היעדים הכשרים לחופשה באירופה

בירות אירופה השונות מציעות חוויה תרבותית יוצאת דופן וככל שחולפות השנים, החוויה הזו לא פוסחת על שומרי הכשרות והמסורת. כיום קל מתמיד להקפיד על חיים יהודיים גם מעבר לים. הנה ארבעה יעדים שיאפשרו לכם זאת בקלות ובנוחות (תיירות, שיווקי)

כיכר בשיתוף אל על | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יח"צ)
  • פריז

עיר הבירה של צרפת היא אחד היעדים האידיאליים לשומרי כשרות. טיסות לפריז יוצאות בתדירות גבוהה מנמל התעופה בן גוריון וכשתגיעו ליעד מצפה לכם חוויה משובחת, מכל הבחינות.

מסעדות כשרות

בגזרת המסעדות הכשרות, תוכלו למצוא שפע של אפשרויות קולינריות נהדרות – החל מאופציות יוקרתיות מאוד כמו המסעדה הבשרית Kavod הממוקמת בסמוך לשאנז אליזה ועד לפלאפל המציע גם שווארמה ומבחר סוגי בשרים נוספים, הממוקם ברובע הרביעי.רוב המסעדות הכשרות מתרכזות באזור ה"מארה", בו יש ריכוז יהודי גדול. המסעדות השונות מציעות מאכלים צרפתיים מקומיים, כך גם בתי קפה, מזון מהיר או מסעדות מזרחיות נעימות.

בתי כנסת

ברחבי פריז יש מעל ל-1,000 בתי כנסת, כך שכמעט בכל שכונה בה תבקרו סביר להניח שתמצאו בית תפילה לטעמכם. בראש בתי הכנסת המרכזיים בעיר עומד "בית הכנסת הגדול" והוא נחשב לאחד המבנים המרשימים בעיר והגדול ביותר בכל צרפת. בית כנסת ""Tournelles הוא השני בגודלו בפריז, המשמש יהודים מהזרם הספרדי. בית כנסת מרשים נוסף הוא "אגודת הקהילות". בית הכנסת פעיל מאז שנת 1913 ויש לו עיצוב מדהים. בפריז פועלים גם 35 סניפי בית חב"ד בהם תוכלו לקחת חלק בתפילות, לסעוד יחד בשבת ולקבל מענה לצרכים יהודיים שונים.

  • פראג

לעיר פראג יש היסטוריה יהודית ענפה, ששורשיה טמונים לפני מאות שנים. עד היום נחשבת פראג ליעד נוח מאוד עבור שומרי כשרות ומסורת. היא מציעה מספר מסעדות כשרות, אתרים יהודיים מרתקים וקהילה יהודית ענפה.

מסעדות כשרות

המסעדות הכשרות בעיר מרוכזות ברובע היהודי הנחשב למרכזי במיוחד. בין השאר תוכלו למצוא באזור את מסעדת "דיניץ" הבשרית, מסעדת "שלנו פיצה" החלבית ומסעדת "שלנו גריל" – השתיים האחרונות מתופעלות על ידי הנציגות החב"דית בעיר. מסעדה בשרית נוספת בפראג היא מסעדת "קינג סלומון", הנחשבת ליוקרתית יחסית.

בתי כנסת

בבירת צ'כיה יש לא מעט בתי כנסת, המרכזיים שבהם ממוקמים ברובע היהודי. בין בתי הכנסת נמנים "בית הכנסת הגבוה", בית כנסת מייזל, בית כנסת אלטנוישול, ה"קלויז", בית הכנסת הספרדי ועוד. בנוסף, בבית חב"ד בעיר מתקיימות תפילות ביום חול ובשבתות.

  • לונדון

בעיר לונדון מתגוררים מעל ל-200,00 יהודים ולכן יש בה שפע של אפשרויות קולינריות כשרות, כמו גם בתי כנסת, מקוואות ופתרונות מלאים לחיים יהודיים. רוב המוסדות היהודיים ממוקמים בשכונת גולדרס גרין בעיר, כמו גם בהנדון והאמפסטד הנחשבות לחרדיות יותר.

מסעדות כשרות

במרכז העיר מאתגר יותר למצוא אוכל כשר, אך בכלבו היוקרתי "סלפרידג'ס" יש מספר דוכני מזון המציעים מנות סגורות כשרות. בשכונת גולדרס גרין, לעומת זאת, המבחר מסחרר. תוכלו לבחור מבין שפע של מסעדות בסגנונות שונים – החל ממסעדות גורמה יוקרתיות, דרך מסעדות המבורגרים, מסעדות דגים, בתי קפה או מסעדות איטלקיות. חלק מהמסעדות מפעילות קייטרינג בסופי שבוע ובחלקן ניתן לסעוד בהזמנה מראש את ארוחות השבת.

בתי כנסת

בלונדון יש לא מעט בתי כנסת, רובם המוחלט אורתודוקסיים אך יש מספר בתי כנסת המשתייכים לזרמים נוספים ביהדות. באזור ה"ווסט אנד" נמצא בית הכנסת הגדול, בו תוכלו להתפלל ולהתרשם גם מאחד המבנים העתיקים ביותר באירופה. בחלקה המזרחי של העיר נמצא המבנה העתיק ביותר בלונדון – בית הכנסת "סאנדיס רואו".

  • בודפשט

בירת הונגריה מציעה למטייל שומר המסורת שפע של אפשרויות נוחות במיוחד – החל ממסעדות טובות ועד לבתי כנסת, מקוואות ואתרים יהודיים מרתקים.

מסעדות כשרות

המסעדות הכשרות בבודפשט מתרכזות ברובע היהודי, שם תוכלו למצוא את "קפה תל אביב" המציע ארוחות בוקר לצד מנות חלביות נהדרות במחירים זולים במיוחד, לצד מסעדת חנה, המציעה תפריט אירופאי מסורתי. לצידן פועלת גם מסעדת "כרמל" הבשרית וכן קונדיטוריית "פרוייליך", בבעלות זוג יהודים מקומיים האופים מאפים הונגריים במו ידיהם, לצד קיורטוש כשר.

בתי כנסת

ברחבי העיר פועלים מעל לשלושים בתי כנסת, חלקם פעילים רק בחגים וחלקם מיועדים לזרם הניאולוגי. בין בתי הכנסת האורתודוקסיים בעיר תוכלו למצוא את בית הכנסת ברחוב קזינסקי, בית הכנסת עלמא ברחוב ALMA וכן את בית הכנסת "בית שמואל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר