הפרק השישי

כך היו נראים החיים הטובים של הממלכה החשמונאית • צפו

בפרק השישי בסדרה ההיסטורית "ועל המלחמות", נעסוק בתקופה מרתקת - בימי התהילה של הממלכה החשמונאית, כלומר החל מתקופתו של שמעון החשמונאי אחיו של יהודה המכבי, ואחר כך של בנו יוחנן הורקנוס ונכדו אלכסנדר ינאי | צפו בפרק השישי (מעניין)

אלי דן וישראל גינצבורג (צילום: דודי פלוג | מפיק: אשר רוט)

פרק שישי של "ועל המלחמות": בפרק זה אנחנו עוסקים בימי התהילה של הממלכה החשמונאית, כלומר החל מתקופתו של שמעון החשמונאי אחיו של יהודה המכבי, ואחר כך של בנו יוחנן הורקנוס ונכדו אלכסנדר ינאי.

לכל הפרקים של ועל המלחמות>>> לחצו כאן

סך הכל נמשך שלטונם המתפשט של שליטי החשמונאים כ-67 שנה, את התקופה חתמה שלומציון המלכה, אלמנתו של אלכסנדר ינאי, שהוסיפה למלוך 9 שנים שלוות למדי ונטולות מלחמות לאחר מות בעלה.

זו הייתה תקופה נדירה של כמה עשרות שנים בה זכו היהודים לעצמאות מדינית בארץ ישראל, עצמאות שבאה לידי ביטוי בטביעת מטבעות, כסימן לעצמאות כלכלית, ואפילו סימן הרומז למלוכה. מטבעות מהתקופה החשמונאית נמצאו ועליהם סמלים שונים, ולא תמונות מלכים כפי שנהגו לעשות שליטי הגויים. כמובן הדבר נובע מהקפדתם של מלכי החשמונאים על איסור התורה בעשיית פסל ותמונה.

בביקור במוזיאון החשמונאים הממוקם במודיעין, ראינו מטבע אחד כזה מתקופת שלטון החשמונאים, ודיברנו על המשמעות שמדינת ישראל מייחסת לעצמה בכך שיא מעתיקה את אותם הסמלים מהמטבעות החשמונאים אל מטבעותיה, ובכך מנסה לומר כי היא מחדשת את ימי התהילה של השלטון החשמונאי.

בפרק הבא נדבר על מלחמות האחים וקריסתה של הממלכה החשמונאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר