3 דברים שכל אמא צריכה לדרוש במקום העבודה

מחפשות עבודה חדשה? רוצות לשפר תנאים במקום הנוכחי? יש דברים ספציפיים שאתן יכולות (וצריכות!) לבקש. לא יודעות מאיפה להתחיל? בשביל זה אנחנו פה (בית)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הורות היא דבר דינמי, שמתפתח ומשתנה כל הזמן; וכך גם השילוב שלה עם העבודה. אבל לדברי נהא רוץ', מייסדת "מאזר אנטייטלד", קהילה לנשים קרייריסטיות שלא מוותרות על חיי משפחה, זהו אחד האתגרים המרכזיים שעומדים בפני נשים. והכל מתחיל בשלב המשא ומתן. אז בין אם אתן מחפשות מקור הכנסה אחר ובין אם אתן רוצות לשפר תנאים במקום הנוכחי שלכן, יש דברים ספציפיים שאתן יכולות (וצריכות!) לבקש. הנה הם:

1. גמישות (אבל היו ברורות מה זה אומר בפועל)

"גמישות בכוח העבודה של אימהות היא היכולת להחזיק בעבודה לצד חיי משפחה", אומרת רוץ'. "אבל אתן צריכות להתאים את ה'דוושות' שלכן כדי למצוא את מה שעובד לכן וזה משתנה כל הזמן". אולי אתן מעוניינות להפריד יותר בין העבודה למשפחה (ולצורך העניין, לא לקיים פגישות זום בערב), אולי אתן זקוקות ליותר שהות בבית בפועל (נניח, להיות יומיים בו, שלושה ימים במשרד). החוכמה היא לקחת את הזמן כדי להעריך את הצרכים שלכן - כלומר, דרך העבודה המועדפת עליכן - ואז לבטא אותם.

2. תקשורת תכופה

אמהות הן עסוקות. למעשה, רבות מאתנו אשמות בוויתור על הדברים שמשפיעים על הפרודוקטיביות היומיומית והאושר שלנו. רוץ' טוענת שבמקום זאת, עליכן לשוחח עם הממונה עליכן באופן קבוע ולעתים קרובות, בהתבסס על הצרכים שלכן. "זו לא שיחה שאתן מנהלות במהלך סקירה שנתית", היא אומרת. להיפך. אלסטיות ודיון בצרכים של אמהות במקום העבודה צריכים להיות תהליך שיתופי שנדון בפרקי זמן המוגדרים מראש, לאורך כל השנה. "ערכו משא ומתן מדי תקופה", אומרת רוץ'. "שאלו את עצמכן, 'האם זה עובד? האם יש התאמות שאני צריכה לערוך?'" (לדוגמה, בתכן התחילה חוג אנגלית שמחייב אתכן לעזוב 20 דקות קודם? דברו על זה!)

3. הכרה בערך שלכן - וביעילות שאתן מביאות

עם האמהות מגיעה פרספקטיבה... פרספקטיבה על הערך שלכן, אבל גם על ערך חדש - משך הזמן שלוקח לבצע את העבודה. "אני מכירה סופרת שגובה תשלום מראש, אבל היא הגיעה לזה אחרי שהעריכה את עלות הטיפול בילדיה ואת העלויות האישיות של המרחק מהם", אומרת רוץ'. בנוסף, זה לא סוד שאחת החוזקות של אמהות היא היכולת ליצור מהר יותר מכל אדם. "לעיתים קרובות, אמהות מספקות תפוקה של משרה מלאה במשרה חלקית", אומרת רוץ'. שוב, עגנו את השיחות הללו בנתונים, אבל בסופו של דבר אתן רוצות להפגין - ולנהל משא ומתן עבור, כאמור, הערך שלכן.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית