הסתבך עם השוק האפור

אחרי מו"מ: אברך חרדי הגיע להסדר חובות שיציל את חייו

עסקנים בכירים נכנסו לתמונה רגע לפני שיהיה מאוחר מדי • הנושים הסכימו להגיע לפשרה ולהחזר חוב בתשלומים • "הוא יצטרך לעבוד קשה מאוד כדי לגייס תרומות בהיקפים עצומים, אבל זה מה שיציל את חייו" (חרדים)

הסתבך עד כדי סכנת חיים (צילום: באדיבות המצלם)

סיפורו של האברך החרדי כמעט נגמר בכי רע. גורמי פשיעה כבר המתינו לו מספר פעמים מתחת לביתו, כשהם מאיימים לקחת אותו ל'סיבוב בפרדס', ולקצור את כליותיו כדי לממן במכירתן את החוב הכספי שלו. בימים האחרונים הצליחו אנשי הצדקה האמונים על העיסוק בתחום להגיע להסכם עם הנושים – הליכי הגבייה הקיצוניים יופסקו לאלתר, והחוב ייפרס למספר תשלומים.

הכל התחיל כשהוא היה בחור ישיבה יתום מאם, לאחר שגדל בבית הרוס למחצה. ידיד כלשהו הצליח לשכנע אותו לפתוח חשבון בנק, שישמש איש עסקים כלשהו, כדי להפקיד בחשבון זה משכורת ולמשוך אותה אחת לחודש. בתמורה הובטח לבחור הישיבה שהוא יקבל דמי עמלה נדיבים.

הבחור התמים לא הבין את הסיכון שבעניין, והסכים להצעה, ואכן במשך תקופה פעל ההסדר כמצופה, ואיש העסקים אפילו היה נדיב והשאיר 'דמי כיס' גבוהים פי שניים ושלושה מהסכום שהתחייב לתת מלכתחילה.

יום אחד הגיע איש העסקים וסיפר שהוא חייב לקחת הלוואה של 80 אלף שקלים מהבנק, והבטיח להעניק לבחור התמים עשרה אחוזים עמלת תיווך.

לחצו כאן כדי לסייע לאברך שהסתבך עד כדי סכנה לחייו >>

הבחור ניגש לבנק וחתם על המסמכים הנדרשים כדי לקבל את ההלוואה בת ה-80 אלף שקלים, כשלרגע לא עלה על דעתו שהוא מכניס את עצמו למלכודת גם מבחינה הלכתית עם חשש כבד לאיסור ריבית וגם מבחינה פיננסית.

היתה זו הפעם האחרונה בה זכה לראות את איש העסקים הנדיב' שנעלם עם הכסף.

שבועיים לאחר כמן התארס הבחור בשעה טובה, ולא מצא עוז לספר לאשתו ולחמיו וחמותו על הצרה אליה נקלע ממש לפני האירוסין והחתונה.

כך הלך החוב ותפח, הגיע לכדי הוצאה לפועל, והבחור לתומו לקח הלוואות נוספות כדי לכסות את הקודמות, עד שכעבור מספר שנים התפתה לקחת 'הלוואה ברגע' מ'חברת אשראי פרטית', כשהוא לא מעלה על דעתו הוא נקלע לתסבוכת עם השוק האפור.

החוב הוסיף לבור ריביות במהירות גבוהה, והאברך הצעיר לא הצליח לשלם, מה שהוביל לכך שנפתחו כנגדו הליך גבייה אגרסיבי מאוד מארגון הפשע שהלווה את הכסף, כולל בריונים שנשלחו להתרות בו ולהזהיר אותו.

בבוקר בהיר המתין לו איש גברתן מחוץ לבית, והסביר לו שהוא עומד לקחת אותו ל'סיבוב בפרדס'. הוא הסביר לו שמאחר והוא אינו משלם את חובו, הם מצאו דרך מקורית לכסות לפחות חלק מהחוב על ידי מכירה של הכליה שלו. שם ב'פרדס', יש להם חדר ניתוחים מאולתר כדי לקצור את הכליה, ולאחר מכן יחזירו אותו הביתה: "זה עניין של כמה שעות והורדת את רוב החוב שלך", הוא הסביר ברצינות תהומית והוסיף שלאחר מכן ישקלו את האפשרות לקחת גם את הכליה השנייה, כדי להשלים את כיסוי החוב...

האברך התחנן על נפשו כשהבין שחייו נמצאים בסכנה, אך האיש נעלם באפילה. למחרת המתינו לו שניים מתחת לביתו. ואז, בפנים חיוורות מאימת המוות, פגש אותו חבר שנבהל מאוד. לראשונה פתח האברך את סגור לבו ושיתף את חברו בכל הקורות אותו בשנים האחרונות.

החבר הכניס לעניין כמה עסקנים מוכרים הפועלים בתחום, ואלו מיהרו לתאם פגישה עם ראשי ארגון הפשע, תוך שהם מסכמים איתם על הפסקת מיידית של הליך הגבייה האגרסיבי. הארגון הסכים לחתוך את רוב הריביות שדרש עבור ההלוואה, ולפרוש את יתרת החוב במספר תשלומים.

"הוא יצטרך לעבוד קשה מאוד כדי לגייס תרומות בהיקפים עצומים", מסבירים אנשי הצדקה המלווים את הסיפור, "אבל זה מה שיציל את חייו. אין שום ברירה אחרת,"

בהוראת הרבנים הוקמה קרן עזרה וסיוע עבור האברך, והציבור מתבקש לקחת חלק במצוות פדיון שבויים והצלת נפשות, כדי להציל אותו מהסכנה הגדולה האורבת לו מעבר לפינה.

לחצו כאן כדי לסייע לאברך שהסתבך עד כדי סכנה לחייו >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר