סיכום חדשות החוץ

בעיצומה של המלחמה: הבכירים האוקראינים שבגדו במדינתם • השגריר

הניצחון החמוץ-מתוק של בוריס ג'ונסון • המועמד האנטישמי יהיה ר"מ צרפת? • למה הבכיר שונא אוקראינים? • זאת ועוד ב'השגריר' בהגשת ציקי ברנדוין לסיכום חדשות החוץ (השגריר)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום חיצוני: סטודיו כיכר, שאטרסטוק | פנימי: 27א, הקרמלין, טלגרם מדבדב, דאונינג 10, מתוך דו"ח סו גריי, קמפיין מלנשון, קמפיין זמור, מתוך הטוויטר של עמנואל מקרון, משרד ההגנה הרוסי, )

אם אתם מרגישים מנותקים מהעולם או שאתם ממש מתעניינים בחדשות חוץ, מדי שבוע ב'כיכר' - "השגריר" בהגשת ציקי ברנדוין, יסכם עבורכם את כל האירועים שקרו ברחבי העולם.

ניצחון חמוץ-מתוק

אחרי שפורסם כי ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הפר את הסגר יחד עם אנשי לשכתו בתחילת מגיפת הקורונה, במפלגתו, המפלגה השמרנית, הוחלט להעלות נגדו הצבעת אי אמון בניסיון להדיחו מתפקידו.
ג'ונסון, שהביא למפלגה השמרנית הישג שלא היה כמותו מעל 40 שנים, הצליח לעבור בשלום את הצבעת אי האמון.
יחד עם זאת, כדאי שג'ונסון יזכור - עבור קודמיו בתפקיד ניצחון באי-אמון היה תחילת הסוף. קודמתו בתפקיד למשל, התפטרה פחות מחצי שנה אחרי שניצחה בהצבעה.

לכתבות בנושא:

למה הבכיר הרוסי שונא אוקראינים?

דימטרי מדבדב, ראש ממשלת רוסיה לשעבר ובכיר רוסי ניסה להסביר למה הוא כה קיצוני בטון שלו נגד אוקראינה והסביר בבגרות רבה: "אני שונא אותם. הם ממזרים וגיקים. הם רוצים מוות עבורנו, רוסיה. כל עוד אני בחיים, אעשה הכל כדי להעלים אותם."

ה'בובות' של פוטין

שלושה אנשי אופוזיציה באוקראינה, ניצלו את המלחמה לטובתם והפכו לראשי ערים מטעם רוסיה, מה שזכה לכינוי 'עיריית בובה'.

כנגד שלושת האופוזיציונרים נפתח תיק באוקראינה, אך השלושה בינתיים חוגגים כראשי ערים - ובניגוד להצהרות הרוסים מנסים להוביל להסתפחות לרוסיה, בדומה למה שעשו הרוסים לחצי האי קרים.

המועמד האנטישמי יהיה ראש ממשלת צרפת?

אחרי שדיווחנו ב'שגריר' בעבר על כוונתו של איש השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון להפוך לראש ממשלת צרפת, ביום ראשון הקרוב יתקיימו הבחירות המכריעות.

על פי הסקר האחרון שפורסם, נראה כי מלנשון מתחזק וצפוי לזכות ב-26 אחוזים.

מפלגת 'קדימה' של מקרון מתחזקת ל-39%, ואילו של אשת הימין הקיצוני עם 15%. המועמד היהודי-קיצוני אריק זמור מתרסק וזוכה בפחות מארבעה אחוזים.

  • להארות והערות: tziki@kikar.co.il
  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר