טרגדיה קורעת לב

מזעזע: "הרופאים היו מרוצים מהטיפול, ואז הגיע הווירוס הקטלני"

בני משפחתו של הרב רפאל טרבלסי מכרמיאל, שנפטר בשבת האחרונה, מספרים את הסיפור המלא • המחלה היתה קלה יחסית, הרופאים היו מרוצים מקצב ההתקדמות, והתקווה היתה גדולה • ווירוס קטנטן תקף אותו בזמן שהמערכת החיסונית היתה מוחלשת, ובתוך זמן קצר השיב נשמתו ליוצרה • בבית נותרו אלמנה שבורה ורצוצה ושלושה יתומים רכים שאף אחד מביניהם אינו יודע לומר קדיש (חרדים)

"הם משהו להתחיל אתו את ההתמודדות הנוראה הזאת" הרב רפאל טרבלסי ז"ל (צילום: באדיבות המצלם)

פרטי המקרה המזעזע בו נפטר הרב רפאל טרבלסי ז"ל מאופקים ומכרמיאל, נחשפים, וקורעים את הלב:

ביום חמישי בערב פונה הרב טרבלסי לבית החולים שיבא בתל השומר, כשהוא סובל מחולשה גדולה במיוחד. בשבת הוא נפטר לבית עולמו, לאחר שהרופאים ניסו להיאבק על חייו, ללא הצלחה.

חודש קודם לכן אובחן הרב טרבלסי כחולה במחלה הממארת ל"ע, אבל הרופאים אמרו שעל אף שהמחלה היא בריאותיו, מדובר במקרה קל מאוד. הם העריכו שהוא יזדקק לארבעה טיפולים כימותרפיים בלבד כדי להתפטר מהגרורות הסרטניות.

אחרי שני טיפולים היו התוצאות טובות במיוחד. הרופאים אמרו שהם סבורים שניתן יהיה לוותר אפילו על הטיפול הרביעי ולהסתפק בשלושה טיפולים, משום שהגוף מגיב בצורה נהדרת לטיפול ומתנקה מהמחלה הנוראה.

לחצו כאן כדי לסייע ליתומיו הרכים של הרב רפאל טרבלסי ז"ל >>

התברר שכשמדובר באדם עם מערכת חיסונית שהוחלשה כל כך בטיפול הכימותרפי, הווירוס עלול להתגלות כאכזרי במיוחד. בתוך זמן קצר מאוד החלו כל המערכות בגופו של הרב טרבלסי לקרוס, עד לפטירתו בשבת קודש.

המשפחה ההמומה לא הספיקה להבין את מה שהתחולל לנגד עיניה. עד לפני ימים אחדים עוד התהלך הרב טרבלסי כאחד האדם, ואף שהיה חלש מעט בגלל הטיפולים, איש לא האמין שבתוך ימים אחדים הוא כבר יהיה בעולם שכולו טוב.

"האלמנה פשוט בהלם", אומרים קרובי המשפחה, "היא עוד לא עיכלה את מה שקרה. היא כל הזמן מחפשת את רפאל, לא מבינה לאיפה הוא הלך, וכשהיא תופסת את עצמה היא פורצת בבכי חסר מעצורים. אי אפשר לנחם אותה. זה נורא!".

"הגדול מביניהם בן חמש וחצי. הקטן בן שנתיים, הם לא מבינים בכלל את המשמעות. אין להם שום מושג מה קרה פה, אומרים להם שאבא נפטר והם שואלים מתי הוא חוזר ומביא מתנות...

"אבל בהמשך זה לא הולך להיות קל. היא תצטרך לגדל שלושה יתומים שאין להם דמות אב, היא תצטרך להתמודד עם קשיים כלכליים לא פשוטים כשאין בבית את האבא שדואג לפרנסה ושמטפל בכל מה שצריך.

"אנחנו באמת לא יודעים מה לעשות", הם אומרים, "אין לנו הרבה אופציות. אנחנו פשוט פונים ללב הרחום של עם ישראל ומבקשים עזרה. זה הדבר היחיד שאפשר לעשות בכזה מקרה, זה הדבר שנכון לעשות, כי המשפחה הזאת באמת תזדקק להרבה מאוד תמיכה ועזרה. עכשיו המקרה הזה עוד טרי, אנשים מגלים אמפתיה ועוזרים, מה יקרה בעוד שנתיים? בעוד עשר שנים? כשיהיו לה שלושה יתומים בגילאי 13 – 16 שהם יתומים כבר כל כך הרבה זמן עד שכולם מסביב ישכחו בכלל שהם זקוקים לעזרה?

"לכן אין ברירה, חייבים להקים להם קרן עזרה וסיוע כדי שיהיה להם לפחות את הבסיס המינימלי, משהו להתחיל אתו את ההתמודדות הנוראה הזאת".

לחצו כאן כדי לסייע ליתומיו הרכים של הרב רפאל טרבלסי ז"ל >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר