"אמא, אני לא הולך בלי גז מדמיע לגן"

הפחד והחרדה שהילדים שלנו חווים בתקופה הטרופה הזו, הם תוצאה טבעית ומתבקשת, מה ניתן לעשות כדי להקל עליהם ולתת להם תחושת הגנה גם בשעות שאנו לא נמצאים לצידם? * לפחד יש רגליים (ילדים)

טליה אדר | כיכר השבת |
"אני לא הולך לגן בלי גז מדמיע, את חייבת להביא לי זה יגן עליי, וחוצמיזה שאת חייבת לדאוג לבן שלך". הייתי הלומה לרגע. האם הוא צודק הזאטוט הזה? הדילמה שהציב בפני הרגע מעיקה יותר מאי פעם. איך אגרום לו להרגיש בטוח?

אני לא יכולה להסביר לו כרגע את מושג 'השמירה' ואת הביטוי ששמעתי ללא הרף בימים האחרונים כי 'לכל כדור יש כתובת' חומר קשה מדי להכלה לילד בגיל 5 וחצי. אבל מצד שני הוא מפחד. איך אגרום לפחד שלו לא להרבות רגליים ולהשתלט עליו?

"יש לי משהו שיגן עלייך, אני אכין לך ערכת הגנה חזקה מאד..משהו שמחסל כל מחבל"

"אמא, היית בצבא פעם?"

"לא, אבל אני ממש אלופה בזה.."

"אבל את בכלל לא חזקה כמו אבא"

"זהו, שלא צריך להיות חזקים זו ערכה שעוזרת לחלשים"

לקחתי מים ופלפל ושפכתי לתוך מתז קטן שלא היה פעיל, צרפתי ספר תהילים קטן והצמדתי אותו בסרט דביק. "את זה תשמור בכיס, אתה לא מוציא או מרסס על שום אדם, רק חס ושלום במקרה של תקיפה, אני בטוחה שזה יגן יותר מכל דבר אחר"

הילדון שלי שמח תחב את הערכה המגנה בכיסו, וניכר היה על פניו כי הוא מרוצה ומוגן לחלוטין.

***

ההרגשה הזו שהנה יש לי משהו שמגן עליי, עזרה לו להשתלט על הפחד, לפעמים שווה לתת להם את התחושה שיש להם משהו שישמור אותם כביכול, משהו פיזי שניתן לחוש אותו, אי אפשר להתעלם ממה שהם שומעים, יודעים ומפתחים לעצמם בדימיון, אך ניתן להקנות להם הרגשת בטחון.

אני משום מה שמחתי יותר, שבלי הרבה מילים ובמעשה קטן אחד, אחדיר לבני שמה שמגן באמת הוא הספרון הקטן שהצמדתי לו 'בערכת ההגנה'...

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית