הרב פוקס מגיב לטוקבקיסטים האתאיסטים

הבנתי שישנם גם ליטאים שלא מאמינים כל כך בנושאים הללו שקוראים את המאמרים... אין לי עליהם שום דבר חוץ מתפילה שיום יבוא ויגדלו קצת אינטליגנציה ויפסקו להיות פרימיטיביים ולדבוק באמונה אחת שאין לה בסיס. הרב פוקס מגיב למחרפים ואלו שאינם מאמינים בסגולות

הרב חיים פוקס | כיכר השבת |
הפסיקו להיות פרמיטיביים והתחילו להאמין בסגולות (צילום: באדיבות הרב חיים פוקס)

שאלו אותי רבים, למה איני מפרסם עוד מאמרים שעדיין בכתיבת יד ומפיצם באתר החשוב "כיכר השבת".

אודה ולא אבוש כי ראיתי את תגובותיהם של הקוראים הנלהבים החכמים יותר והחכמים פחות והשתוממתי מאוד בתחילה. אחר כך אפילו נעלבתי קצת מרמת האינטליגנציה ורמת האמונה שיש לקוראיי.

אנסה להסביר את עצמי- כאשר פרסמתי את המאמר על הנוסח להשבת אבדה, של מורנו הרב הצדיק והגאון המקובל האלוקי רבנו רבי חיים ויטאל זכר צדיק וקדוש לברכה לחיי העולם הבא (תכף אסביר למה פירקתי את הראשי תיבות) התגובות היו פשוט בין מטומטמות לבין כפרניות.

אבל בכל זאת הבנתי שישנם גם ליטאים שלא מאמינים/מבינים כל כך בנושאים הללו שקוראים את המאמרים. החלטתי להרים את הכפפה ולהביא את המקורות ההלכתיים לכל מה שאמרתי , ראשונים ואחרונים, ובכך על ידי שני מאמרים לכסות את הגולל על ההערות חסרות הידע והאמונה.

ואודה ולא אבוש שלמרות שגילו לי עורכי האתר שאת המאמר האחרון קראו יותר מעשרות אלפי קוראים, למבול התגובות שעלה בשצף קצף על דברי רבותינו הקדושים, לא הייתי מוכן.

חשבתי לעצמי בחשבון הנפש שאני משתדל לעשות תמיד "אולי אני טועה אולי אני לא בסדר אולי לא צריך לפרסם כל דבר. הרי בכל זאת בשם תורת הנסתר נקראה... אולי התלהבותי מלחשוף את האמת אמרתי דברים שאיני צריך לאומרם ועוד בכזאת התלהבות?"

ואז נזכרתי בסיפור ידוע של הרב הגאון פה מפיק מרגליות מורנו הרב שלום שבדרון זכר צדיק וקדוש לברכה לחיי העולם הבא (עיי"ל) על שפעם אחת הוא נתן דרשה שעסקה במוסר ותוכחה.

ומי שהכיר את רב שולם... אהה... מבהיל על הרעיון... מיד נזכרים בהתלהבות ובקצב הדיבור ובתנועות הידיים המורמות אל על.. חבל שלא צילמו עוד ווידאו מדרשותיו המופלאות.

אחרי הדרשה ניגש אליו אחד מבחורי הישיבה ופער את פיו נגד הרב ופלט "ומי אתה שתגיד לי תוכחה.." עפ"ל.

הרב שלום שבדרון לא ענה לו אלא עשה מיד חשבון נפש " באמת מי אני?..."

אלא מה עשה , הלך מיד לתחנת האוטובוס מירושלים לבני ברק לשאול את פי מרן החזו"א זצוקלל"ה האם הוא יכול למסור דרשות כאלו ולהחדיר אמונה בלב המאזינים.

כאשר הניח את שאלתו לפני מרן החזו"א זצוקלל"ה ענה לו: "איך אענה ולא שמעתי אתכם דורשים? אלא מאי תתחיל לדרוש לפני ואדע מה לענות ..." והרב שבדרון חושש, איך אדרוש יחידי לפני מרן?

אך בקשתו, הוראתו!, והתחיל לדרוש. ולאט לאט הגיעו ההתלהבות והעיניים נעצמו והטונים הנמוכים שעלו בדיוק ברגע הנכון והידיים, אוי הידיים, עלו וירדו כמו שרק רבי שלום יודע ובסוף כאשר סיים פקח את עיניו ושמע את מרן החזון איש קובע נחרצות "תמשיך להגיד , וככה עם הידיים!"

עפר אני לרגליהם של גדולי האומה הללו אך הסיפור הזה נתן לי חיזוק וכששאלתי את מורי ורבי האם להמשיך חיזק אותי ביתר שאת להסיר מעטה החושך על נושאים אלו ולפרסם אותם שוב ושוב (וככה עם הידיים!).

המגיבים היו אפיקורסים שסילפו את דברי

אך את העידוד הגדול יותר קיבלתי כמה שבועות מאוחר יותר וכשאגלה לכם לא תאמינו.

יום אחד קיבלתי לינק במייל ממישהי שניסתה לחפש אותי באחת מהרשתות החברתיות ובטעות נקלעה לפרופיל מיוחד של כופרים שכאשר בחננו אותם לעומק הבנתי שכל מה שיש להם בחיים זה לחפש באתרים דתיים וחרדים עדיף, פליטות פה, נושאים לוהטים, בקיצור כל רעיון שהוא שונה משלהם שאפשר לצחוק עליו ואז להציף את המאמר בדעותיהם הכוזבות בכדי להראות לציבור ירא השם שבעצם הרבה מתוך הציבור החרדי כביכול לא מאמין בדרך הזו ובהשקפה הזו.

וכך קרה גם במאמר שלי. על כל 12,429 (!!!) תגובותיהם עד להיום, קיבלו עליהם וקיימו להיכנס לתגובות המאמר בכיכר השבת ולהתחזות לאנשים חרדים ובכך לנסות לקעקע את יסודות היהדות (חחחחחח) אבל על אחרים יכולה להיות הרגשה שאלו מאיתנו ומדברינו אז לכן באתי כאן לבוא ולעורר– לא מאיתנו דבריהם שחס ושלום כל דברי נביאנו אמת ותורת משה אמת עד ימינו אנו ונישאר מאמינים בני מאמינים אנחנו וצאצאינו וצאצאי צאצאינו לעולם ועד אמן.

אז אמנם ביקשתי חזור ובקש בתחילת המאמר בזמנו שהוא לא מיועד ללא חרדים ודתיים, אבל מה לעשות שטיפשים קופצים בראש ורואים שאפילו ראשי תיבות פשוטים אינם יודעים לפרש (עיי"ל).

אין לי עליהם שום דבר חוץ מתפילה שיום יבוא ויגדלו קצת אינטליגנציה ויפסקו להיות פרימיטיביים ולדבוק באמונה אחת שאין לה בסיס ולהישען על כמה בודדים שלמדו קצת באוניברסיטה ושגעו אותם לדבר.

שהרי לא כל "רב" שפלט משפט אומלל הוא נציג היהדות כולה ולכן זה לא משקף אותנו, כמו שאגיד על אמרתו של אחד מהוגיכם מתקופת הגמרא שאולי המציאות שלו היא רק במחשבה אז אולי אנחנו לא בעצם כאן... ואענה בתשובה עדינה שאם זה כך אז תשלמו את המשכנתא בדמיון ואז תפתרו את עצמכם מכל תשלום בכלל ומאתנו בפרט.

ולא כל תמונה של עיוות פיזי של בני אדם ובעלי חיים הוא "טעות" של בורא עולם ח"ו אלא תיפתחו לרעיון של "תיקון" שהרי הקב"ה נותן קשיים לאדם שיתגבר עליהם ומכאן באו המושגים "את אשר יאהב (ה' -אותו) יוכיח" ו"אין גוזרים על הציבור גזרה אלא אם כן יוכל לעמוד בה"

אלא מה, אתם נתפסים לאמונה הנוצרית האומרת שבורא עלם נותן רק טוב –אין רע בעולם, וזה רק מראה כמה ידיעה יש לכם ביהדות-שהרי כתוב ונתתי לכם את הטוב ואת הרע את המוות ואת החיים ובחרת בחיים...יש טוב ויש רע וכשהרע מגיע אתם כבר יודעים ואם לא תקראו בפרשת "בחוקותי"

ולכן יש לכם שאלות מטומטמות חסרות ידע והבנה כמו למה הייתה שואה ולמה ילדים מתים וכו'. חושבים אתם שאף אחד לא חשב על זה לפניכם..

אתם מזכירים לי כל הרצאה לבעלי תשובה, שבה כל פעם יקום אדם/אשה ובפנותם למרצה יגידו "הרב! לי יש שאלה, שאלתי אותה את כל הרבנים ולאף אחד לא הייתה תשובה..." כאשר חיוך של ניצחון נוטף מבין שפתיו, וכאשר המרצה נותן ל"יהלום" החדש לפתוח את פיו, זוכה הוא היהלום לפתוח את פיהם של רוב המאזינים בצחוק, שמשתתק במהירות , זאת נוכח חיוך הניצחון של הצדיק החדש שנהפך לבושה...

תמיד זאת אותה שאלה, תמיד זה אותו טיעון והמפליא מכל שתמיד זו אותה תשובה פשוטה כל כך שגורמת לשואל להשפיל עיניו בהיותו חכם או להעיז פנים בהיותו טיפש ועקשן.

הרי חכמים דנים במה חטאו אותם ילדים בזמן שבני ישראל היו במצרים שטחו אותם בטיח בכדי להגדיל את הכמות של הטיט ונתבן שנתבעו על ידי המצרים בכל יום. והרי הסיפור הידוע של משה שביקש מהקדוש ברוך הוא להוציא את אחד מהם ומה קרה בסוף כולם יודעים.

תפתחו עיניים ותגדילו ראש – ישנם פרופסורים חרדים בכל העולם מפתחים ומדענים סופרים ומתמטיקאים חרדים זה לא קשור לידע זה קשור להבנה.

ואתם קוראי הלא אתאיסטיים אני מברך אתכם שתדעו מה לקרוא ומה לא לקרוא ולהבין לפחות מי כתבם.

אוהב את כולכם כולל האתאיסטיים שהרי התקיפה היא כנגד הרעיון ולא נגד האנשים מאחוריו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר