פרסומת אלימה: חיתוך אצבעות, ועריפת ראשים בירקות

חברת לנדוור יצאה לאחרונה בקמפיין ייחודי והשיקה סרטון פרסומי המציג חיתוך ירקות באופן המדמה סרט אימה. מבחינה מקצועית, התסריט והביצוע נערכו בכשרון פנומלי הנושק לגאונות, אך מסתבר שמדובר 'בפדיחה' בינלאומית. כאשר הורים וילדים שצפו בפרסומת, הגיבו בזעזוע מהאלימות הקשה המרומזת בפרסומת

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
רשת "קפה לנדוור" יצאה לרגל השקת התפריט האיטלקי החדש שלה - בפרסומת חדשה שעוררה תגובות קשות וחלוקות בקרב הצופים. התסריט שערוך בכשרון וביצירתיות יוצאי דופן, מזכיר סרט אימה איטלקי כאשר הוא ממחיש את קיצוץ הירקות והכנת המאכלים באופן המדמה עריפת אברי גוף ופעולות אלימות. גם מוזיקת האימה שברקע תורמת את חלקה לאווירת האלימות הכללית.

הרשות השניה לטלוויזיה פרסמה תלונות רבות מספור ששלחו צופים שחזו בפרסומת: "התשדיר מלא ברמיזות אלימות ובכותרת מאיימת..." נכתב בתלונה אחת, "האסוציאציות הן של עריפת ראש, קציצת אצבעות, הטבעה, דקירה וכו'. בבקשה הסירו את הפרסומת בהקדם האפשרי".

"פרסומת לא ראויה של קפה לנדוור, המתארת קיצוץ ירקות שנראים כמו אברי גוף (5 גזרים מסודרים כמו אצבעות) בצורה המזכירה עריפת אברי גוף וחיתוך. כל זאת עם מוסיקה רומנטית הדומה ל'הסנדק' - משדרת אלימות חיתוך וקיצוץ בצורה 'נעימה ותרבותית'. גורם לתחושה מאד לא נוחה, הגובלת בקבס. לא רק שלי, עם עוד חברים שבדקתי. אני לא אכנס יותר לבית הקפה הזה".

בתלונות נוספות נטען כי "הפרסומת של קפה לנדוור לא ראויה לשידור. חציל עם סכין תקוע בגב, חיתוך גזרים שמסודרים בצורת אצבעות ואז זה נראה כמו כריתת אצבע. פשוט מזעזע !!"; "הפרסומת מפחידה ומזעזעת. ילדיי ואף אני איננו מסוגלים לראות אותה. אם הדבר בא לעודד אכילה בקפה היא גורמת את ההפך ואף גורמת לרתיעה מאכילת ירקות בכלל"; "פרסומת לא ראויה לשידור - סכין קוצצת גזר בצורה שנראית כמו קטיעת אצבע, זה פשוט דוחה! ולא ראוי לשידור. גם חציל עם סכין תקועה בגב זה מזעזע".

הרשות השניה לטלוויזיה פרסמה תלונות רבות מספור ששלחו צופים שחזו בפרסומת: "התשדיר מלא ברמיזות אלימות ובכותרת מאיימת..." נכתב בתלונה אחת, "האסוציאציות הן של עריפת ראש, קציצת אצבעות, הטבעה, דקירה וכו'. בבקשה הסירו את הפרסומת בהקדם האפשרי". ,"פרסומת לא ראויה של קפה לנדוור, המתארת קיצוץ ירקות שנראים כמו אברי גוף (5 גזרים מסודרים כמו אצבעות) בצורה המזכירה עריפת אברי גוף וחיתוך. כל זאת עם מוסיקה רומנטית הדומה ל'הסנדק' - משדרת אלימות חיתוך וקיצוץ בצורה 'נעימה ותרבותית'. גורם לתחושה מאד לא נוחה, הגובלת בקבס. לא רק שלי, עם עוד חברים שבדקתי. אני לא אכנס יותר לבית הקפה הזה".,בתלונות נוספות נטען כי "הפרסומת של קפה לנדוור לא ראויה לשידור. חציל עם סכין תקוע בגב, חיתוך גזרים שמסודרים בצורת אצבעות ואז זה נראה כמו כריתת אצבע. פשוט מזעזע !!"; "הפרסומת מפחידה ומזעזעת. ילדיי ואף אני איננו מסוגלים לראות אותה. אם הדבר בא לעודד אכילה בקפה היא גורמת את ההפך ואף גורמת לרתיעה מאכילת ירקות בכלל"; "פרסומת לא ראויה לשידור - סכין קוצצת גזר בצורה שנראית כמו קטיעת אצבע, זה פשוט דוחה! ולא ראוי לשידור. גם חציל עם סכין תקועה בגב זה מזעזע".,,‏זהירות, חציל בגב. (צילומסך מיתוך יוטיוב)
‏זהירות, חציל בגב. (צילומסך מיתוך יוטיוב)

בעקבות התלונות הרבות פנה השבוע נציב תלונות הציבור, דוד רגב למשרד הפרסום 'אדלר חומסקי' בדרישה שיתקנו או יסירו את הפרסומת הקשה.

תגובת חברת הפרסום, כפי שפרסם אמש באתר 'וואלה': "מדובר בפרסומת הומוריסטית של רשת בתי הקפה לנדוור אשר מטרתה הבאתו לידיעת הציבור, באמצעים לגיטימיים המחברים בין הצופה לבין עולם הדימויים המוכר לו, של תפריט מאכלים איטלקיים חדש המוצע ברשת. הרשת בחרה במוטיב איטלקי מוכר וידוע שהוא פארודיה על סרטי מאפיה איטלקיים בליווי לחן המתנגן ברקע הפרסומת והוא משולב בפעולות מקובלות של חיתוך ירקות". באשר לטענות על חיתוך אצבעות הגזר - המוצג בפרסומת והמדמה קטיעת אצבעות יד אדם - השיבו באדלר חומסקי: "יש דרך אחרת לחתוך גזר?"

כך או כך, הקמפיין לא השיג את מטרתו, כאשר במקום חיבור לצופים ושימוש בשפה המדברת אליהם - מה שקמפיין טוב אמור להשיג - התקבלה תוצאה הפוכה שהביאה לההסתייגות הציבור מהקמפיין וכפועל יוצא - מהחברה העומדת מאחוריו. סרטון כזה - גם אם משיג פרסומת שלילית שלא ניתן להתעלם מהתועלת שלה, חורט עמוק בתודעת הציבור את התפיסה של רשת בתי הקפה "לנדוור" בהקשר של אלימות ורוע.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית