"להזניק את החרדים להייטק"

שמעתם כבר על תוכנית 'מיגו'? מנהלי התוכנית ב'כלכלית'

תוכנית חדשה עבור הגברים החרדים מתיימרת להכשיר תוך 14 חודשים לעבודה בקטר הצמיחה של ישראל, כולל מלגה ושבוע לימודים מלא • מנהלי התוכנית מסבירים: למה כדאי לכם להצטרף גם (TV)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מנהלי תוכנית 'מיגו', איציק קרומבי ואוריאל שכטר (צילום: דודי פלוג, כיכר השבת)

ענף ההייטק בישראל הולך ומתבסס כענף התעסוקה הטוב במדינה, בפער ניכר מהיתר. זה מתבטא במשכורות גבוהות משמעותית מהממוצע, למעשה יותר מפי שניים מהממוצע; בתנאים נוחים לכל עובד; בגיוון בלתי נגמר ובשוק שרק רוצה עוד ועוד עובדים. למרות זאת, רק 1% מהישראלים העובדים בעולם ההייטק הם גברים חרדים, וניסיונות רבים להגדיל את מספר החרדים שם, בעידוד המדינה, עלו בתוהו.

בשבועות האחרונים התפרסמה ברשתות החברתיות ובגופי התקשורת השונים תוכנית לימודים חדשה שמנסה להצליח איפה שרבות אחרות כשלו - תוכנית 'מיגו': 14 חודשים, חמישה ימי למידה בשבוע, כתשע שעות ביממה, עם מלגת קיום של 800 שקלים לרווק ו-2,000 שקלים לנשוי. הכל כדי לקחת את הבחור החרדי מא' ועד המשרה בהייטק.

איציק קרומבי ואוריאל שכטר, מנהלי התוכנית, אמרו בריאיון לרפאל כהן בתוכנית 'הכלכלית': "אנחנו רואים בכל שנה 2,000 נשים חרדיות, בוגרות סמינר, שיוצאות עם לימודי תעודה ולא עם תואר ראשון - ועם משכורות של 14,000 שקלים בממוצע, ויש שמגיעות גם ל-20,000 ו-30,000. אנחנו מנסים לעזור ל-50% הגברים החרדים שיצאו לשוק העבודה, ובמקום שיקבלו משכורות נמוכות - שיוכלו להביא משמעותית יותר", אמר קרומבי.

לפרטים אודות התכנית - כנסו >>

מנהלי תוכנית 'מיגו' ורפאל כהן באולפן (צילום: דודי פלוג, כיכר השבת)

קרומבי, מנכ"ל ביזמקס לשעבר, ציין כי התוכנית הייחודית נבנתה במשך מספר שנים ופועלת בשיטת למידה שונה מאחרות, המבוססת במידת מה על תוכנית הלימודים של יחידת המודיעין המובחרת 8200: "בפרטי התוכנית מעורבות חברות משמעותיות בהייטק, כאשר המטרה היא להכשיר 2,000 חרדים בהייטק תוך שנתיים. זו תוכנית שעלותה מאות מיליוני שקלים".

"אנחנו לא מבטיחים עבודה בסוף, אלא לימוד רציני והשקעה משני הצדדים. הצלחה בסוף תלויה במספר גורמים, קודם כל של התלמיד. אנחנו שמים דגש משמעותי על הליך עבודה, על איך לומדים ועל איך מפרקים את הלימוד לעומק. אנחנו מתחילים בהגדרת האדם כעובד טוב, ואז עולים במדרגות קדימה, אל טכנולוג טוב", הסביר שכטר.

נקודות ההכשרה (באדיבות: מיגו)

"הלימודים שלנו לא מחליפים תואר אקדמי בטכניון, אבל הם באים לטובת הצעיר החרדי, שלא יכול להתנתק מהכל לכמה שנים. אנחנו מנסים לבנות את 'מיגו' ברמה שחברות הייטק יתייחסו לתעודה כזו בכבוד, ואנחנו בונים אצל התלמיד את היכולת ללמוד את שוק ההייטק. לא שפת תכנות ספציפית, אלא איך לומדים את זה, כדי שההצלחה תימשך, כדי שאדם יוכל ללמוד כל הזמן איך ללמוד ולהתפתח קדימה", הוסיף קרומבי מצידו.

לפרטים אודות התכנית - כנסו >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר