6 דרכים לעודד חברה שנמצאת במשבר

חברה טובה שלך עוברת תקופה לא להיט ואת רוצה לעודד את רוחה. כן, בדיחה מצחיקה יכולה להספיק בכדי לשפר את מצב הרוח שלה באופן רגעי, אבל לפעמים נדרשת מחווה עם יותר "בשר" (תרבות)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

זה לא היה היום, השבוע, החודש ואפילו השנה של חברה שלכן ואתן בטח רוצות לעודד אותה. אבל איך? בדיחה מצחיקה יכולה להספיק בכדי לשפר את מצב הרוח שלה באופן רגעי ולפעמים המצב דורש מחווה עם קצת יותר "בשר".

זכרו כי יתכן וחברתכן לא תרצה "להתעודד" וזה בסדר. ואם היא לא ממש בטוחה איך היא מרגישה לגבי סיטואציה מסוימת, הניסיונות שלכן לגרום לה לחייך יכולים להכשל או להתברר כלא מועילים.

ובכל זאת, אם אתן יודעות שהיא נמצאת במצוקה, אתן יכולות לעזור לה על ידי הפניית האנרגיה שלה לדברים אחרים ועידודה להתקדם הלאה, הרחק מתחושות, מחשבות ורגשות שליליים.

להלן כמה דרכים להאיר את היום שלה ולגרום לה לחייך:

1. הקשיבו לה

לפעמים, אוזן קשבת היא כל מה שנדרש כדי לגרום לאדם לעבור תקופה קשה. אחרי הכל, חברה שלכן כנראה לא מחפשת אצלכן פתרון לבעיה שלה. סביר יותר להניח שהיא רוצה להישמע ולדעת שאתן מזדהות איתה. פשוט לאפשר לה לפרוק ולהגיד "כן, זה לא פשוט", יכול לגרום לאדם להרגיש פחות לבד.

2. חבקו אותה

על פי מחקרים מדעיים, מגע מספק מגוון יתרונות בריאותיים, כולל הפחתת ההשפעה שיש ללחץ. למעשה, מחקר שפורסם לאחרונה ב"פלוס אחד" מצא שחיבוק של מישהו, במיוחד חבר או בן משפחה, משמש כמגן מפני רגשות שליליים. בנוסף, אוקסיטוצין, המכונה "הורמון החיבוק", משתחרר כשאתן עוטפות את הידיים סביב מישהי. במילים אחרות, אתן וחברתכן תרגישו טוב יותר אחרי חיבוק חם.

3. בשלו עבורה

כשאדם ב"דאון", רמות האנרגיה שלו נמוכות והוא מתפתה לחפש חטיפים ונשנושים מהירים ולא בריאים. ולמרות שאנו מאמינות בתוקף כי צ'יפס הוא מאכל חיוני מאד, פחמימות יכולות למעשה לחסום סרוטונין, שהוא אחד מהורמוני האושר ויכולות לגרום לנו להיות עצלניות, חסרות מוטיבציה ועצובות.

אז אם יש לכן חברה שמרגישה רע ואוכלת לא נכון בעקבות כך, הציעו לבשל לה ארוחת ערב (או להוציא אותה לארוחה בחוץ). נסו כמה מנות לבביות ומחממות בטן, שמנחמות, אך עדיין בריאות, כמו מרק עוף או סלט מפנק.

4. שלחו לה פרחים

זה אולי נראה כמו קלישאה, אבל האם שמתן לב איך סתם להיות סביב כמה פרחים יפים, יכול להטעות אתכן ממש? בנוסף, חוקרים מאוניברסיטת רוטגרס גילו שפרחים באמת משמחים אנשים. כל משתתפי המחקר הביעו התרגשות כשקיבלו זר ודיווחו שהרגישו פחות מדוכאים, חרדים ונסערים אחר כך.

5. העניקו לה מוצר עם ריח מרגיע

בהמשך לסעיף הנ"ל, לפעמים ריח נעים יכול לגרום לכן להיות מאושרות או לפחות פחות נרגנות. ואנחנו לא מדברות כאן על מאפה קינמון (למרות שגם זה עובד). במקום זאת, יש הגורסים כי שמנים אתרים מסוימים עוזרים להרגעת העצבים ולהעלאת מצב הרוח.

לדוגמה, קמומיל מפחית חרדה, שמן פצ'ולי מעודד הרפיה ועץ הדרי עוזר להקל על עצבנות. למעשה, מחקר משנת 2017 מצא כי ברגמוט (עץ הדרי), בעל ניחוח פרחוני חריף, עזר לחולים להרגיש חיוביים יותר.

6. פרקו עצבים יחדיו

כשמדברים על איבוד עשתונות ויציאה מן הכלים, ישר מדמיינים אדם שמשליך את כל הנקרה בדרכו, מנתץ אגרטלי זכוכית ויוצר כאוס אחד גדול. כעת, תוכלו לעשות זאת באופן תקין וקביל. "חדרי זעם" מאפשרים לאורחים לשבור דברים כמו צלחות, רמקולים וצגי מחשב כדי להקל על הלחץ בו הם נתונים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית