התוכנית הכלכלית • צפו

פקחי ההדרה, הכוכבת החדשה הדר מוכתר ומה אתם חושבים על יוקר המחייה?

הדר מוכתר היא אפיזודה חולפת? ריאיון מרתק • זו הטעות הכלכלית הנפוצה ביותר • האם פקחי ההדרה של מיכאלי יגלו את הכישלונות של המשרד? • מה האנשים ברחוב חושבים על עליית המחירים? • ומדוע רפאל הזיל דמעה • צפו (הכלכלית)

רפאל כהן ומשה מנס | כיכר השבת |
התוכנית הכלכלית (צילום: כיכר השבת)

'התוכנית הכלכלית' של 'כיכר השבת', בהגשת רפאל כהן ומשה מנס עם כל הנושאים הכלכליים הבוערים שעל סדר היום וכל מה שחשוב לנו לדעת - לצד הפינות הפופולריות שיסדרו לכם את הכיס.

והשבוע, פרק סיום לתוכנית במתכונתה הנוכחית, עם עזיבתו של מגיש התוכנית, איש 'כיכר השבת' רפאל כהן, שיוצא להפסקה ארוכה.

כותרות הכלכלה

- יותר מ-200 בני אדם נהרגו בכבישי ישראל מתחילת השנה, אינספור תלונות על חברות האוטובוסים, אבל איזה כיף ששרת התחבורה יודעת במה להתמקד. יושבת ראש מפלגת העבודה החלה באכיפת הדרת נשים בתחבורה הציבורית, כאשר המטרה היא למנוע למשל ישיבה כפויה על נשים בצד האחורי של האוטובוס.

- שר האוצר ליברמן מתכוון להאריך את הורדת המס על הדלק בשקל שלם בשלושה חודשים נוספים. אם מוסיפים לזה את הירידה במחירי הנפט ובשער הדולר, המחיר עשוי לרדת בעוד שבוע מתחת ל-6 שקלים, אחרי שכבר היה על 8 ויותר.

- יוקר המחייה ממשיך לטפס, הפעם עם זינוק בשיעור האינפלציה, מחירי הדירות ומחירי השכירות: עוד לפני עליית מחירי החשמל שנכנסה לתוקף בתחילת החודש הנוכחי, מדד המחירים לצרכן עלה בלא פחות מ-1.1%, והאינפלציה השנתית בישראל מגיעה כעת ל-5.2%. כלומר, סל מוצרים שעלה לנו לפני שנה בדיוק 100 שקלים, עולה כבר 105 - זו התייקרות של אחד חלקי עשרים. מה עלה, מה ירד, מה קורה עם הריביות ואיך אנחנו יכולים בכ"א להתמודד עם המציאות.

- על אף שמרבית חברי הכנסת נחשבים אנשים אמידים, כל חבר כנסת שלא ממשיך לכנסת הבאה ויש באמתחתו יותר משבע שנות פעילות פרלמנטרית מקבל מהמדינה 270 אלף שקלים כמענק הסתגלות לאזרחות. זה לא קשור לכמה חברי כנסת יעילים הם היו, כמה שעות היו בוועדות או איזה חוקים הם באמת חוקקו - אלא רק לזה שהם היו. בנוסף, מי שהיה חבר כנסת יותר מ-13 שנה יקבל כמעט 5,000 שקלים בשנה לקניית עיתונים, אינטרנט וכדו'.

עובר ושב

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה ששיעור האינפלציה בישראל עומדת על שיא של כמעט 14 שנה. כל משפחה בישראל מרגישה בצורה כזו או אחרת את עליית המחירים. אברומי לינשה ודודי פלוג יצאו לרחוב לשאול את האנשים על עליית המחירים, איך הם מתמודדים, מי אשם ומה צריך לעשות.

ריאיון השבוע

השבוע ראיון לא שגרתי עם אושיית הרשת הדר מוכתר. האם מדובר בקוריוז קולני? או שמא מדובר בהפתעת הבחירות שתצליח בבשל הייאוש הציבורי מהדמויות הפוליטיות הקימות. בראיון נשאלו כל השאלות הקשות וצפה הביקורת כנגד הפוליטיקאים, מערכת המשפט ועורך וויקיפדיה.

יש לי מושג

הטעות הכלכלית הנפוצה - העדר תכנון. במקום לתכנן את היעדים הכלכליים שלנו אנחנו "נופלים עליהם". זה נכון באירועים גדולים כגון חגיגת בר מצווה או חתונה, אך גם בהוצאות החגים, החופשים והקניות היקרות לקראת שנת הלימודים. מה ואיך מתנהלים אחרת בפינה עם שרון שכטר המומחה לכלכלת הבית מבית טראסט פיננסים.

  • לרעיונות, ראיונות, וכל מה שאפשר לצרוח עליו בפינת הצרחנות, מוזמנים לכתוב למייל שלנו: moshe@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר