אתה בטוח?!

בגיל מבוגר אתם יכולים לוותר על הביטוח הזה

ביטוח חיים ואובדן כושר עבודה הם דברים שאנחנו לא אוהבים לחשוב עליהם, אך דווקא חלילה כשנצטרך יהיה מאוחר מידי • מה הסכום שמעבר לו חבל על הכסף ולמה מגיל מסויים אין צורך • ידע חובה לכל בעל משפחה • שלא נדע (יש לי מושג)

משה מנס | כיכר השבת |
מומחה 'טראסט פיננסים' מר שלומי כהן משוחח עם משה מנס על תחומי מומחיותו (צילום: דודי פלוג)

הבטחנו לצופים שנקדיש עוד פינה לנושא אובדן כושר עבודה, ביטוחי חיים. שלום לך שלומי כהן, אני חייב שתעשה לי סדר גם בעניין הזה.

"ביטוח חיים ואובדן כושר עבודה בא להגן ולשמר על הערך הכלכלי שלי אם אני לא אהייה בעולם או לא אוכל לעבוד. אין כאן כוונה להפוך יתומים למליונרים"

לדוגמה, אובדן כושר עבודה, נותן 75% מהשכר, מתוך כוונה שהאדם יחזור למעגל העבודה. אם יקבל 100% מהשכר, אין לא תמריץ.

ניקח דוגמה - אם השכר שלי 10,000, ושילמתי ביטוח אובדן כושר על שכר של 20000, בפועל שילמתי סתם. כי מהביטוח אקבל רק 75% מההכנסה, במקרים מסויימים 100%, אבל לא מעבר.

מה זאת אומרת, אז שילמתי סתם כל השנים?
"כן. זאת טעות נפוצה. הביטוח ישלם לך עפ"י מדד של מה שהרווחת בפועל. אין מה לשלם יותר. יותר מזה, אדם שמבוטח בקרן פנסיה, כבר מבוטח על אובדן כושר עבודה, ואם במקביל משלם עוד על אובדן כושר עבודה, הוא לא יקבל פעמיים. הוא משלם סתם כפל ביטוחי."

ומה לגבי ביטוח חיים?

"ביטוח חיים בשונה מאובדן כושר עבודה, אני יכול לרכוש איזה סכום שבא לי, כמה שארצה, וחלילה במקרה מוות, ישולם ב- 100%. זה ביטוח פיצוי ולכן אקבל כל סכום שרכשתי. שוב, בעייני, המטרה היא הגנה על הערך הכלכלי שלי, ולא להפוך למליונרים. צריך לקחת בחשבון את מה שאני מבוטח בקרן הפנסיה, אם בנוסף, יש ביטוח מנהלים, לעיתים גם שם יש ביטוח חיים. ואחרי שאחשב את הערך הכלכלי של אותו אדם, נוכל להתאים את הסכום שבו כדאי להיות מבוטחים.

חשוב לקבע את הפרמיה, שלא תגיע לסכומים גבוהים. ככל שישי לי יותר תלויים בי ושאני צעיר יותר, אני צריך ביטוח גבוה, וכשאני מבוגר- אני פחות צריך."

אז מה, דווקא בגיל מבוגר נוריד את הסכום? אחרי שכל החיים שילמנו?

"כן, כי שילמתי כדי להיות מוגן בשלב שרציתי. אפשר להפחית את הסכום".

תגיד, אם הלכתי לאיבוד בין כל הביטוחים שלי, לא יודע מה אני משלם כפול, מה משלם סתם, מה אני צריך לעשות?

"היום, אם אתה רוצה לבוא ולעשות סדר אמיתי, יש את הר הביטוח ואפשר לקבל תמונה מלאה של כל הביטוחים שלי.

במקביל, להסתכל על החיובים שלי, לסמן כל מה שמופיע כביטוח. אני מצמצם לאנשים ביטוחים במאות שקלים בחודש לעיתים. כסף ששווה לשים בתכנית חיסכון לפרישה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר