בין העולמות: רמה בורשטיין עוברת את הקיר

"לעבור את הקיר" - מגולל את סיפורה של מיכל, בחורה בת 32, שחזרה בתשובה לפני 12 שנים ועדיין לא נישאה. לאחר שהיא סוף סוף מוצאת חתן, בעל תשובה נאה, הוא מבטל את החתונה כחודש לפני המועד המיוחל. מיכל מסרבת להתמסר לייאוש ולאכזבה ומחליטה, למרות הכל, להמשיך בהכנות ולדבוק בתכניתה המקורית. "יש לי אולם, יש לי שמלה, קטן על אלוקים להמציא לי חתן" (סרטה החדש של רמה בורשטיין)

יערית אלבז | כיכר השבת |
אחרי שקבעה הישג נהדר בשנת 2012 עם סרטה "למלא את החלל", שזיכה את הדס ירון בפרס השחקנית הראשית בגביע הוולפי וזכה לביקורות נלהבות, חוזרת רמה בורשטין עם המפיק אסף אמיר (נורמה הפקות) לפסטיבל ונציה ה-73 עם סרטה החדש "לעבור את הקיר", במסגרת הבחירה הרשמית בתחרות Orizzonti section.

"מיכל מטלטלת בין אמונה לשיגעון, בין תמיכת המשפחה לזלזול מצד כל האחרים, בין הטרגי לקומי ובין מרחב האפשרויות שלה למחויבויותיה". אומרת רמה בורשטין "כל אלו מייצרים דו-שיח בין עולם קסום למחוספס שנוכח בסרט על כל מרכיביו".

בתפקיד הראשי נועה קולר המגלמת את מיכל. סרט הבכורה של בורשטין, "למלא את החלל", היה לסרט הישראלי הנצפה ביותר בשנת 2013 עם למעלה מ-350 אלף צופים. הסרט זכה, כאמור, בפרס היוקרתי של השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ונציה ה- 69, זכה ב-7 פרסי אופיר וביניהם פרס הסרט הטוב ביותר. הוא הופץ בכ-30 מדינות ברחבי העולם. רמה בורשטין, בוגרת ביה"ס לקולנוע סם שפיגל, חזרה בתשובה בתום לימודיה.

,"מיכל מטלטלת בין אמונה לשיגעון, בין תמיכת המשפחה לזלזול מצד כל האחרים, בין הטרגי לקומי ובין מרחב האפשרויות שלה למחויבויותיה". אומרת רמה בורשטין "כל אלו מייצרים דו-שיח בין עולם קסום למחוספס שנוכח בסרט על כל מרכיביו".,בתפקיד הראשי נועה קולר המגלמת את מיכל. סרט הבכורה של בורשטין, "למלא את החלל", היה לסרט הישראלי הנצפה ביותר בשנת 2013 עם למעלה מ-350 אלף צופים. הסרט זכה, כאמור, בפרס היוקרתי של השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ונציה ה- 69, זכה ב-7 פרסי אופיר וביניהם פרס הסרט הטוב ביותר. הוא הופץ בכ-30 מדינות ברחבי העולם. רמה בורשטין, בוגרת ביה"ס לקולנוע סם שפיגל, חזרה בתשובה בתום לימודיה.,,‏צילום: Lea Golda Holterman,גם אם נישאר באותו המקום נחווה את התנועה הזו ומוסיף, שכל ענייננו זה להיות “בקיעים” בתנועה הזו. להיות אמני לוחמה מקצועניים, עד כדי שנחייה את התנועה מבלי להשתגע ממנה." ומוסיפה "זאת התנועה שנמצאת בכל דמות מהסרט ובעיקר אצל מיכל (נועה קולר)
‏צילום: Lea Golda Holterman את מילות השיר של הסרט כתבה בורשטין בהשראת תורתו של רבי נחמן מברסלב ולדבריה: השיר הולך ובא, נובע מהתנועה של הסרט. רבי נחמן אומר שכל התנועה בעולם היא של “רצוא ושוב”, במילים אחרות: תנועה קוטבית בין יאוש ותקוה, הצלחה וכישלון, שמחה ועצבות וכן הלאה.

גם אם נישאר באותו המקום נחווה את התנועה הזו ומוסיף, שכל ענייננו זה להיות “בקיעים” בתנועה הזו. להיות אמני לוחמה מקצועניים, עד כדי שנחייה את התנועה מבלי להשתגע ממנה." ומוסיפה "זאת התנועה שנמצאת בכל דמות מהסרט ובעיקר אצל מיכל (נועה קולר), ששמה את עצמה במצב קיצוני מאוד.

‏ ‏ ‏ ‏התמונות מתוך הסרט, צילום: סשה תמרין ונורמה הפקות]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית