טרמפיסטית? המדריך המלא לטרמפים ומסעות אספלט

אם את מאלו שהולכות ברגל בלבד. הכתבה הבאה אינה מיועדת עבורך. אך אם את נוהגת ונעה ממקום למקום ויצא לך פעם לעצור טרמפ, או להיות מהצד השני של המתרס כ-'טרמפיסטית'. כדאי שתקראי את המדריך הבא. היתרונות, החסרונות ומה חושבים הנהגים על ה-'טרמפיסטים' שבדרך * אז תתחילי לקרא, נו. מה עוצר אותך?

הילה בן שימול | כיכר השבת |
חווית הנסיעה בטרמפים שונה אצל נשים מגברים, יש הטוענים כי לנשים קל יותר לתפוס טרמפים מאשר גברים (הן כנראה נתפסות כפחות מאיימות) ומצד שני הנשים חשופות ליותר הטרדות וניסיונות תקיפה. שאלתי מס' נשים לגבי טרמפים והן ענו לי שהן לא חוששות מפני תקיפה, לטענתם, לא כל אישה מוכנה להיות קורבן, וברגע והיא מאמינה בזה היא משדרת את זה, לכן היא חשופה למעט מאוד נזקים.

גבר יזיק לאישה שתאפשר לו לחשוב עליה כי היא אישה קטנה הניתנת לניצול. הן יודעות כי הפחד נפוץ בקרב המדינה, אבל הן שואלות: "האם נפסיד את הים כי יש סיכוי שנטבע? האם לא ננהג כי יש סיכוי שניפגע בתאונת דרכים?"

לסיכום: לדעתן לא רציונאלי.

טרמפיסט – כך נקרא מי שעוצר טרמפים. אנשים בוחרים לתפוס טרמפ מכמה סיבות:

1) על מנת לחסוך כסף של אוטובוסים, מוניות, או דלק.

2) עצלנות- אם מישהו כבר ממילא נוסע לאן שאתה צריך אז למה לנהוג?

3) בשביל הכיף- חובבי הרפתקאות ומטיילים המקיפים את העולם.

מטיילים רבים בארץ ובעולם עושים זאת לשם החוויה וההנאה שבדבר, הם נתקלים באנשים מעניינים, עוברים בין מדינות בחו"ל וחוסכים המון כסף.

חיסכון בזמן - אם מקום עבודתך מרוחק ואת צריכה להחליף 2 אוטובוסים במקרה הטוב, טרמפ מקנה חיסכון בזמן, וודאי שרכב פרטי מקצר את הזמן בצורה ניכרת. ואם יותר אנשים יצטרפו כשותפים לנסיעה וישתתפו יחדיו בדלק, הדבר יהווה גם חיסכון בכסף! גם חיסכון בזמן! וייחסכו גם הפקקים!

מאחד - טרמפ זה המקום היחיד בו יתקלו זה בזה דתי-לאומי-ימני-קיצוני (מתנחל בפי העם) ושמאלני קיצוני. חוזר בשאלה עם חוזר בתשובה, וערבי עם יהודי.

אספלט - זה הדבר שמוכיח יותר מכל שלא משנה מי עומד מולך, לפני כל הסטריאוטיפים, אנחנו עם עם לב, וכשמישהו עומד על האספלט והשמש קופחת על ראשו, או לחילופין, נאבק עם הרוח הגשם והמטריה, אתה מוריד הילוך, ועוצר. לפעמים כמעט בלי לחשוב פעמיים.

חוויה - יש המהססים לקחת טרמפיסטים ואפילו עושים זאת ללא ייסורי מצפון. בשבילם הנסיעה היא חוויה עם עצמם, הם יכולים לתת דרור למחשבות, להירגע בנסיעה הביתה בסיום יום עבודה מתיש, לצרוח ברדיו את השירים האהובים עליהם, ובעיקר נהנים מהשקט והפרטיות.

פחות תאונות - אם אשתך לצדך אתה רוצה להשאיר את הנסיעה כזמן איכות שלכם ואינך מעונין שכל מאן דהוא יקשיב לשיחות שלכם. לא כולם יעצרו - אך, וזאת כמעט הבטחה: לכולם תעבור מחשבה מתלבטת בראש או צביטה קטנה בלב. ככל שיהיו יותר טרמפיסטים- כך יהיו פחות מכוניות על הכביש = יהיו פחות תאונות.

הלשכה לנתונים סטטיסטיים פרסמה כי מספר מקרי הפגיעות שקרו מזעריים ביחס לכמות הגדולה של תופסי הטרמפים כך שניתן לומר שהסיכוי להיפגע בטרמפ כמעט אפסי. לעומת זאת הסיכוי להיפגע בתאונת דרכים עומד על 0.5%- סיכוי הרבה יותר גבוה.

חסכון בכסף ואנרגיה - נשים ואנשים על פני כדור הארץ העוצרים טרמפים עושים זאת כי לדעתם היתרונות שיש בטרמפים עצומים, בשבילם זה טיול, זה מונע זיהום אוויר ואקולוגי, הם פוגשים אנשים מעניינים, ואולי גם אנשים שהסיכוי שלהם להיפגש איתם נמוך. זה חוסך להם כסף, ומהיר יותר מאוטובוס ברוב הפעמים.

ומה נהגים חושבים על טרמפיסטים?

ברוב הפעמים ניתן לראות כי הנהגים משתפים פעולה, הם מתקשרים עם הטרמפיסטים ומסמנים להם כלפי מטה כשהם מנסים להסביר כי הם לא יוצאים מהעיר או לא מרחיקים. הנהג מסמן ימין או שמאל כשהוא מנסה להסביר לאיזה כיוון הוא יפנה בצומת הבאה, ויש את אלה שמגדילים לעשות ובמידה ואין להם מקום ברכב הם מרימים את ידיהם כמתנצלים.

בישראל, כמו כל ארץ קטנה בעלת מקומות ישוב קטנים ומרוחקים תפיסת טרמפים זו שיטה מקובלת ואפילו מצליחה באזורים מסוימים במדינה, למשל: בצפון, בקיבוצים מרוחקים וביישובי יהודה ושומרון, שהם מקומות המתאפיינים בתנועת אוטובוסים דלילה ותנועת רכבים ערה, היות ואנשי הישוב יוצאים מאזורי הפריפריה לאזורי תעסוקה מרכזיים בתדירות יומיומית.

בתור טרמפיסטית לשעבר כשעוד הייתי סטודנטית במכללה בשומרון, לא היתה לי ברירה ונאלצתי לעלות עם זרים, אני יכולה לומר שרוב הנהגים נחמדים ואחת מכל 5 מוניות לפחות עוצרת, צריך להבין שאנחנו עם אחד, עם ישראל חי, ולכולנו יש את הרגישות לעזור לשני, אתה תעזור לי היום, אני אעזור לך מחר. זו המהות שלנו כבני אדם וחבל להעלים עין מאחיך כשהוא זקוק לעזרה.

ההרגשה הטובה שהטרמפ משאיר בפה שווה הון, כמה נחמד להיזכר בסוף של יום בעוד מעשה טוב שעשינו, כמעט ללא מאמץ, ממילא אני נוסעת למקום מסוים , אז אם הרכב שלי פנוי, למה שלא אעלה איתי עוד אדם?

סולן להקת הפינק פלויד כתב פעם אלבום ששמו היה "The Pros and Cons of Hitchhiking" כלומר: בעד ונגד לקיחת טרמפים, מה שמעיד שטרמפים על המפה, תרתי משמע. יש בעד ויש נגד. הטרמפ היה ונשאר הימור מסוכן - לכן כדאי להישמר, במיוחד אישה התופסת טרמפים או מעלה טרמפיסטים והיא לבדה.

הדברים אינם מבוססים על שמועות אלא על דברים שקרו לדאבוננו במציאות, ישנם סיפורי אימה על אנשים שנשדדו בגלל טוב לבם, ורוצחים סדרתיים שמצאו טרמפיסטים להיות להם כקורבנות.

לעומת זאת - יש אנשים המנסים להראות שהעולם עדין, מקום יפה ומזמין ואפילו מתערבים עם חבריהם. מי יגיע יותר מהר למקום מפגש מסוים ע"י תלות בטרמפים.

מבקר המוזיקה אלייז'ה ואלד היה אמריקאי שחצה את כל ארצו על ידי טרמפים בלבד, וסיפר שמטרת המסע שלו היתה כדי לנפץ את המיתוס הרווח בקרב התפוצות שהעולם עדיין ידידותי, וניתן עדיין להיעזר בטרמפים באופן בטוח, למרות כל מה שמספרת לנו התקשורת. הנועז ביותר היה קומיקאי בריטי שהתערב עם חבריו שיצליח לחצות את אירלנד בטרמפים, למרבה הפלא הוא עשה זאת עם מקרר, מה שמוכיח שזה עדיין תופס.

כחלק ממס' רב של אנשים העומדים בצד ומחכים לטרמפ אני יכולה לומר בשמם, שהמטרה שלהם היא לגרום לנו הנהגים, להאמין בעצמנו, הוא עומד שם כי הוא י-ו-ד-ע שתעזרו לו, בעצם עמידתו הוא מצהיר: "אני מחכה לך, אני בוחר בך לעצור לי" זו מחמאה עבורך הנהג. יש מישהו שמחכה ומאמין בך שתתגבר על הפחד והאדישות.

תודה לך עוצר/ת יקר/ה.

מאמר זה אינו בגדר המלצה או ביקורת.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית