לתת לילד את הטיפול הטוב ביותר

כאשר הילד חולה, כל המשפחה סביבו. על מנת לתת לילד את הטיפול הטוב ביותר שוחחנו עם פרופ' איתן כרם, מנהל "הדסה ילדים" ושאלנו אותו איך זה באמת עובד כאשר הילד חולה? (בריאות)

מאמע | כיכר השבת |
לעיתים יש צורך באשפוז הילד, או בביקור אצל רופא מומחה לצורך אבחון ו/או טיפול, ואז - כל הורה רוצה בשביל ילדו את הטוב ביותר, שזה בית החולים לילדים הדסה.

אנו משוחחים עם פרופ' איתן כרם, מנהל "הדסה ילדים", בית חולים לילדים של הדסה ומומחה למחלות ריאה בילדים, שמסביר לנו כיצד מעניקים בית חולים לילדים של הדסה את הטוב ביותר לילד המטופל. "'הדסה ילדים" נותן מעטפת מלאה לכל צורך רפואי של הילד, בשתי מחלקות הילדים ב'עין כרם' וב'הר הצופים', בשני חדרי מיון לילדים, בשתי פגיות, במרכז גדול לילדים עם אסטמה ומחלות ריאה אחרות, במחלקת המטואונקולוגיה ילדים, ביחידות אשפוז יום לילדים עם מחלות כרוניות ובמרפאות בכל תחום מתחומי הבריאות. "

אנו משוחחים עם פרופ' איתן כרם, מנהל "הדסה ילדים", בית חולים לילדים של הדסה ומומחה למחלות ריאה בילדים, שמסביר לנו כיצד מעניקים בית חולים לילדים של הדסה את הטוב ביותר לילד המטופל. "'הדסה ילדים" נותן מעטפת מלאה לכל צורך רפואי של הילד, בשתי מחלקות הילדים ב'עין כרם' וב'הר הצופים', בשני חדרי מיון לילדים, בשתי פגיות, במרכז גדול לילדים עם אסטמה ומחלות ריאה אחרות, במחלקת המטואונקולוגיה ילדים, ביחידות אשפוז יום לילדים עם מחלות כרוניות ובמרפאות בכל תחום מתחומי הבריאות. ",,אחד המאפיינים לשירותי הבריאות בהדסה הוא שבין כתלי המרכז הרפואי, נמצאים כל המומחים בכל הנושאים הקשורים ברפואת ילדים תחת קורת גג אחת", מוסיף פרופ' כרם. "בעת הצורך יכולים להימצא באותו חדר לשם התייעצות מומחים מתחומים שונים, מה שמשפר מאוד את היכולת לדייק באבחון ובמתן הטיפול המיטבי". בבית חולים לילדים של 'הדסה' מקפידים מאוד להיות "מכווני חולה ולא מכווני מחלה", כפי שמגדיר זאת פרופ' כרם. ",אנו מסתכלים על הילד לא כעל 'חולה קטן', אלא כעל בעל הצרכים הרגילים של כל ילד, ועל בני משפחתו כעל משפחה עם הצרכים של משפחה שאחד מילדיה חולה". במה בא הדבר לידי ביטוי? " זו גישה שמנסה להיות מתחשבת מאוד, מבינה ותומכת על ידי כל הצוות. מעבר לכך שכל האפשרויות הרפואיות פתוחות, הרופאים עובדים עם צוות רב תחומי - תזונאיות שמתייחסות לנושא התזונתי, עובדות סוציאליות, קלינאית תקשורת ועוד.,יחד עם כל אלו, כל הצוות מונחה לטפל בקטנים במינימום של כאב. לשם כך יש ברשותנו עזרים רבים, כמו משחה שמרדימה קלות את היד אפילו בביצוע בדיקת דם, ליצנים רפואיים שהוכח שמפחיתים מאוד חרדה וצורך בתרופות, או תרופות מאלחשות שמאפשרות לנו לתת את הטיפול המיטבי בהגנה מלאה מפני כאב. בית החולים לילדים של הדסה ב'עין כרם' נבנה במיוחד לצרכי הילד.,הן במבנה החדרים אשר בהם העיצוב מרהיב עין, התמונות והעיטורים על הקיר משובבים נפש, המעליות שקופות, אזורי המשחק מקסימים למראה והגינות נפלאות לשהייה - כל אלה הם חלק מהמאמץ להנעים את השהות בבית החולים לילד המאושפז במרכז הרפואי 'הדסה .בשל אותה תפיסה מתקיימת ב'הדסה ילדים' עבודה עם ליצנים רפואיים שהופכים להיות גשר בין עולם הילד לעולם בית החולים.,הם מלווים ילדים רבים במהלך טיפול או פרוצדורה רפואית, מצחיקים ומשעשעים ומזכירים לכולם שגם בין כותלי בית חולים אפשר לצחוק ו... אפילו ליהנות . גולת הכותרת של המאמץ הנבנה במיוחד סביב עולמם של הילדים, הוא בית הספר הניסויי שהוקם על ידי 'הדסה'.
‏פרופ' איתן כרם, מנהל "הדסה ילדים"

אחד המאפיינים לשירותי הבריאות בהדסה הוא שבין כתלי המרכז הרפואי, נמצאים כל המומחים בכל הנושאים הקשורים ברפואת ילדים תחת קורת גג אחת", מוסיף פרופ' כרם. "בעת הצורך יכולים להימצא באותו חדר לשם התייעצות מומחים מתחומים שונים, מה שמשפר מאוד את היכולת לדייק באבחון ובמתן הטיפול המיטבי". בבית חולים לילדים של 'הדסה' מקפידים מאוד להיות "מכווני חולה ולא מכווני מחלה", כפי שמגדיר זאת פרופ' כרם. "

אנו מסתכלים על הילד לא כעל 'חולה קטן', אלא כעל בעל הצרכים הרגילים של כל ילד, ועל בני משפחתו כעל משפחה עם הצרכים של משפחה שאחד מילדיה חולה". במה בא הדבר לידי ביטוי? " זו גישה שמנסה להיות מתחשבת מאוד, מבינה ותומכת על ידי כל הצוות. מעבר לכך שכל האפשרויות הרפואיות פתוחות, הרופאים עובדים עם צוות רב תחומי - תזונאיות שמתייחסות לנושא התזונתי, עובדות סוציאליות, קלינאית תקשורת ועוד.

יחד עם כל אלו, כל הצוות מונחה לטפל בקטנים במינימום של כאב. לשם כך יש ברשותנו עזרים רבים, כמו משחה שמרדימה קלות את היד אפילו בביצוע בדיקת דם, ליצנים רפואיים שהוכח שמפחיתים מאוד חרדה וצורך בתרופות, או תרופות מאלחשות שמאפשרות לנו לתת את הטיפול המיטבי בהגנה מלאה מפני כאב. בית החולים לילדים של הדסה ב'עין כרם' נבנה במיוחד לצרכי הילד.

הן במבנה החדרים אשר בהם העיצוב מרהיב עין, התמונות והעיטורים על הקיר משובבים נפש, המעליות שקופות, אזורי המשחק מקסימים למראה והגינות נפלאות לשהייה - כל אלה הם חלק מהמאמץ להנעים את השהות בבית החולים לילד המאושפז במרכז הרפואי 'הדסה .בשל אותה תפיסה מתקיימת ב'הדסה ילדים' עבודה עם ליצנים רפואיים שהופכים להיות גשר בין עולם הילד לעולם בית החולים.

הם מלווים ילדים רבים במהלך טיפול או פרוצדורה רפואית, מצחיקים ומשעשעים ומזכירים לכולם שגם בין כותלי בית חולים אפשר לצחוק ו... אפילו ליהנות . גולת הכותרת של המאמץ הנבנה במיוחד סביב עולמם של הילדים, הוא בית הספר הניסויי שהוקם על ידי 'הדסה'.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית