'השגריר' • צפו

הפיכה, פיגועים וחיסולים; אלו חדשות החוץ של השבוע

הפיכה שלטונית בסודן • פיגוע בדמשק • מעצר סוכני מוסד • תכנון להרעיל את מלך סעודיה • כל זה ועוד בפינת "השגריר" בהגשת ציקי ברנדוין לסיכום חדשות החוץ • צפו (מגזין כיכר)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

אם אתם מרגישים מנותקים מהעולם או שאתם ממש מתעניינים בחדשות חוץ, מדי שבוע ב'מגזין כיכר' - ציקי ברנדוין הוא "השגריר" שיסכם עבורכם את כל האירועים המעניינים והחשובים שקרו בעולם.

הפיכה שלטונית בסודן

אחרי מלחמות אזרחים רבות מאז עצמאותה בשנות החמישים, סודאן מצאה את עצמה שוב בהפיכה צבאית, כשראש הממשלה המכהן הודח מתפקידו, ונעצר יחד עם שרים ממשלתו בידי הצבא בסודאן.

ראש הממשלה המודח התכוון לקיים בחירות בשנים הקרובות וחתם על הסכמי אברהם. יהיה מעניין לעקוב אחר ההתרחשויות, במיוחד אחרי שהממשל בארה"ב אמר כי לדעתו צריך לעצור את חתימת ההסכם בין ישראל לסודן בשל ההפיכה.

לכתבות בנושא:

עשרה הרוגים בפיגוע בדמשק נגד אנשי אסד

תקופה של שקט יחסי מפיגועים כנגד אנשי אסד בסוריה הופרה, לאחר ששני מטעני צד שהוצמדו לאוטובוס בדמשק הביאה למותם של עשרה מחייליו.

בסוריה טענו כי הכוחות מצאו מטען צד נוסף, שלא התפוצץ. על פי ההערכות דאעש הוא האחראי לפיגוע.
מדובר באירוע משמעותי ומומחים מעריכים כי יהיו השלכות קשות.

לכתבות בנושא:

דיווחים על מעצר סוכני מוסד בטורקיה

15 סוכני מוסד נתפסו בטורקיה והואשמו בשיתוף פעולה עם מדינת ישראל, כך דווח בתקשורת הטורקית.

על פי הפרסומים, כל החשודים הם ממוצא ערבי וסיפקו למוסד מידע על סטודנטים באוניברסיטאות בטורקיה. עוד דווח כי הסוכנים ריגלו גם אחרי פעילים פרו פלסטיניים.

לכתבות בנושא:

ארדואן הכריז על 10 שגרירים ממדינות חשובות כ"אישיות בלתי רצויה"

נשיא טורקיה ארדואן, הודיע על עשרה שגרירים ממדינות שונות, בהן ארה"ב, צרפת וגרמניה, כ"אישיות בלתי רצויה בטורקיה", לאחר שחתמו על מכתב הקורא לשחרר את עוסמאן קוואלה, פעיל זכויות אדם ומתנגדו של ארדואן - שנכלא לפני ארבע שנים ללא משפט מסודר - העיקר שרעיתו של ארדואן בוכה ומתייפחת על התנהלותה של ישראל.

לכתבות בנושא:

נשיא ארה"ב בשפל של שנים בסקרי תמיכה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ממשיך לצנוח בסקרי דעת הקהל, ומגיע לשפל שלא היה כמותו בעשרות השנים האחרונות.

על פי הסקרים האחרונים, הנשיא ביידן ספג בחודשים האחרונים ירידה של 11 אחוזי תמיכה - מ-56 אחוזים ל-43 אחוזים בלבד.

לכתבות בנושא:

האיש המסוכן בקולומביה - נעצר

סוחר הסמים המסוכן ביותר בקולומביה נעצר במבצע מרשים כשמעל ל-500 חיילים הצליחו להתגבר על 8 מעגלי האבטחה שהגנו על 'אוטוניאל' - סוחר הסמים ועצרו אותו יחד עם המזרן האורטופדי אותו הוא לוקח לכל מקום אליו נמלט.

לכתבות בנושא:

בגתן ותרש - גרסת סעודיה

במהלך ריאיון חשף אדם המקורב לממשל הסעודי כי בידו הקלטות לפיהם יורש העצר מוחמד בן סלמאן מתכנן להרעיל את דודו מלך סעודיה לשעבר עבדאללה, עם 'טבעת רעל מרוסיה',

זאת בכדי לפנות את כס המלוכה לאביו, שכבר מונה לפני מספר שנים לאחר פטירת המלך עבדאללה. עוד נטען כי הממשל בסעודיה מכיר את המקרה וסגר את הנושא 'בתוך המשפחה'.

לכתבות בנושא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר