שימי לב!

פסיכולוגים רוצים שאמהות גרושות יפסיקו להגיד את *זה*

בין אם אתם בקשר תקין ובין אם אתם מתנהלים באמצעות עורכי דין בלבד, יש ביטוי אחד שלו השלכות הרות גורל על הילדים שלכם, לפי פסיכולוגית קלינית. במה מדובר? (ילדים)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

יתכן שבעלך לשעבר הוא אבא ושותף נהדר לגידול הילדים שלכם, אולי אפילו טוב יותר ממה שהיה בזמן נישואיכם. או שמא אתם בכלל לא מדברים, אלא מתקשרים רק באמצעות ייעוץ משפטי. בכל מקום שלא תימצאו בו בספקטרום היחסים של הורים גרושים, יש ביטוי אחד שלו השלכות הרות גורל, לפי הפסיכולוגית הקלינית והמטפלת המשפחתית, ד"ר לורן קוק. במה מדובר? בהתייחסות אליו כ"אבא שלך" בדיבור עם הצאצאים.

למה להגיד "אבא שלך" זה כל כך גרוע אם מדובר באמת צרופה?

כשהייתם ביחד והתייחסתן לבן הזוג בפניהם, כנראה קראתן לו "אבא". אבל הוספת המילה "שלך" יוצרת משמעות אחרת במשפחה. "הבן או הבת שומעים עכשיו נפרדות במי שהם מחוברים אליו. אמנם זה נכון שהגירושין אכן יוצרים שינויים בדינמיקה המשפחתית, אבל כיבוד האופן שבו הם רואים את ההורה, יכול לעזור לשמור על תחושה מסוימת של לכידות", אומרת ד"ר קוק.

שוב, זו בסך הכל מילה אחת. אבל גירושין הם עניין מסובך וד"ר קוק מסבירה שיורשי העצר שלכן עשויים לחוש אם קיימת אצלכן עוינות כלפי האקס. בסופו של דבר, היא חולקת, על ידי שמירה על האופן שבו הילד שלכן מתייחס לכל אחד מכם, אתן מראות שאתן מכבדות את איך שהוא רואה כל מערכת יחסים עם כל אחד מכם. למרות שאולי אתם כבר לא גרים ביחד או נשואים, זה עדיין בריא שהדור הבא שלכן יראה שאתם יכולים לעבוד ביעילות ביחד כצוות.

מה צריך להגיד במקום?

פשוט נסו להיפטר מה"שלך". אנחנו יודעות, זה אולי מרגיש כמו וויתור גדול, אבל מוטב שתבלעו את הגאווה שלכן (וכל דבר אחר שמעצבן אתכן בצדק לגביו). הכל למען הילדים, לא?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית