פרופסור ישראל אומן: "לימוד התורה הופך את העם למשובח"

שאלתם את עצמכם מדוע העם היהודי השתבח בכמות של זוכי פרסי נובל? לפרופ' ישראל אומן יש תשובה: "יכול להיות שיש גנום יהודי המביא לכך שיש יהודים רבים הזוכים בפרס, והוא תוצאה של הערכים היהודים והערך היהודי הנעלה ביותר והוא מעל לכל דבר אחר הוא לימוד תורה" (אקטואלי, יהדות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הפרופ' אומן (צילום: פלאש 90)

הפרופסור ישראל אומן, התייחס בראיון שהעניק לתחנת הרדיו 'גלי ישראל' לכמות זוכי פרסי הנובל היהודיים, ואמר כי יתכן ולימוד התורה משבח את העם היהודי, וגורם לכמות המשמעותית של הזוכים מבני העם בפרס.

אומן, הוא חתן פרס ישראל בעצמו בתורת המשחקים. הוא טוען כי ללימוד התורה יש חלק לא קטן בגרימה לזכייתם שוב ושוב של יהודים בפרס היוקרתי.

”יכול להיות שיש גנום יהודי המביא לכך שיש יהודים רבים הזוכים בפרס נובל והוא תוצאה של הערכים היהודים" אמר אומן, והוסיף כי "הערך היהודי הנעלה ביותר והוא מעל לכל דבר אחר הוא לימוד תורה וזה חשוב יותר משמירת שבת. הגמרא אומרת שחזקיהו המלך ועם יהודה ניצל מסנחריב רק בגלל לימוד תורה".

פרס נובל (ויקיפדיה)

"לימוד תורה זה עיסוק אינטלקטואלי והכיבוד של הערך העליון הזה עובר לעיסוקים אחרים" אמר זוכה הנובל הפרופ' ישראל אומן.

לדבריו: "הבית היהודי מלא ספרים ובתים אחרים אולי יש ואולי אין, אבל בבית היהודי יש ארון ספרים מלא וגדוש. במשך כל הדורות נתנו כבוד גדול לעיסוק אינטלקטואלי". הפרופ' אומן העניק דוגמא: "אפילו הגבירים שרצו לחתן את בנותיהם חיפשו אצל ראשי הישיבות את התלמיד החכם הכי גדול".

"לימוד התורה הופך את העם למשובח ואת האנשים למשובחים" סיכם הפרופ' אומן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר