נכנסות לארון: לא קונות יותר בגדים?

זה החל כשהיא ישבה לה באוטובוס חזרה ממסע שופינג מפרך, לידה נחו כמה וכמה שקיות מלאות סחורה שהיו ״רק במבצע״. היא הביטה בהם וניסתה להבין בכלל איך עשתה זאת. שהרי היא יודעת שחמישים אחוז לפחות מהסחורה שיושבת לה בשקיות זו סחורה שבכלל לא תהיה בשימוש אצלה, העיקר המבצע. באותו רגע, נפלה לה ההחלטה. אין יותר קניות לשנה שלמה, תזכרי! אין יותר ״אין לי מה ללבוש״

נטלי פולג | כיכר השבת |
זה קרה וקורה לכולנו, החלטנו שחסר לנו רק חולצה חגיגית לשבת, הקדשנו יום/משכורת/וחברה למסע שופינג אחרי החולצה החגיגית המושלמת, את החולצה מצאתן? לא בדיוק..מה כן מצאתן? הכל! חוץ מהחולצה.

וכמו שזה קרה לכולנו, זה קרה גם לאפרת. בלוגרית ובעלת ערוץ יוטיוב ישראלית שיצאה באתגר הנקרא ״שנה ללא קניות״ זאת לאחר שאחרי מסע קניות שהחל כ״רק שמלה אחת לאירוע וזהו״ והסתיים ב״קניתי את כל הדברים שהיה רשום עליהם 10% הנחה ומעלה ולא בדקתי בכלל אם יהיה לזה שימוש אצלי״. היא ישבה והביטה בשקיות סביבה רגשות האשמה והבזבוז בכל פינה נתנו לה להגיע להחלטה, נו מור שופינג.. לפחות לשנה שלמה.

כמה כסף בעצם היית מוציאה בחודש על שופינג? "המון, בין מאות לאלפי שקלים תלוי בחודש. אבל כל סיבוב בקניון תמיד הסתיים בלפחות רכישה אחת שלא יהיה לי בה שימוש". מה היה הפיתוי שהיה הכי קשה לעמוד בו? "אני חושבת שהרגעים הכי קשים היו כשנתקלתי במכירות ביתיות שוות עם פריטים שווים, מכורה למכירות ביתיות".

חוץ מהרווח הכלכלי, איזה עוד רווחים השגת בזכות האתגר?

״תחושת סיפוק, שעשית משו חיובי, שאני יכולה להיות אחת שלא הולכת עם הזרם, שיכולה לעמוד במילה שלה ולעמוד בכל אתגר שקיים (כי כמה ששופינג זה דבר חזק אצלינו הנשים, אצלי זה היה יותר חזק) נתן לי להתחיל לברר טוב את מחירי השוק ולא רק בבגדים וקוסמטיקה, אלא אפילו במצרכי מזון, זה נתן לי להבין שאנחנו רוכשים כמעט 45% מוצרים שיילכו בסוף לפח, וגם אני גאה בעצמי! שזה הכי חשוב״.

״זה לא דבר שאפשר לעשות ברגע אחד״, אומרת אפרת ״זה קשה אבל זה מאתגר! זה נותן בך יצרתיות ורק תחשבי כמה כסף חסכת לזמנים קשים. ״מה שצריך לעשות לפני שיוצאים לאתגר, זה לחשב בערך מה כן תצטרכי לרכוש בכדי לעבור אותו, וכמובן להכריז ברשתות החברתיות על האתגר, כשזה רשמית יש לך גם מוטיבציה, וגם בושה לא לעמוד באתגר הזה, יצאתי לאתגר הזה לפני כאחת עשרה חודשים, ואני מרגישה אדם אחר! אדם שלא רץ אחרי מותרות, ואדם יצירתי ביותר, נו, וגם אדם עם כמה שקלים בכיס״.

ואכן, קהילת הבנות שמקבלות עליהן את האתגר, עולה מיום ליום במספר החברות. מסתבר שכמה שזה קשה (וזה קשה) ככל שהזמן עובר האתגר ניהיה מאתגר ומושך יותר להצליח בו. לא כולן הצליחו, אך הרבה כן לקחו ממנו תובנות על רמת הבזבוזים, הבנה בעצם על מה בכלל אנחנו מבזבזות, והאם באמת כל מה שאנחנו צורכים זה מה שאנחנו צריכים.

מה שצריך בעצם בשביל להצליח באתגר, זה קודם כל להגיד ״אנסה רק חודש אחד״. בסוף החודש הראשון את שמה לב שמשהו שונה קורה, יש לך כסף ביד! מזומן! זה נותן מוטיבציה לעוד חודש ועוד חודש וכך להצליח באתגר הזה בלי מעידות.
לפני ההכרזה הרשמית בתחילתו של האתגר, צריך לעשות רשימה מה בעצם כן אצטרך בשביל להצליח באתגר הזה, לעשות רשימה מסודרת. לקחת את כל האתגר הזה כמשהו חיובי ולא משהו מחייב ושלילי, זה עוזר המון, זה נותן השראה זה הופך אותך ליותר חכמה בבחירת הקניות שלך, וזה גם אתגר, ששכרו בצידו:).

בהצלחה!

(מיתוך ראיון שפורסם בהצינור, אצל גיא לרר ערוץ 10)

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית