חמישית מהמדינה נפגעת

רק עשירית מהמקומות הקדושים נגישים

מכון המחקר של הכנסת מצא כי רק 12 מ-130 מאתרי הקדושה בארץ מונגשים, כאשר מערת המכפלה למשל אינה מונגשת. משרד הדתות: "מנגישים בהתאם לתקציב" (יהדות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
מערת המכפלה בחברון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

מכון המידע והמחקר של הכנסת בדק ומצא כי רק 12 אתרים מתוך 130 עליהם אחראי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים מונגשים לבעלי מוגבלויות בצורה הנדרשת, כך פורסם הבוקר (חמישי) ב'ישראל היום'.

מהמחקר, שנעשה לבקשת ח"כ משה אבוטבול מש"ס, עולה כי 93 אתרים אינם מונגשים כלל, ועל 33 אתרים נוספים לא נמסר מידע האם ישנה הנגשה, או לא. ברשימת המקומות שאינם מונגשים ניתן למצוא את מערת המכפלה, מקום קבורת אבותינו ואמותינו, שם ישנו דיון ביטחוני בשאלה האם להציב מעלית, מערת אליהו הנביא בחיפה ועוד.

ברשימת האתרים המונגשים נמצאים הכותל המערבי, קבר דוד המלך, קבר הרמב"ם בטבריה, בית הקברות העתיק בצפת ועוד, אך למשל קבר שמעון הצדיק, קבר אור החיים הקדוש וחלקים ממתחם הרשב"י במירון אינם מונגשים באופן מלא.

נציג המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים טען בתגובה למכון המחקר של הכנסת כי "מטרת המרכז היא להנגיש את כל האתרים, אך מכיוון שהדבר מצריך משאבים גדולים הביצוע עלול להימשך זמן רב".

בישראל חיים כיום יותר ממיליון וחצי אנשים עם מוגבלות, כ-17% מכלל האוכלוסייה. ע"פ החוק, אנשים עם מוגבלות זכאים לנגישות למקום ציבורי, ולכן מקום שמשמש את הציבור, גם אם הוא בבעלות פרטית, חייב להיות מותאם לכל אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר