא החצר היפה והמטופחת של משפחת בן שחר.

עוד אישה שהתראיינה בכתבה זו היא ציפי קולטיניוק-מוזיקאית וזמרת, בעבר הפיקה וסרמן עבור ציפי סרטון להד סטראט, בו מבקשת ציפי מימון המונים לדיסק שלה ויוצאת בהכרזה על שמירת גבולות ההלכה-סרט בו היא תתפרסם בתור זמרת אך לא יופיע השיר שלה.

מהיכרות אישית עם השתיים התבהר לאסתי וסרמן עד כמה המציאות הוצאה מהקשרה. הנטיה הטבעית של כל אדם היא לרטון, לדבר על זה בשיחה, להעלת אולי פוס בפייסבוק ולהמשיך הלאה...

בראיון למאמע אומרת אסתי וסרמן: "לא האמנתי לכתבה, לא מאמינה בכלל להמון דברים שמוצגים בטלוויזיה ובתקשורות, אני יודעת ומכירה את הציבור בו אני חיה, מי שמאותגר, מי שנצרך לתרום ולהשקיע, מי שמתמודד - אינו מסכן, בכל חברה יש את אלו הסובלים או את אלו שלא הכל טוב אצליהם. אך אצלי ואצל רוב החרדיות עצם היותינו חרדיות הוא רק בונוס בחיינו, עצם היותנו שומרות תורה ומצוות רק מוסיף לחיים שלנו".

"אז לקחתי את המצוות החשובות, לקחתי נשים שאני מכירה אישית ובמשך חודש שלם כתבתי, ביימתי והפקתי סרט בן -10 דקות על 'הנשים החרדיות' כמו שהן, בלי עריכה מעוותת, והכי אמיתי על המסך. חשוב לי להדגיש כי הסרט מדבר על 'נשות קריירה' לאור דיבורים רבים שהנשים החרדיות מסכנות גם בגלל שהן עובדות, אינני חושבת שתפקידה של אישה הוא להיות אשת קריירה. אישה צריכה להקים בית בישראל, ללדת ילדים לגדל ולחנך אותם, אך יש לה כח ואפשרויות לעשות אינספור דברים רבים, כי כח מיוחד ניתן לכל אישה" .

אסתי מוסיפה: "אלוקים יצר את היופי הזה, אני אמנם יצרתי סרט, אבל בסך הכל השתדלתי לא להפריע לציור שלו"

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית