"הוציאו שמועה בשמי"

הרב מוצפי מבהיר: לא דיברתי על יהדותם של הפרסים

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, מכחיש את השמועה שהופצה ברשתות כי כביכול פסק כי יש "חשש ליהדותם של יוצאי פרס" וכי עליהם לעבור גיור לחומרא (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב בן ציון מוצפי (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, מכחיש את השמועה שהופצה אמש (שני) כי כביכול פסק כי יש "חשש ליהדותם של יוצאי פרס" וכי עליהם לעבור גיור לחומרא.

במשך יממה שלימה הופצה הודעה ברשתות החברתיות בשם הרב מוצפי כי יש חשש ליהדותם של יוצאי פרס-איראן. ההודעה נשלחה לעיתונאים ובכלל ברשתות ובמעונו של הרב קיבלו פניות רבות לפשר ה"פסק".

בהודעה שהופצה כביכול בשם הרב נכתב בין היתר: "יש חשש רב ליהדותם של רוב יוצאי פרס וצריך לחשוש כאשר מתחתנים עמם. במקרה הצורך ובכל מקרה בו מתעורר חשש, יש לבצע גיור לחומרא".

עוד נכתב: "הגרב"צ מוצפי אמר כי הדבר נחשף בעקבות ספרי שושלות יוחסין שנמצאו באיראן והובאו לישראל בחשאי והתברר כי רובם מזוייפים. עוד אמר הרה"ג בן ציון מוצפי, כי בקרוב יצטרכו בני העדה, להוכיח את יהדותם כפי שמתבצע עם יוצאי חבר העמים".

אך בשיעורו השבועי אמש, בבית הכנסת 'מוסיאוף' בשכונת הבוכרים בירושלים, הכריז הרב מוצפי בקולו כי מדובר בשקר וכזב: "הוציאו היום שמועה בשמי, שקר, שכביכול אמרתי שפרסים יש שאלה ביהדות שלהם. חלילה וחס, חס ושלום, עדה קדושה בישראל, מישהו יכול לדבר עליה, לא היה ולא נברא".

על אלו שהפיצו את השמועה אמר הרב מוצפי: "אנשים רעים וחטאים, זה פרשת השובע, 'ואנשי סדום רעים וחטאים לה' מאד', המציאו המצאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר