תדהמה בכרמיאל

מזעזע: הרב רפאל טרבלסי אובחן כחולה ונפטר בתוך חודש

ההלוויה התקיימה באופקים בה התגוררה המשפחה עד לפני כשנה • שכנה מוחה דמעה: "אני לא יודעת איך אפשר לנחם אישה שהרגע חרב עליה עולמה, והיא לא קיבלה אפילו התראה מראש..." • מכריו מספרים: "היה אציל נפש, אברך רציני שהשקיע את כל כוחותיו בלימודים והקים משפחה לתפארת" (חרדים)

המשפחה שבורה ורצוצה ללא יכולות להשתקם עצמאית (צילום: באדיבות המצלם)

בצער רב ובאבל עמוק קיבלה הקהילה החרדית בכרמיאל את הבשורה המרה על פטירתו של האברך היקר הרב רפאל טרבלסי ז"ל, שהצטרף לקהילה לפני כשנה, לאחר מספר שנים בהם התגורר עם משפחתו באופקים.

הרב טרבלסי היה יליד נתיבות, ורעייתו תבלחט"א הינה ילידת המושב תפרח. באופן טבעי התגוררו השניים בשנים הראשונות אחר נישואיהם באופקים השוכנת בין נתיבות לתפרח. בשנה שעברה הם החליטו לעבור לכרמיאל, שם התקבל הרב טרבלסי כאברך מן המניין בישיבת 'רינה של תורה'.

בשבועות האחרונים החל הרב טרבלסי לחוש בכאבים ובחולשה. הוא פנה לרופא ששלח אותו לבצע סדרת בדיקות ולפני חודש התקבלה הבשורה הקשה, לפיה הוא סובל מהמחלה הממארת ל"ע, שמקננת בגופו.

הטיפולים החלו באופן מיידי, והרופאים הביעו דאגה, אבל איש לא חשב שקצב המחלה יהיה מהיר כל כך.

ביום חמישי האחרון חש ברע ופונה לבית החולים בתל השומר, שם התדרדר המצב עוד יותר, ובשבת קודש השיב נשמתו ליוצרה, אחרי שהזדכך בייסורים קשים ומרים במשך שבועות אחדים.

ההלוויה התקיימה במוצאי השבת בבית העלמין באופקים, שם נטמן, כשחבריו ומכריו של הרב טרבלסי מבכים מרה את פטירתו בדמי ימיו.

כדי לעזור ליתומים הרכים הקליקו כאן >>

אחת השכנות שהגיעה להלוויה כדי לחזק את האלמנה הטרייה, סיפרה שהיא לא מצאה מילים כדי לנחם אותה: "אני לא יודעת איך אפשר לנחם אישה שהרגע חרב עליה עולמה, והיא לא קיבלה אפילו התראה מראש...". לדבריה: "האלמנה עוד לא עיכלה את זה שבעלה חולה, היא התקשתה להפנים את זה, ואמרה שהיא צריכה זמן לעכל את זה. עכשיו הוא כבר לא חולה... עכשיו היא אלמנה והילדים שלה יתומים. אין לי מילה אחת של תנחומים שאני יכולה לומר לה במצב הנורא הזה".

מכריו של הרב טרבלסי ספדו לו: "הוא היה אברך רציני, השקיע את כל כוחותיו בלימודים. היה מאוד מסור לרעייתו ולילדיו הרכים, במבט לאחור אפשר לומר שהוא הרעיף עליהם כאלו כמויות של אהבה, כי כנראה 'מזליה חזא' – המזל שלו הרגיש שלא יהיו לו הרבה שנים כדי לחבק וללטף את ילדיו הרכים.

בנו בכורו של הרב טרבלסי בן חמש וחצי בלבד, והקטן מבין השלושה בן שנתיים, כשבתווך ילד נוסף כבן שלוש וחצי.

המשפחה כולה שבורה ורצוצה, ואנשי הצדקה שנחשפו למקרה מדווחים שאין לאלמנה הצעירה כתף כלכלית להישען עליה במצב הקשה: "הם יזקקו להרבה מאוד עזרה, מדובר כאן בתיק לא פשוט של יתומים שמתחילים את היתמות שלהם מגיל צעיר במיוחד. חייבים להקים קרן של עזרה וסיוע למענם, כדי שהם לא ירעבו ללחם חלילה".

כדי לעזור ליתומים הרכים הקליקו כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר