סיכום חדשות החוץ • השגריר

רה"מ אנטישמי בצרפת; והבדיחה הלא מצחיקה של ביידן • צפו

7 שבועות לפלישת רוסיה לאוקראינה • טראמפ הורה לירות במפגינים? • ראש ממשלה אנטישמי בצרפת? • כל זאת ועוד ב'השגריר' בהגשת ציקי ברנדוין לסיכום חדשות החוץ (השגריר)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום חיצוני: סטודיו כיכר שאטרסטוק | פנימי: 27א, הקרמלין, קמפיין מלנשון, קמפיין מקרון, קמפיין המפלגה הירוקה, הפרלמנט הבריטי, טוויטר ג'ונסון, Black Lives Matter, הבית הלבן, לשכת טראמפ ארכיון, הבית הלבן)

אם אתם מרגישים מנותקים מהעולם או שאתם ממש מתעניינים בחדשות חוץ, מדי שבוע ב'כיכר' - "השגריר" בהגשת ציקי ברנדוין, יסכם עבורכם את כל האירועים שקרו ברחבי העולם.

ההצתה המאוחרת של פוטין

אחרי חודשיים וחצי של מלחמה באוקראינה, במערב מעריכים כי במהלך מצעד הניצחון לציון הניצחון על גרמניה הנאצית שייערך ביום שני הקרוב ברוסיה, צפוי הנשיא פוטין להכריז מלחמה על אוקראינה.

נכון להיום, המלחמה באוקראינה מכונה 'מבצע מיוחד', ועל פי חוק רוסי שאושר בפרלמנט, מי שיכנה את המבצע המיוחד 'פלישה' או אפילו 'מלחמה' יהיה צפוי לעונש מאסר של עד 15 שנים.

לכתבות בנושא:

ראש ממשלה אנטישמי בצרפת?

אחרי שנשיא צרפת מקרון ניצח את הבחירות לנשיאות, מועמד השמאל הקיצוני בעל האמירות האנטישמיות ז'אן לוק מלנשון הכריז על ריצה משותפת עם המפלגה הירוקה.

מלנשון, שהגיע למקום השלישי בבחירות שואף להגיע לתפקיד השני בחשיבותו בצרפת - ראש הממשלה. למרות שנראה כי מקרון לא חפץ במלנשון הקיצוני כראש ממשלה, ייתכן שלא תהיה לו ברירה.

לכתבות בנושא:

הנאום ההיסטורי בפני הפרלמנט האוקראיני

לראשונה מאז הפלישה לאוקראינה, מנהיג זר נאם בפני חברי הפרלמנט האוקראיני. נשיא אוקראינה זלנסקי הזמין את מי שמוביל את התמיכה המערבית באוקראינה, ראש הממשלה הבריטי ג'ונסון, שנאם בפני חברי הפרלמנט וזכה לתשואות.

במהלך נאומו ג'ונסון הבטיח לאוקראינה נשק נגד ספינות ועוד נשק בריטי רב. ג'ונסון אמר בנאומו כי ״מדובר במאבק של טוב מול רע״ וכי ״אוקראינה הוכיחה למומחים צבאיים שהם טעו, אוקראינה תהיה חופשיה״.

טראמפ הורה לירות במפגינים?

מארק אספר, מי שכיהן בחלק מתקופת כהונתו של הנשיא לשעבר טראמפ כשר ההגנה טוען בספר חדש שעומד לצאת לאור בקרוב כי הנשיא טראמפ ביקש לירות לעבר מפגינים שהפגינו מול הבית הלבן.

לטענת אספר, במהלך ההפגנות של 'Black Lives Matter' (חיי שחורים נחשבים) מול הבית הלבן לאחר רצח ג'ורג' פלויד בידי שוטר, התייעץ הנשיא טראמפ עם אספר שכיהן כשר ההגנה על האפשרות לבצע ירי חי לעבר המפגינים. טראמפ שאל את אספר: "אתה לא יכול פשוט לירות בהם? פשוט לירות בהם ברגליים או משהו?"

לכתבות בנושא:

בכיר בממשל לשעבר: "טראמפ ביקש לירות במפגינים"

המופע של ביידן

אחרי יותר מ-6 שנים שלא התקיים אירוע כתבי הבית הלבן בשל הקורונה ובשל סירובו של טראמפ להופיע באירוע.

הנשיא ביידן עקץ את קודמו בתפקיד ואמר כי "זו הפעם הראשונה שהנשיא משתתף בארוחת הערב הזו מזה 6 שנים... הייתה לנו מגפה איומה, ואחריה שנתיים של נגיף הקורונה". כלומר, נשיא ארה"ב הנוכחי עקץ את הנשיא הקודם טראמפ וטען כי למעשה תקופת כהונתו הייתה מגיפה.

לכתבות בנושא:

  • להארות והערות: tziki@kikar.co.il
  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר