אצלנו זה לא קורה?

איך עוזרים לכל ילד חרדי באשר הוא להיות יותר מוגן מפני פגיעות? איך כותבים ספר על הנושא שצניעות יפה לו? איך שוברים את הטאבו החברתי בלי לוותר על ערכים יהודיים? דינה קורל מציגה שיטה חדשה להתמודדות עם הבעיה (טיפול)

דינה קורל | כיכר השבת |
השאלות האלו ליוו אותי בתהליך כתיבת "מדריך למוגנות להורים ולילדים". הרעיון נולד מתוך המפגש שלי עם המציאות הקשה של פגיעות בקרב ילדים. אני מאמינה בכוחו של ספר להעביר ולהחדיר מסרים חשובים . עוד יותר אני מאמינה בכוחם של הורים להעניק לילדיהם את הכלים הנחוצים להשגת בטחון אישי.

המשפחה הינה בית הספר הראשון והחשוב ביותר בחיי האדם. מה יותר טבעי מללמד נושא חיוני כל כך כמו מוגנות דווקא בתוך המשפחה. ולא להתעלם ולהגיד "אצלנו זה לא קורה". לצערי, עדיין האמונה שפגיעות הן נחלת העולם החיצוני רווחת בציבור החרדי. מצד אחד המודעות לנושא עלתה באופן ניכר. מצד שני, עדיין יש חלק לא מבוטל מהציבור שמתקשה להאמין. ואכן, זה קשה מאוד.

המידע כאן לא בא להפחיד. הוא בא לעורר מודעות, לתת מידע ולהעניק כלים. הוא בא לאפשר שיח פתוח עם ילדים באופן צנוע ומותאם. אני סבורה שלא צריך לחשוף ילדים למידע מיותר. צריך ללמד אותם את הדברים ברמה הנכונה לכל ילד ללא הפחדה או כניסה לתכנים מיותרים. הוא מלמד כלים יעילים להתנהלות בטוחה ומעצים בקרב הילדים תחושת מסוגלות, שליטה ובטחון אישי.

לצערי, יותר ויותר ילדים נחשפים לסכנות בתחום המוגנות וחווים פגיעה. במצבים האלה לעיתים קרובות הורים ואנשי חינוך מוצאים את עצמם חרדים, מבולבלים וחסרי אונים. כל מבוגר הקשור לחינוך זקוק לידע ולכלים בתחום המוגנות על מנת לסייע לילדים לשמור על עצמם ולתמוך בהם במקרה של פגיעה, חלילה.

כאמור, בחברה החרדית קיים קושי עצום להתייחס לנושא המוגנות. הסטטיסטקיה העצובה מעידה על מספר רב של ילדים שנפגעים (כאשר הנתונים הסטטיסטיים נמוכים מאלה שבשטח). חוסר המודעות של החברה לתופעת הפגיעות מגביר את הסיכון של הילדים להמשיך ולהיפגע. מטבע הדברים השיח על הנושא הינו מורכב ומצריך רגישות גבוהה לצורכי הציבור החרדי. הספר נכתב לכתחילה לציבור החרדי ועבר ביקורת של רבנים ואנשי החינוך אשר אישרו את התכנים.

"המדריך למוגנות להורים ולילדים" מעניק הדרכה מקצועית להורים ואנשי החינוך בכל רמת הכירות שלהם עם נושא המוגנות. כל המבוגרים, הן אלה שלא נחשפו מעולם לנושא חשוב זה והן אלה שהם בעלי ידע רב, יגלו במדריך מידע חיוני ותובנות לפיתוח יכולת מוגנות אצל ילדיהם.

נוסף על ההדרכה להורים מעניק הספר כלים לפיתוח המוגנות אצל ילדים. תכני המדריך כתובים בשפה נקייה ובהירה, תוך הקפדה על לשון ההולמת בית יהודי. המבוגרים בוחרים לאיזה מידע לחשוף את הילד ומנווטים את השיחה ואת התרגול כמיטב הבנתם בעזרת הדרכה המקצועית שבמדריך.

ניתן לחלק את המידע לשלושה חלקים על מנת לאפשר למבוגרים שליטה מלאה במתן המידע לילדים:

1. מוגנות להורים הכולל מידע והדרכה להורים.

2. סיפור טיפולי לילדים הסיפור מסביר לילד את נושא מוגנות בשפה המתאימה לו.

3. קומיקס המוגנות, הקומיקס מיועד לקריאה משותפת של ההורים והילד, ומטרתו לתרגל עם הילד את נושא המוגנות.

"המדריך למוגנות להורים ולילדים" הוא בעצם שליחות על מנת להציל את ילדי ישראל מסכנות האורבות להם. בעזרת הענקת מידע והעלאת המודעות הציבורית, שיחה ותרגול עקביים עם הילדים אפשר לצמצם משמעותית את תופעת הפגיעות. כדי שנעשה הכל על מנת להגן עליהם.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית