73 יתומים בחודש אחד

הגר"מ שטרנבוך: "נאמן הוא אבינו שבשמים לשלם לכל אחד שכרו בשלמות"

הברכה המיוחדת נכתבה במיוחד עבור המשתתפים במגבית 'קופת העיר' עבור חתונות ע"ג היתומים • " והחוב מוטל על כלל הציבור לתת נתינות חשובות לזכות במצווה רבה כזאת, וכל המוסיף בנתינתו יוסיפו לו ברכה מן השמים" • באופן מיוחד, יגיע מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א לתפילה מיוחדת על כל התורמים כבקשתו עבור 73 חתונות היתומים של חודש שבט בקבר רחל בערב ראש חודש אדר (חרדים)

פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך כותב את הברכה המיוחדת למסייעים לע"ג חתונות היתומים (צילום: באדיבות המצלם)

עם פתיחתו של חודש שבט, נפתחה בדריכות מוגברת, מגבית יתומי שבט ע"י 'קופת העיר', במספר שיא של 73 חתנים וכלות יתומים ויתומות, מכל רחבי ארץ הקודש, אשר על-אף שחתונתם צפוייה להתקיים בחודש הנוכחי, הם עדיין נדרשים נואשות לעזרת הציבור כדי להגיע אליה בדרך הכבוד הראויה.

כידוע, מערך מורכב של בירור קפדני מסנן את המקרים הקשים ביותר מכל רחבי ארץ הקודש, כאשר מתקיימות פגישות בירור מעמיקות, עד להכרעת המקרים שנכנסים ונכללים במגבית 'קופת העיר' מידי חודש בחדשו, מאושרים בישיבת רבני 'קופת העיר', ומקבלים את אישורם של גדולי הדור לצאת במגבית עבורם.

לתרומה עבור 73 היתומים הקליקו כאן >>

לרגל מגבית "קופת העיר" עבור 73 היתומים, יצא פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך במכתב קריאה וברכה מיוחדת, מלבד הנהגתו להשתתף ולתמוך בכל מגביות היתומים של 'קופת העיר'. במכתבו כתב הראב"ד הגר"מ שטרנבוך : "בעהשי"ת ערב ר"ח שבט תשפ"ג, הנה קופת העיר תומכים בעין יפה מידי חודש בחודשו בנישואי יתומים ויתומות, ועכשיו הקימו קופה מיוחדת לעזרת שבעים ואחד יתומים ויתומות שעומדים להינשא בחודש שבט, ובדקו כל מקרה ומצאו שזקוקים לעזרה, והחוב מוטל על כלל הציבור לתת נתינות חשובות לזכות במצווה רבה כזאת, וכל אחד ישתדל לתת כפי יכולתו, ואשרי מי שיכול לתת עבור נישואי כל אחד מהיתומים לכה"פ 10 ₪ ליתום, ושכרו רב מאוד".

"ושמעתי מפי זקני הגרש"ז פינס זצ"ל ששמע בשם כלתו של הגר"א שהעידה עליו, שאף שהיו רגעיו ספורים ולא ביטל מעולם רגע מת"ת, וכשבקשו ממנו להתעסק בצדקה שלח לגבאי צדקה, מ"מ כשהגיעה אליו כלה ענייה יתומה, לא וויתר על שכר מצוה כזאת, והלך בגופו להתעסק בקיום מצווה זו".

"וחודש שבט הוא זמן רחמים ורצון ומסוגל לתשועה גדולה, וכדאי הוא זכות המצוה הגדולה להשיא יתומים ויתומות לעורר רחמי שמים על כל הנותנים שיזכו לראות ישועת ה', ונאמן הוא אבינו שבשמים שישלם שכר רב למי שמרחם על בניו, וכל המוסיף בנתינתו יוסיפו לו ברכה מן השמים, והנני מבקש מכל אחד להצטרף, ונאמן הוא אבינו שבשמים לתת לכל אחד שכרו בשלימות".

ב'קופת העיר' מעוררים את גודל הצדקה המגיעה ע"י צירוף הכלל כולו, כשהם קוראים לעשות מאמץ מעל מאמץ להירתם למען המגבית הנחוצה, ולהשתדל לסייע בסיוע שיש בו ממש להצלתם של 73 היתומים, ומזכירים כי עבור כל יתום המגבית היא היחידה, הראשונה והאחרונה, וגורלו יוכרע רק לפי הצלחתה של המגבית.

באופן מיוחד, יגיע הגר"מ שטרנבוך בערב ראש חודש אדר לתפילה מיוחדת בקבר רחל על כל התורמים כבקשתו עבור 73 חתונות היתומים של חודש שבט, כאשר כל השותפים שיסייעו בסך 10 ש"ח לכל יתום, יוכלו להעביר בקשה מיוחדת למעמד התפילה של הגר"מ שטרנבוך בקברה של רחל אמנו.

לתרומה עבור 73 היתומים הקליקו כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר