התוכנית הכלכלית • צפו

שוק הנדל"ן לקראת קריסה? כמה משתכרים הרבע'ס והקפיצה במחיר הטישו

מומחה המשכנתאות בנבואת זעם על עתיד הנדל"ן • ממה לחוצים בבנק ישראל? • מדוע החרדים לא שותפים בשביתת המורים וכמה מרוויח מלמד בחיידר • היחצ"ן רני רהב מסביר מדוע החרדים זקוקים ליח"צ • צפו (הכלכלית)

משה מנס | כיכר השבת |
הנושאים הבוערים בתוכנית הכלכלית (צילום: דודי פלוג | עריכה: ידידיה כהן • תמונה: מענדי הכטמן, הדס פרוש, נתי שוחט - פלאש 90)

'התוכנית הכלכלית' של 'כיכר השבת', בהגשת משה מנס וצוות כתבי "כיכר השבת", עם כל הנושאים הכלכליים הבוערים שעל סדר היום ועל כל מה שחשוב לנו לדעת - לצד הפינות הפופולריות שיסדרו לכם את הכיס.

הכותרות עם אלי דן

- מדוע איימו המורים בשביתה וכיצד בסוף היא נמנעה, מה הרוויחו המורים בהסכם ומהיכן הכסף.
- מחיר הדלק ירד ב-21 אגורות - והוא עומד על 6.37 שקלים לליטר. האם זה בגלל הורדת מס הבלו, או רק בשל הירידה במחיר הדלק בעולם.
- 927 מיליון דולר היא עלותם של ארבעה מטוסי תדלוק שרוכש חיל האוויר הישראלי. בשביל מה הם נדרשים ולהיכן הכסף.
- האינפלציה בגוש האירו שברה שיא נוסף, הריביות עלו לראשונה זה 11 שנים ובגרמניה אין גז להפעיל את המפעלים.
- חברת קימברלי קלארק מתכננת לעלות מחירים מה שנתקל בהתנגדות הרשתות הגדולות. האם יש הצדקה לשלם 40 שקל לחבילת נייר טואלט ומדוע הרשתות החברתיות נלחמות. דעה על טור דעה שתוקף את התנהלות הרשתות כאשר מדובר בצרכן החרדי.
- אולם שמחות קיבל קנס של עשרות אלפי שקלים, ע"כ שלא שילם תמלוגים על שירים שהשמיע, כמה עולה תמלוג על כל שיר ומדוע האולם לא שילם.

שיחה עם רני רהב

"משבר עם החרדים הוא משבר לאומי" אומר רני רהב בראיון מיוחד לקראת וועידת כיכר השבת. האם החברות הגדולות לוקחות בחשבון את הציבור החרדי כאשר מדובר ביח"צ ומדוע החרדים צריכים איש יחסי ציבור. עשה ולא תעשה ביחס לעשה ולא תעשה ביחסי ציבור ועוד.

האם אנו לקראת כאוס בשוק הנדלן?

בראיון מלחיץ עם מומחה המשכנתאות עומר אפריאט הוא משתף על הנעשה בשוק הנדל"ן והמשכנתאות בישראל. כמה שילם עד כה זוג שלקח זוג צעיר וכמה ישלם, מה הסיכוי שאחוז משמעותי לא יצליח לשלם את המשכנתא מה שיגרום לקריסה כוללת ומה יעשה מי שלא יכול לשלם את המשכנתא שלו. פתרונות מעשיים ומידע חשוב למי שחושב על קניית דירה למגורים או השקעה.

עובר ושב

השבוע יצא אברומי לינשה לשאול, לברר, לחקור ובעיקר לשמוע "מה אתם חושבים על איומי השביתה של ארגוני המורים" על מה הם רצו לשבות? האם יש הצדקה ומדוע בציבור החרדי אין שביתות, בגלל שהשכר גבוה? אין התאגדויות או בגלל מסירות הנפש והמלמדים שעובדים לשם שמים.

כלכלה בדקה

ובהמשך לפינה הקודמת, השבוע ארי טננבוים משיק פינה חדשה וזריזה עם מושג כלכלה בדקה - והשבוע על שכר המלמדים. כמה הם מרוויחים בהשוואה לציבור הכללי ומדוע.

  • לרעיונות, ראיונות, וכל מה שאפשר לצרוח עליו בפינת הצרחנות, מוזמנים לכתוב למייל שלנו: moshe@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר