"וְסָלַחְתָּ לַעֲו‍ֹנֵנוּ"

המצעד: ממי הפוליטיקאים מבקשים סליחה?

לקראת יום הכיפורים, ביקשנו מחברי הכנסת שלנו לומר בפני מי הם מתנצלים • יצחק פינדרוס ביקש סליחה מגדולי ישראל, משה ארבל ממשגיחי הכשרות ומיכאל מלכיאלי - מהיו"ר אריה דרעי (יהדות)

סליחות בכותל המערבי (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
ח"כ יום טוב כלפון (צילום: כיכר השבת)

יום הכיפורים ה'תשפ"ב יתקדש עלינו בעוד שעות מעטות, וכחלק מהתמקדות במצוות היום העיקרית, מצוות התשובה, אנו ב'כיכר השבת' פנינו אל נבחרי הציבור שלנו בשאלה הפשוטה, אך היסודית: ממי אתם מבקשים סליחה?

השארנו לפוליטיקאים את השאלה הזו פתוחה, לבחירה בכל אדם, מכל סוג, ואלו התשובות שריכזנו:

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, ביקש סליחה מגדולי הדור, שראו למרחוק את חשיבות הלימודים גם בימי הגל הראשון של מגיפת הקורונה: "אני מבקש סליחה ממרנן ורבנן, מרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי''ג אדלשטיין שליט''א, שאולי לא העברנו מספיק חזק את המסר שלהם על ערך לימוד התורה, למרות הקורונה. על כך שאולי לא מספיק הגבנו כשתינוקות שנשבו ודומיהם לעגו על הוראתם וליהגו נגד פתיחת בתי המדרש ולימוד תינוקות של בית רבן. כעת גם הרחוקים ביותר מבינים את מה שהורו רבותינו אז. אנחנו לצערנו לא תמיד עמדנו על המשמר מול אותם מלהגים ועל כך אנחנו ודאי חייבים להתנצל".

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי, ביקש סליחה מיו"ר מפלגתו, ברקע המהלכים הפוליטיים שהובילו את ש"ס לאופוזיציה: "הייתי מבקש סליחה מהרבה אנשים, מכיוון שמתוקף תפקידי התעסקתי בנושאים רבים, ומטבע הדברים - בהרבה אנשים. אבל אם צריך לבקש סליחה מאדם אחד, הייתי בוחר ביו"ר ש"ס אריה דרעי, שזעק בערב הבחירות האחרונות על הסכנות הטמונות בממשלת שמאל. אנחנו הקלנו ראש, מתוך מחשבה שזה נועד בעיקר להפחיד וברגע האמת לא תוקם ממשלה כזו, והנה זה בא ובגדול".

ח"כ משה ארבל מש"ס התייחס לנקודה רגישה, המשפיעה על אלפי בתי אב בישראל: "אני מבקש סליחה מאלפי משגיחי הכשרות ומשפחותיהם, על כך שלא הצלחנו עדיין לשמור על מעמדם וזכויותיהם אל מול פגיעה בלתי סבירה והעסקתם כעובדי קבלן".

ח"כ אוריאל בוסו מש"ס ביקש סליחה מהקב"ה, על החטא שבהקמת ממשלת בנט-לפיד: "סליחה מבורא עולם על שלא הצלחנו למנוע את נעיצת הטלפיים בקודשי ישראל מפני ממשלת הרשע, אולי כי לא ידענו עד כמה הסכנה גדולה. כיום, כשאנו רואים את הגזירות הקשות והתוכניות הצפויות להתממש ולפגוע בכל היקר לנו, בשכבות החלשות ובבני התורה, אנו צריכים לבקש סליחה - ולהתפלל על העתיד".

ח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית, שעבורה זו הכנסת הראשונה בקריירה הפוליטית, ביקשה סליחה ממשפחתה, על השעות המעטות שהיא נמצאת בחברת יקיריה: "פשוט נעלמתי להם מאז שנכנסתי לכנסת. על אחת כמה וכמה אני מבקשת סליחה מהבן שלי שמתחתן עוד שבועיים וחצי, ואני לא שם בשבילו לתמוך או לעזור".

ח"כ מיכל וולדיגר (צילום: כיכר השבת)

ח"כ יום טוב כלפון מימינה, אשר גם עבורו זו הכנסת הראשונה, ביקש גם הוא סליחה מיקיריו: "אני מבקש סליחה מאשתי אילנה ומילדיי על כך שבתקופה האחרונה אבא פחות נמצא בבית. בע"ה נעבוד על הניסיון לשלב עשייה ציבורית מוצלחת - עם חיי משפחה יפים".

ח"כ יום טוב כלפון (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר