באנו לשדרג

גורמה, בלי הגזמה: איך לקבל ביצה מקושקשת מושלמת

עזבו אתכם מחביתה או עין, ברור לכולנו שהגרסה הטובה ביותר של ביצה מבושלת היא המקושקשת, במיוחד עם הטיפ הפשוט והמשדרג הזה. ככה מתחילים את היום ברגל ימין (באנו לעזור, אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אם יש משהו בארוחת בוקר (או ערב) שרובנו צריכים לאכול יותר, זה ביצים - ואין דרך טובה יותר להגיש אותן מאשר כשהן מקושקשות - קלות ליצירה, משביעות במיוחד וניתנות להתאמה אישית לטעמכם. אז לא משנה מה צופה לכם היום, שלושת הטיפים הבאים יכולים להניע את הבוקר שלכם ברגל ימין.

שפים מפורסמים רבים מציעים טיפים ומרכיבים חשובים שיבטיחו ביצה מקושקשת מושלמת, וב"מושלמת" אנחנו מתכוונים לאוורירית וקרמית. גורדון רמזי, למשל, אוהב חמאה, אבל מסיר ללא הרף את המחבת מהאש, כדי להבטיח בישול אחיד. הוא גם מתבל את הביצים שלו רק בסוף ומשלב בהן טיפה של קרם פרש קטיפתי. מרתה סטיוארט, לעומת זאת, מתמקדת בפשטות ומתעקשת ששיטת העשייה חשובה יותר מכל מרכיב כזה או אחר.

בתור אניני ביצים, אנו יכולים להבטיח לכם שבדקנו את כל השיטות. רמזי וסטיוארט בהחלט מקיימים את הבטחתם למקושקשת משובחת, אבל אנחנו פחות בעניין של טכניקות כיריים חכמות ותוספות מהודרות. מבחינתנו, הדרך הפשוטה ביותר להכין ביצה מקושקשת נטולת פגמים, תוך זמן קצר, היא: מים. כן כן, הם יפיחו חיים במקושקשת השטוחה והמשעממת שלכם. באחריות.

אז כיצד להוסיף מים לביצה מקושקשת?

לאחר שבירת הביצים לקערה, טורפים פנימה לא יותר מכף מים לכל ביצה. לאחר מכן, מחממים מחבת טפלון על אש בינונית-נמוכה, משמנים אותה עם טיפת חמאה ומטגנים אותה לאט. מעבירים את הביצים מהשוליים למרכז ויוצרים קצף, כדי למנוע מהקצוות להתבשל יתר על המידה. אנו גם אוהבים להסיר את המקושקשת מהאש כשהיא מוכנה בכ-90 אחוז, כך שהיא תמשיך להתבשל ולהתייצב מעצמה.

לבסוף, מתבלים במלח ופלפל. וזהו, קיבלתם מנה של מסעדות. כמובן, כמו כל הדברים המדהימים, בדרך כלל יש מדע שמסביר למה אנחנו מכורים אליהם כל כך. במקרה זה, המים מחממים ומאדים את הביצים ומניבים את האווריריות השובה שלהן.

אמנם הטעם שלהן עשוי להיות קצת יותר סתמי בהשוואה למקרים בהם מוסיפים חלב ושמנת, אבל שום דבר לא מונע מכם לזלף על המוצר המוגמר קרם פרש מפואר או גבינה מגוררת. לכולנו מגיע קצת פינוק, במיוחד בבוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר