טיפ לחיים מאושרים על פי פירוש ה'אור החיים'

הוא היה איתך תמיד, הוא איתך בכל רגע ולא יעזוב אותך לעולם! זו הבטחה אלוקית הכתובה בפסוק "הנה אנוכי שולח מלאך לפניך לשמרך בדרך ולהביאך אל המקום..." (דעות)

תמר פרנקו | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

"הנה אנוכי שולח מלאך לפניך לשמרך בדרך ולהביאך אל המקום..." (משפטים, כ"ג, כ')

ראיתי אותה הולכת בשלווה, מרחפת בין חלומותיה, טווה בדמיונותיה סיפור מתוק, פוסעת על קצה המדרכה. רגע אחר כך פילחה צעקה, קורעת באחת את השלווה, הקטנטונת הזו שטוותה חלומותיה מעדה מעבר למדרכה. רגע לפני שנרמסה מתחת לגלגלי המכונית החולפת, היא נשלפה, מזועזעת אך בריאה ושלימה.

דלת הכיתה נפתחת ונטרקת, שוב נפתחת ושוב נטרקת, ובין הפתיחות והטריקות עוברים ילדי החמד, אף אצבע לא נתפסת, אף רגל לא נרמסת, החצר הומה בילדים שובבים, מטפסים, רצים ונופלים, פה נקרעים המכנסיים, שם מתנפצות זגוגיות המשקפיים ובדרך נס כל הילדים חוזרים הביתה בריאים.

את מצפה ומתרגשת, חיים חדשים עומדים להגיח לעולם, להתרגשות ולשמחה מתלווה החשש ומתלווה הדאגה, לא תמיד הכל זורם כמו שרצית, לא תמיד קיבלת תשובות כמו שציפית, והנה, הכל כבר מאחורייך, את מתאוששת, אוחזת בידייך תינוק בריא ושלם.

***

בפרשת משפטים נאמר: "הנה אנוכי שולח מלאך לפניך לשמרך בדרך ולהביאך אל המקום..." (משפטים כ"ג, כ')

מפרש ה"אור החיים" הקדוש: "פרוש מלאך זה שישמור את ישראל בדרך, הוא המלאך הגואל את האבות שעליו אמר יעקב: 'המלאך הגואל אותי מכל רע יברך את הנערים' וגו', וכדלהלן, לא מלאך מהמוני מעלה המלאכים - משרת ממשרתיו של ה', אלא מלאך שהוא גדול כידוע למשכילים, לפי שהשם ה'גדול' בקרבו.

כי אין אנו – בני ישראל מכירים מלאך שהוא הממונה על ישראל והוא אמצעי בין ישראל לאביהם שבשמים, כפי שקיים אצל שאר אומות העולם שלכל אומה יש מלאך ממונה עליה, אלא הוא יתברך ושכינת עוזו המתייחדת עמו בסוד 'ה' אחד ושמו אחד', הוא השוכן בתוך בני ישראל ומגן עליהם". עכ"ל.

***

לכל אומה מאומות העולם יש 'שר' - מלאך בשמיים שמופקד עליה, שממונה על בטחונה ועל צרכיה. הוא מהווה את האמצעי בין אומות העולם למלך העולם, מה שאין כן אצלנו, בניו של הקב"ה שהשגחתו עלינו היא פרטית ללא שום אמצעי, אין מלאך הממונה על ישראל, הקב"ה בכבודו ובעצמו הוא הממונה עלינו, שומר צעדינו ומגן עלינו.

פעמים רבות בחייך, את נעצרת בצומת דרכים, מפוחדת, מבוהלת ומהססת. אינך יודעת לאן לפנות, איך לפעול ומדוע. כבר בחרת את הדרך והתחלת לצעוד בה, כמה פעמים נעמדת בה אבודה וחוששת? כמה פעמים הרגשת חלשה וחסרת אונים?

ברגעים כאלה, של פחד מהבלתי ידוע, של חשש מצפונות העתיד, הזדקפי, יש מישהו גדול מאיתנו, עוצמתי ואוהב, הוא שומר עלייך, על כל צעד וצעד שלך! התחזקי, הוא זה שמגן על ילדייך מחזיר לך אותם יום יום בריאים, הוא זה ששולף ילדות קטנות מכבישים סואנים, הוא זה שנותן לך חיים חדשים בבטנך, מרפד את חייך שלא תינזקי.

התעודדי, רק מעצם הידיעה הזו את יכולה לשאוב כוחות, בטחון ואומץ. הוא היה איתך תמיד, הוא איתך בכל רגע ולא יעזוב אותך לעולם! זו הבטחה אלוקית הכתובה בפסוק שלעיל!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית