אל תגידו "לא ידענו": 10 מזונות שאסור לאחסן בפריזר

איזה מזל שיש לנו את הפריזר בבית שמסייע להימנע מבזבוז מזון. אבל למרבה הצער, יש כמה דברים שפשוט לא שורדים בטמפרטורות הקפאה. הנה רשימה של עשרה כאלו. ידע הוא כוח, אל תשכחו (אוכל, באנו לעזור)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כולנו מנסים להימנע מבזבוז מזון ככל האפשר, כי "בל תשחית" (וגם כי הקניות נהפכו ליקרות מאד בימינו) ולכן זה משמח שאנו יכולים לסמוך על הפריזר שישמור על עודפי המזון שלנו... ובכן, על רובם, לפחות. למרבה הצער, כמה דברים פשוט לא נועדו לשרוד טמפרטורות הקפאה. הנה רשימה של עשרה מזונות כאלו - מאחר שידע הוא כוח, בל נשכח.

1. ביצים שלמות

אולי יש לכם בחצר תרנגולות שמטילות ביצים, או שמא פשוט נתקלתם במבצע ממש משתלם על ביצים בסופר והתפתיתם לקנות מהן בכמויות גדולות. לא משנה מה המקרה, אם אתם שוקלים להכניס ביצים שלמות וגולמיות לפריזר כדי להאריך את תוחלת החיים שלהן, אל. ביצים גולמיות יתרחבו במקפיא ויגרמו לקליפה להיסדק - וזה לא טוב. לפי מועצת הביצים האמריקאית, מוטב להסיר את הביצים הגולמיות מקליפתן ולהקציף היטב את החלבונים והחלמונים יחד, לשפוך למיכל אטום היטב ואז להעביר לפריזר.

2. בשר מופשר

פה המקרה שונה מעט, כי הכל באמת תלוי באופן שבו הפשרתם את הבשר. באופן כללי, הפשרה והקפאה חוזרת של בשר יפגמו במרקם שלו. עם זאת, ההנחיות של USDA (מחלקת החקלאות של ארצות הברית) מציינות שזה בטוח להקפיא מחדש בשר מופשר, בתנאי שהפשרתם אותו במקרר. אך בשר שהופשר בטמפרטורת החדר (וזה כולל אמבטיות מים קרים) או במיקרוגל, אין להקפיא מחדש ויש לבשלו מיד.

3. מנות על בסיס שמנת

אין ספק שמרק הפטריות או תבשיל הכרובית שהכנתם אמש היו מדהימים, אבל כדאי לעשות עבודה קצרה עם השאריות שלהם. כן, כל דבר עם בסיס של שמנת - בין אם זה רוטב, מרק, או תבשיל - עלול 'להיפרד' או לקבל מרקם אחר ולא מעורר תיאבון כאשר הוא מאוחסן בפריזר. מה שכן, נציין שמנות המבוססות על שמנת שהוקפאו, עדיין בטוחות לאכילה. הבעיה העיקרית היא פשוט שסביר להניח שלא תיהנו מהן כל כך.

4. יוגורט

בהתחשב במה שלמדתם זה עתה על מנות עם בסיס של שמנת, זה די פשוט. אכן, ליוגורט, כמו מוצרי חלב אחרים, יש הרגל רע להיפרד ולהפוך לגושי בהקפאה. סמכו עלינו, יוגורט גבשושי וקרוש הוא לא משהו שאתם רוצים להתעורר אליו בבוקר. וכן, גם כלל זה חל על חלב ומוצרי חלב אחרים.

5. יין

כל סומליה או אנין יין יגידו לכם בשום פנים ואופן לא להקפיא אותו... חוק וזה תקף, בהנחה שהכוונה שלכם היא ללגום אותו ישירות מהכוס בעתיד. כל סוגי היין, או לפחות מאלו ששווים שתיה מלכתחילה, ניתן לפקק מחדש ולשמור במקרר למשך שלושה עד חמישה ימים לאחר הפתיחה - וחלקנו (הרימו יד) יגידו שזה מספיק זמן כדי לסיים אותו. ובכל זאת, אם אתם שתיינים קלים במיוחד שחוששים לראות את חצי הבקבוק שלכם הולך לפח, תוכלו ומוטב שתניחו אותו בפריזר. המלכוד? לאחר ההפשרה, יש להשתמש ביין למטרות בישול בלבד, לא לשתייה, מכיוון שהוא בהחלט יאבד את רוב אופיו באקלים הקשה של המקפיא שלכם.

6. משקאות מוגזים

האם אי פעם תחבתם פחית קולה בטמפרטורת החדר לפריזר, כדי שתתקרר במהירות - ונזכרתם בזה לאחר שעה כשפתחתם אותו וראיתם שחור? אם לא, חסכו לעצמכם את האכזבה (והסכנה הפוטנציאלית) והאמינו למילה שלנו: משקאות מוגזים כמו קולה, בירה וסודה לא אוהבים הקפאה כי הם מתרחבים כל כך עד שהנוזל הקפוא יסדוק כל מיכל שהוא נמצא בו.

יתרה מכך, גם אם המשקה המבעבע שלכם לא יתפוצץ בסופו של דבר - אתם עדיין לא עומדים להרוויח, שכן הפחמן הדו חמצני שאחראי לאותה תסיסה יתמוסס במעלות נמוכות של הקפאה. במילים אחרות, סביר להניח שהפינוק שחיכיתם לו פשוט יאכזב אתכם.

7. מיונז

אם אתם שוקלים להקפיא את ממרח הכריכים האהוב עליכם, אולי תרצו להכיר אותו קצת יותר טוב לפני שתעשו זאת. מיונז הוא אמולסיה של שמן וחלמון ביצה - ואמולסיה נשברת בקלות על ידי גורמים סביבתיים - כמו טמפרטורות הקפאה, למשל. שורה תחתונה: אל תניחו במקפיא צנצנת מיונז כי החלקיקים שבה יפרדו ואת פניכם יקבל בלגן של שמן וביצה.

8. פסטה מבושלת לחלוטין

הקפאת פסטה (או אורז, לצורך העניין) היא אף פעם לא רעיון טוב, מאותה סיבה שחימום מחדש של פסטה מקוררת יכול להיות מסובך. לאחר בישול מלא, פסטה ודגנים עמילניים אחרים לא יכולים לשרוד בחום גבוה. מיותר לציין שכמות החום הנדרשת כדי להחיות פסטה קפואה היא גשר רחוק מדי שתתקשו לחצות. התוצאה הסופית? עיסה שלא דומה לארוחה האיטלקית עליה חלמתם.

9. סלט ירקות

אין צורך לספר למה כדאי לשמור את סלט הירקות שלכם מחוץ לפריזר. אם אי פעם ניסיתם לאחסן סלט עם רוטב במקרר, אתם בטח מודעים היטב לכמה מהר הירוקים הפריכים שבו הפכו לבלילה דלילה. (רמז: זה עניין של שעות.) למרבה הצער, עם או בלי רוטב, שטופים או לא, תכולת הלחות של ירקות הסלט פשוט גבוהה מכדי לעמוד בטמפרטורות הקרירות של המקפיא שלכם והם יהפכו במהירות לפסולת נבולה.

10. עשבי תיבול רכים

אנחנו מזדהים עם הכאב שלכם: עשבי תיבול כמו בזיליקום, מרווה ופטרוזיליה מגיעים בחבילות גדולות יחסית, בעוד שרוב המתכונים דורשים כמויות מועטות בלבד. עם זאת, אתם לא יכולים פשוט לשלוח את צרור הכוסברה שאך קניתם היישר למקפיא. עשבי תיבול רכים, בדיוק כמו סלט ירקות, מכילים יותר מדי לחות מכדי לשרוד בפריזר. באופן אירוני, הפתרון כאן הוא... מים. כן, פשוט מלאו מגש ריק של קוביות קרח בעשבי התיבול כשהם שטופים וקצוצים, הוסיפו מים וצרו מהכל קוביות קרח שניתן להפשיר ולהשתמש במגוון תבשילים. השיטה הזו לא מתאימה במקרה ואתם רוצים לקשט את המנות שלכם בעשבי התיבול. אבל, היי, לפחות הטעמים שלהם עדיין יחזיקו מעמד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר