לבכות

היתומה והאלמנה בוויכוח נוקב שלא ישאיר אתכם אדישים

בימים הקרובים מתחתנת אסתי (שם בדוי), והיא עושה זאת בלב כבד • מאחור נשארת אמה האלמנה, שעד כה היא היתה כל עולמה • הבת היתומה מאב לא רצתה להתחתן כדי שלא להשאיר את אמה לבד • מה עשתה האלמנה כדי להכריח את בתה היתומה? • השתיים זקוקות לעזרה.

בימים הקרובים אסתי מתחתנת ללא שום אמצעים בסיסיים (צילום: באדיבות המצלם)

כשאבא של אסתי נפטר, היא היתה רק בת שנתיים. הם גרו אז בצרפת, אמא שלה היתה אשה צעירה ורעננה, מלאת מרץ, בתחילת החיים. אבל הטרגדיה הקשה חרצה חריצים עמוקים בנפשה, והיא השתנתה לבלי הכר.

מאז הן מתגוררות לבד. הן עלו לארץ, והשתקעו באחת מערי הפריפריה. אסתי הלכה לבית הספר ואמא ישבה ליד החלון וחיכתה שתחזור. פעמים רבות לא הצליחה האם להתאפק, ובאה להמתין ליד השער של בית הספר, אבל אסתי התחננה אליה שלא תעשה זאת, כי היא התביישה מהחברות.

בשעות אחר הצהרים אסתי מיעטה לצאת ולשחק עם חברות. היא לא רצתה להשאיר את אמה לבד. היא השתדלה מאוד לשמח את אמה ולתת לה נחמה בכל דרך אפשרית. השכנות הבחינו בכך וניסו להתקרב אל האם וליצור איתה קשרי חברות, אבל קשיי השפה עמדו חוצץ ביניהן.

בבית שרר מחסור. אין להן קצבאות מסודרות בגלל שהטרגדיה אירעה לפני שהיו אזרחיות ישראליות והביטוח הלאומי לא מכסה זאת. אמא לא עובדת, ואסתי עובדת בלהעסיק את אמא... בשבתות הן סעדו על שולחנה של משפחת הרב המקומי, באמצע השבוע הן אכלו את המעט שהצליחו להשיג, ועיקר הכסף ממילא התבזבז על שכר הדירה.

הקליקו כדי לעזור לאסתי ול-88 יתומים ויתומות נוספים להתחתן בכבוד >>

כשהגיעה אסתי לפרקה והצעות השידוך התחילו לזרום, היא דחתה אותן על הסף. "אני לא יכולה להקים בית משלי ולהשאיר את אמא לבד", היא אמרה.

האם התחננה אליה שתסכים לצאת לשידוכים: "אני כל כך רוצה שתתחתני ותהיי מאושרת", היא אמרה לבתה המסורה, "את כל החיים שלך נתת למעני. לא היתה לך ילדות, לא היו לך חיי חברה מלאים, לא נסעת למחנה ולא לטיולים, כדי שלא להשאיר אותי לבד. עכשיו את צריכה להתחתן, אני כבר אסתדר!".

אבל אסתי לא אבתה לשמוע. בשום אופן.

יום אחד היא חזרה לביתה, וציפתה לה הפתעה. הסתבר שאמא שלה החליטה להתחתן! רב הקהילה, כך היא שמעה באיחור, היה זה שארגן את השידוך ודאג, לאחר שאמא שלה פנתה אליו ואמרה שהיא רוצה להתחתן בהקדם, כדי לשחרר את ביתה מהחוב והעול של הטיפול בה.

למרבה הפלא, החתונה עשתה לה טוב, לאם, היא החלה להתאושש אחרי קרוב ל-20 שנים כאלמנה. בעלה דובר צרפתית רהוטה, אלמן עם ארבעה ילדים שרובם כבר התחתנו...

עכשיו היתה זו אסתי שנשארה לבד, אבל לא לאורך זמן. המידות הטובות שלה והשם הטוב שלה הלכו לפניה, ועד מהרה מצאה את השידוך ההולם בשעה טובה ומוצלחת.

בימים הקרובים היא מתחתנת, ואין לה כלום. היא חייבת עזרה, והרבה! את שמלת הכלה תרמה הקהילה, את האולם היא כיסתה מהחסכונות המעטים שצברה בשנות נעוריה, אבל הקייטרינג, המאפרת, הצלם, התזמורת, הנדוניה, כל אלו חסרים. היא חייבת הרבה עזרה, עכשיו. בימים אלו, לפני שהיא מתחתנת.

אסתי היא רק אחת מתוך 89 היתומים והיתומות שמתחתנים בימים אלו ונכללים ב'קרן יתןומי כסלו' של קופת העיר.

בהוראת הרבנים, הציבור מתבקש לתרום סכום של עשרה שקלים בלבד לכל יתום, בסך הכך 890 שקלים, ולקחת חלק במצווה הכבירה הזאת, של השאת יתומים ויתומות, שחז"ל הקדושים אמרו שעל צדקה כזאת נאמר "וצדקתו עומדת לעד".

המשפיע הצדיק רבי אלימלך בידרמן שליט"א מברך את כל התורמים לקרן, שיזכו לראות ישועה בקרוב!

הקליקו כדי לעזור לאסתי ול-88 יתומים ויתומות נוספים להתחתן בכבוד >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר