מבחני הרבנות: בנות השגיחו על הרבנים בעת הבחינות

המבחנים לתואר רב ברבנות הראשית ממשיכים לנפק תקלות אינספור • סדרת תקלות אירעו במבחנים האחרונים שערכה הרבנות, כאשר קבוצת בנות באו כדי להשגיח על הנבחנים (יהדות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
היכל שלמה: בניין הרבנות הראשית (צילום: אריאל הורביץ GFDL)

יום אחד - סדרת כישלונות: מאות אברכים הגיעו ביום רביעי בשבוע שעבר אל בנייני האומה בירושלים, בכדי לענות על שאלות בוחני הרבנות הראשית. מדובר במבחן אחד מתוך 12 מבחנים עד לקבלת תואר רב בישראל. אך עד להגעתם אל שולחן הבחינה, הם עברו סדרת תקלות שלא עמדו בקנה אחד עם היותם חרדים.

כך למשל, הנבחנים סיפרו כי בכניסה למתחם המבחנים עמדו קבוצת בנות בניגוד למה שהם ציפו ממוסד הרבנות שאמור להבין את רגשות הציבור שומרי המצוות. "כשהגענו לשם חשכו עינינו, בכניסה למקום עמדו קבוצת בנות, הם באו לבדוק אותנו - הנבחנים החרדים". סיפר אחד הנבחנים בשיחה עם "כיכר השבת".

האברך מספר על התנהלותם של הרבנות הראשית לאורך המבחן עצמו, לדבריו הם עברו סדרת בדיקות תואמות מספר פעמים בלי סיבה מוצדקת: "במשך 4 פעמים בדקו אותנו האם שילמנו עבור המבחן עצמו שעלותו 325 שקלים, אגב, בניגוד לפעמים קודמות שאז המחיר היה 250 שקלים. למה כשאנשים מגיעים לקולנוע איש לא בודק אותם יותר מפעם אחת ודווקא כאן בדקו והפריעו ללימודים" הוא תוהה בזעם.

הנבחן קובל על כך שנשאלו שאלות על חומר שלא נלמד: "השאלות על הסימנים בעירובין היו על חומר שלא נלמד". לא רק זאת הייתה הבעיה בשרשרת הבעיות שהתרחשו ביום המבחן ובימים קודם לכן. כך גם המענה הטלפוני ברבנות הראשית "אם תרצה לתפוס אותם טלפונית תצטרך להמתין ימים". הנבחן תוהה עוד מדוע תוצאות המבחן הקודם עדיין לא התקבלו "היה מבחן בכסלו ועדיין לא קיבלנו את תוצאות המבחן".

תגובה דובר הרבנות: "בשבוע שעבר נבחנו כ-1,600 מועמדים בבחינות השונות לרבנות. בתחילת השנה האזרחית עברה הרבנות הראשית ממשרד ראש הממשלה למשרד לשירותי דת, ובשל כך גביית הכספים בבחינות בוצעה על ידי חשבות המשרד לשירותי דת".

"בעבר הייתה תופעה של כניסת נבחנים לבחינה מבלי ששילמו, ולכן התקבלה החלטה לבדוק באופן יסודי כי כל מי שנכנס לבחינה אכן שילם עבורה. לשם כך התייצבו בכניסה לבנייני האומה עובדות ועובדי מחלקת החשבות של המשרד לשירותי דת אשר בדקו את שוברי התשלום של כל מי שביקש להיבחן. מי שלא הציג שובר מקורי קיבל במקום שובר חדש והופנה לסניף הדואר הסמוך על מנת לשלם. סניף הדואר דווח מראש על גידול צפוי במספר הפונים בעקבות הבחינות, ובתיאום עם דואר ישראל תוגבר הסניף בנותני שירות על מנת לווסת את העומס. מי שנדרש, בעקבות בעיה בשובר, לשלם עבור הבחינה פעמיים, מוזמן לפנות בכתב למחלקת הבחינות בצירוף מספרי השוברים ששולמו, ופנייתו תיבדק".

לאחר תחילת הבחינות, עברו עובדי החשבות בין הנבחנים וחזרו ווידאו שכל הנבחנים שילמו עבור הזכות להיבחן".

"מחלקת הבחינות ברבנות הראשית לישראל היא מחלקה הפועלת בתקציב סגור. כל כספי האגרות הנגבים מהנבחנים מממנים אך ורק את הוצאות הבחינה. כתוצאה מכך, נבחנים הנכנסים לבחינה בלי לשלם פוגעים בתפקוד המחלקה ומפילים נטל על חבריהם הנבחנים שמשלמים".

"האיחורים בשליחת שוברי התשלום הם תוצאה של מעבר הרבנות ממשרד ראש הממשלה למשרד לשירותי דת, והמסקנות הנדרשות למניעת איחורים בשליחת השוברים בעתיד הוסקו. הטענות על שאלות שלא היו בחומר הלימודים ייבדקו. הבחינות ממועד כסלו נשלחו לבדיקה באיחור בעקבות איחור באישור התשלום לבוחנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר