מרחב הסכמה

יו"ר, גיוס וסוגיות ליבה - דיון משפטי סוער

פרק שלישי בתכנית האירוח על הסוגיות העומדות בלב הויכוח הציבורי • בעזרת חברי הפאנל נגיע למרחב הסכמה אשר מקובל על כולם • נושא הפאנל - "יחסי חרדים-בג"ץ" (מרחב הסכמה)

פרופ' שחר ליפשיץ מבכירי המשפטנים ועו"ד משה מורגנשטרן חבר מועצת עיריית בני ברק, באולפן 'כיכר' (צילום: כיכר השבת)

האם יש סיכוי שהציבור החרדי יכיר בסמכותו של ביהמ"ש העליון?

דיון מרתק באולפן כיכר השבת בהשתתפות פרופ' שחר ליפשיץ מבכירי המשפטנים, עו"ד משה מורגנשטרן חבר מועצת עיריית בני ברק ובהנחייתו של המשנה ליו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד יוסף וייצמן מבכירי הפרקליטים ובעל משרד עו"ד הותיק לחדלות פרעון ומגוון תחומים נוספים.

בדיון מעלה עו"ד וייצמן שלוש סוגיות ליבה, הקורעות את החברה הישראלית מזה שנות דור - סוגיית הגיור וכניסה של לא יהודים אל חיק העם היהודי. האם הציבור החרדי רשאי לקבוע את הכללים לכל מי שרוצה להצטרף ליהדות, האם חייבים שמירה של כל תרי"ג המצוות, או שגם שמירה חלקית יכולה לזכות גוי להצטרף לעם היהודי.

נושא הגיוס לצה"ל, סוגיה שמלווה את החברה הישראלית מיום קום המדינה. מדוע באמת הציבור החרדי אינו מתגייס בהמוניו, מהו הצידוק המוסרי להמשיך לשבת וללמוד, בשעה שבני גילם יוצאים לשדה הקרב, מדוע מבקש ביהמ"ש העליון שהכנסת תחוקק חוק מיוחד בנושא, והאם יש סיכוי שהציבור החרדי יכיר בסמכותו של ביהמ"ש העליון, או שקולות המצדדים באי התערבות של כל גוף משפטי באורח החיים החרדי הם שיקבעו את הטון בחברה החרדית.

בואו לצפות, יהיה מעניין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר