צפו בסרטון

האברך שהסתבך חושף: השיטות המזעזעות של השוק האפור

חודש אחרי לידת בנו החמישי, אברך הכולל שהסתבך עם המאפיה נחשף עם הגב למצלמה • "היום אני כבר לא לבד, אנשים מקצועיים מלווים אותי..." • הסיפור הדרמטי מפיו של האברך עצמו • צפו

השיטות המטרידות של המאפיה (צילום: באדיבות המצלם)

בריכוזים החרדיים הנושא הפך לשיחת היום בשבוע החולף. סיפורו של 'האברך שהסתבך' מזעזע את הנימים הדקים שבלב, וכל אחד תוהה בינו ובין עצמו, האם גם אני הייתי עלול ליפול קרבן לאנשים מהסוג הזה.

לנוכח התגובות הנדהמות והשאלות ששואלים אנשים רבים את עצמם, ניאות האברך להיחשף באופן חלקי אל המצלמה, ולספר את הסיפור שלו, מלב אל לב, כשגבו אל המצלמה.

בתיעוד ניתן לראות שמדובר באברך נורמטיבי לחלוטין הנראה כאחד האדם, ובקולו שלו, שלא פעם רועד מהתרגשות, הוא מספר את סיפור חייו, כשהוא מתומצת לפחות משלוש דקות.

לסיוע כספי לאברך שהסתבך עם המאפיה >>

האברך התייתם בגיל חמש, ומאז התגלגל במקומות שונים ולא זכה ליד מכוונת ולכתף תומכת. בשל כך לא מצא שום בעיה בכך שהוא 'משאיל' את חשבון הבנק שלו לאדם אחר שרק 'עשה שימוש' בחשבון שלו ובתמורה ישלם לו כמה מאות שקלים לחודש, סכום שהיה נחוץ לו מאוד בגלל מצבו הכלכלי הדחוק והעובדה שהוא היה יתום חסר כל. בסופו של דבר הותיר אותו הלה עם חוב של 80 אלף שקלים, והוא, בחור ישיבה לא ידע כיצד לטפל בחוב והתבייש לספר לחבריו ולרבני הישיבה, כך שהחוב הוסיף להתנפח בעוד הבחור היתום מתחת ומקים בית.

בהמשך הוא נאלץ ללוות כספים ממקורות מפוקפקים, הסתבך עם השוק האפור, והגיע למצב שבו המאפיה מנסה לאלץ אותו להגיע לרוסיה, שם הם מעוניינים לקצור מגופו כליה ולמכור אותה בכסף מלא, כשבסכום הזה הוא יכסה את חובו. במידה ולא יסכים, הם איימו להביא את חייו אל קיצם.

בשלב זה נאלץ האברך לשתף גורם נוסף במצבו, ואנשי צדקה וחסד נזעקו לעזרתו. מאז הוא מלווה על ידם, ואלו גם השיגו הסכם עם העבריינים המבקשים את חייו, להסדרת החוב בתשלומים מבלי לנקוט בהליכים קיצוניים.

עם זאת, על כתפיו של האברך נותר חוב עצום והסדר תשלומים שמאלץ אותו לבקש את עזרת הציבור. רבנים המעורים בפרשה מבקשים מהציבור לתת כתף לאברך שהסתבך, כפי שמצווה התורה לסייע לאדם העומד להתמוטט בגלל מצבו הכספי.

לסיוע כספי לאברך שהסתבך עם המאפיה >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר